Dzisiaj jest 28 mar 2024, 14:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lis 2016, 21:12 
*

Rejestracja: 05 lis 2016, 13:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha TZR 50
Siemanko. Da radę to zaspawać?
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 lis 2016, 18:10 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Teoretycznie tak, ale czy to się opłaca? W moich stronach fachowiec od spawania aluminium bierze od 60zł w górę za nawet najdrobniejszą duperelę. Czyli nie interesuje go długość spawu, a jego skomplikowanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 18:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Tak samo w teorii jak i w praktyce jest to do zrobienia ale... Mamy ale mianowicie, tak jak Gummma napisał jest to nieopłacalne, minimalna stawka spawu aluminium nie spada raczej poniżej 50 zeta. Tylko tutaj samo spawanie nie załatwi sprawy, potrzebna byłaby jeszcze obróbka mechaniczna tej części karteru, jakieś minimalne zeszlifowanie i najlepiej polerka tego. Każda krawędź w dolocie działa jak blokada :?



Taniej wyjdzie kupić używany karter za jakieś 40 zł :wink:




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 19:58 
*

Rejestracja: 05 lis 2016, 13:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha TZR 50
Kartery minimum 150zł na olx i to nie w za dobrym stanie. 10km ode mnie spawają aluminium, zobaczymy co poradzą. Zeszlifowanie to nie problem. Tylko pytanie, czy to będzie się trzymało w tym miejscu? Tutaj nie ma jakiś ogromnych ciśnień, żeby to wypchało?

Mam jeszcze pytanie dotyczące łożyska korbowodu górnego. Mam dwa łożyska, jedno Top Racing drugie Tec posrebrzane. Nie wiem czy są dobre, po włożeniu do niego sworznia jest luz jak chwycę za jeden koniec i za drugi i będę naprzemiennie wykonywał ruchy góra dół(nie wiem jak to wytłumaczyć) Jak rozpoznać wadliwe lozysko majac je wyjete?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 20:07 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Trzymać się będzie, o ile fachowiec wie co robi. Druga sprawa (o ile fachowiec wie, co robi) to "ściągnięcie" tej szczeliny do pierwotnej postaci. Jeżeli to jest w miejscu, gdzie masz wszystko rozmierzone dokładnie to daj sobie spokój ze spawaniem. Co do łożyska igiełkowego to daj o rozmiarze takim, jaki przewidział producent (może być szersze, o ile wlezie). A to, że są luzy to normalne, byle nie przesadzić i nie wpakować o innym wymiarze, lub używanego, a tym bardziej takiego za 8zł :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 20:12 
*

Rejestracja: 05 lis 2016, 13:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha TZR 50
Pytam sie, poniewaz zdemontowalem tlok i sprawdzalem lozysko i dlatego to mnie zastanowilo. Luz nie kwalifikuje lozyska do wymiany? Mam dwa 12x15x15

Dodam, ze wczesniej dmuchalo powietrzem przez ta szczeline.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 20:24 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Demontujesz tłok to wymieniasz zabezpieczenia jego sworznia. Osobiście wymieniam też łożysko igiełkowe i uszczelki (pod cylkiem i pod głowicą). Jeżeli to pęknięcie jest usytuowane w okolicach skrzyni korbowej to daruj sobie spawanie. Przynajmniej ja kupiłbym używany karter.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 20:42 
*

Rejestracja: 05 lis 2016, 13:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha TZR 50
Pęknięcie jest 0.5cm od membrany. Skręciłem kartery śrubami i patrząc pod światło przepuszcza tylko jedna maluteńka dziurka, mozna powiedziec ze o srednicy wlosa :mrgreen:
zawioze to do zespawania i elegancko wyszlifuje.

Wiem, ze wymienia sie zabezpieczenia, ale w moim wypadku to jest nie potrzebne bo zmieniam tlok. Jak rozpoznac to, ze igielkowe kwalifikuje sie do wymiany? Mam dwa igielkowe praktycznie nowe i na kazdym jest ten sam luz, ktory opisalem wyzej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 20:53 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jeżeli są używane to daj sobie spokój. Pomyśl o tym, że za koszt około 25-35zł będziesz robił wymianę całego zestawu. To tyle ode mnie. Już kiedyś wyraziłem swoją opinię odnośnie używanych części silnika. Dalej uważam, że to jest tak logiczne, jak użycie dwa razy tego samego Comdoma...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 20:55 
*

Rejestracja: 05 lis 2016, 13:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha TZR 50
Jakie żywotne łożyska na korbę polecasz?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2016, 21:03 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nie polecę żadnych. Jeżeli coś się dziej nieciekawego, lub usłyszę jakieś niepokojące dźwięki to po zdjęciu tłoka zawsze wymieniał łożysko sworznia tłoka. Od dłuższego używam niby japońskich :D i jest ok. Kupuję w sklepie stacjonarnym, nie przez neta i uczuliłem kilka razy człowieka, który jest tam drugi po Bogu, że nie życzę sobie kolejnego dziadostwa (może nie dosłownie się tak wypowiedziałem), no i jakoś to gra.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 17:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Poprzeglądaj grupy na FB, tam jest dużo taniej, więc dla tego podałem taką cenę, komplet Ci nie potrzebny raczej, jeden boczek starczy :wink:

Od siebie polecę Top Racing i Malossi, miałem oba i nie było żadnych problemów, chodziło do końca tj. przeglądu silnika.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2016, 16:27 
*

Rejestracja: 05 lis 2016, 13:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha TZR 50
jezeli kupiłbym karter od kogoś to będzie pasował do mojego starego?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2016, 20:21 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli od tego samego typu silnika to oczywiście ,że tak.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2016, 20:28 
*

Rejestracja: 05 lis 2016, 13:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha TZR 50
Kiedys w wsk trzeba bylo wymieniać kompletami, tutaj też tak trzeba?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2016, 13:27 
*

Rejestracja: 01 gru 2016, 11:04
Posty: 2
Pojazd:
Spróbuj poxiliną - ja tym kleiłem takie rzeczy i doraźnie daje radę. Tylko najpierw koniecznie oczyść porządnie, bo jak wylatuje ciągle olej, to się nigdy nie przyklei. Kup sobie jakiś dobry odtłuszczacz/zmywacz, np. do układów hamulcowych, dobrze tym odtłuść, wcześniej nie zapomnij dobrze zmatowić powierzchnię.

http://polskieszamba.pl/szamba-betonowe-olsztyn


Ostatnio zmieniony 15 gru 2016, 11:28 przez vices89, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2016, 13:36 
*

Rejestracja: 05 lis 2016, 13:22
Posty: 31
Pojazd: Yamaha TZR 50
vices89 pisze:
Spróbuj poxiliną - ja tym kleiłem takie rzeczy i doraźnie daje radę. Tylko najpierw koniecznie oczyść porządnie, bo jak wylatuje ciągle olej, to się nigdy nie przyklei. Kup sobie jakiś dobry odtłuszczacz/zmywacz, np. do układów hamulcowych, dobrze tym odtłuść, wcześniej nie zapomnij dobrze zmatowić powierzchnię.

tylko ze to nie olej tylko benzyna bo to jest w komorze korbowej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy