Dzisiaj jest 28 mar 2024, 15:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Dobór tłoka
Post: 11 lut 2017, 1:17 
*

Rejestracja: 11 lut 2017, 1:03
Posty: 7
Pojazd:
Witam, może mnie ktoś rozjaśnić o co w tym chodzi, a więc tak zabrałem się za remont aprili rs 125, rozebralem silnik, wysłałem cylinder do honowania i sprawa wygląda następująco ; przed remontem miałem 6 barów kompresji, po honowaniu cylindra i pomierzeniu go wyszło że cylinder ma 54,01 mm a więc zgodnie z zaleceniami wossnera dobralem tłoka 53,96 ( 5 setek luzu montażowego ma być) złożyłem wszystko pięknie ładnie, odpaliłem, pochodziła chwilę, zgasilem, mierze kompresję i uwaga 5,5 bara na ciepłym. I o co ty chodzi, tłok dobry, honowanie dobrze zrobione (mierzylem średnicówką), manometr dobry a tu 5,5bara na nowym tłoku (nie, pierścionki prawidłowo założyłem xd) i tu moje pytanie, o co w tym chodzi?
Mam zamiar zamówić tłok Vertex 53,97 (vertex zaleca 0,03 setki luzu) czy będzie większa kompresja?
Aha i dodam jeszcze że luz na zamkach pierścionka gdy wsadze do cylindra mam 6 dych, według mnie wychodzi na to że tłok jest za luźny a mimo wszystko jest dany zgodnie z zaleceniami wossnera, czy jak dam ww vertexa będzie większa kompresja czy lepiej będzie kupić nowy cylinder z tłokiem i nie bawić się w kupowanie tłoków?
Będę wdzięczny za pomoc.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 lut 2017, 17:07 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
0,6 na zamku to już na granicy tolerancji. Niektórzy producenci przy 0,5 zalecają wymianę. Powinno być w okolicach 0,2.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2017, 20:05 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
chwila trochę krótko , może po 2.3 godzinach się poprawi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2017, 20:21 
*

Rejestracja: 11 lut 2017, 1:03
Posty: 7
Pojazd:
No właśnie w tym senk, nie wiem może jakiś tłok wadliwy, wszystko jest dobrane prawidłowo, mniejszego luzu montażowego się da dać bo się zatrze, rozebralem cylinder i wszystko było prawidłowo złożone, nic nie wpadło do cylindra itp...
Myślałem żeby dać pierścionki 54,00 na tłoka 53,96 ewentualnie przytarłbym zamki żeby weszły, zwiększyło by to kompresję?
Aha mierzylem tłoka i pod pierścionkami jest wąższy a na samym dole tłoka jest szerszy, trochę dziwne...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2017, 21:05 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Nie rób zamków na ciasno bo jak się zagrzeje to popękają ci pierścienie. Luz na zamku to 0,2 tak jak Ci wcześniej pisałem.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2017, 21:08 
*

Rejestracja: 11 lut 2017, 1:03
Posty: 7
Pojazd:
No to co zrobić kupować tłoka jeszcze jednego nowego czy może lepiej cylinder?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2017, 22:47 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jeśli luz cylinder - tłok jest w zakresie 0,5/0,6 to raczej tłok możesz zostawić a jedynie dobrać pierścienie i doszlifować na luz na zamku na 0,2 i powinno być dobrze.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2017, 23:04 
*

Rejestracja: 11 lut 2017, 1:03
Posty: 7
Pojazd:
Ok to kupię pierścionki, dzieki za pomoc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2017, 17:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
robdk pisze:
Jeśli luz cylinder - tłok jest w zakresie 0,5/0,6 to raczej tłok możesz zostawić a jedynie dobrać pierścienie i doszlifować na luz na zamku na 0,2 i powinno być dobrze.

Luz cylinder tłok powinien być w zakresie 0,05-0,06




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2017, 18:42 
*

Rejestracja: 11 lut 2017, 1:03
Posty: 7
Pojazd:
Doszedłem do wniosku że to nie ma sensu żeby kupować pierścionki nowe, mam dwie opcje albo wbije tuleje albo nowy cylinder, mam na myśli ten;
http://moto125.pl/p/192/1195/cylinder-i ... rilia.html
Tylko że 1,7k to nie mało, co myślisz o wbiciu tuleji, sprawdzi się to w tego typu silniku?)(mam na myśli aprilie rs 125) Gdzieś czytałem że tuleja w stosunku do nicasilu gorzej odprowadzania ciepło, motocykl wolniej się zbiera, prawda to jest?
Czytałem tematy gdzie montowali tuleje do full crossów, i dało się, ba nawet docierali full cross w terenie Wink
Więc myślę że to nie jest najgorszy pomysł zamontować tuleje do rs 125.
Bo nawet jak dobiere tłoka to i tak rewelacji nie będzie, a myślę nabić w tym sezonie z 100 kilometrów więc i tak napewno na tym jednym tłoku nie dojezdze do końca sezonu bo wiadomo że nie będzie taka mocna jak na nowym cylindrze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2017, 20:57 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Tulejowanie cylindra opłaca się w przypadku braku zamiennika cylindra w ofercie sprzedaży. Ktoś pierdzieli głupoty, że tulejowany cylek jest gorszy... To dlaczego w sportach wyczynowych głównie prowadzą cylki z tuleją? Bo nicasil jest powłoką typu bida z nędzą, jest tania i na jakiś czas wystarcza. Fakt, że tuleje w silnikach wysilonych są dodatkowo pokrywane ceramiką ale to mały szczegół.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2017, 21:05 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jaro pisze:
robdk pisze:
Jeśli luz cylinder - tłok jest w zakresie 0,5/0,6 to raczej tłok możesz zostawić a jedynie dobrać pierścienie i doszlifować na luz na zamku na 0,2 i powinno być dobrze.

Luz cylinder tłok powinien być w zakresie 0,05-0,06


No przecież tak napisałem ;)
A luz na zamku pierścienia to 0,2mm

Shokei11, jeśli luz tłok - cylinder jest w podanych wartościach to spokojnie nowe pierścienie wystarczą. Po co się ładować w koszty jak tu byś miał za grosze. Po prostu luzy na zamkach masz za duże i kompresja leci...




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lut 2017, 7:25 
*

Rejestracja: 11 lut 2017, 1:03
Posty: 7
Pojazd:
Przemyślałem to jeszcze raz i doszedłem do wniosku że tulejowanie jednak się nie opłaca bo nicasil u góry cylindra mam po honowaniu 54,01 a na dole cylindra 54,00 i jednak zamówiłem tłoka vertexa 53,97
https://gmoto.pl/vertex-tlok-aprilia-12 ... 78780.html
Nie wiem może wcześniejszy tłok był jakis wadliwy bo był prawidłowo dobrany i było 6dych luzu na zamkach pierścionka jak wsadzilem do cylindra.
Zobaczę jaki ten przyjdzie bo przed zamontowaniem tłoka pomierze go i pierścionki, jak będzie znowu 6 dych luzu na zamkach to nawet go nie będę montował tylko odeślę w [cenzura]...


Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 7:25 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz
regulamin pkt.10




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lut 2017, 19:20 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Ale co ma piernik do wiatraka? Przecież tłok i tak zwiększy swoją objętość pod wpływem temperatury. Nie możesz pasować zbyt ciasno, bo będziesz miał efekt puchnięcia. Dobierz pierścienie, jak koledzy wyżej podpowiadają i będzie ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2023, 9:19 
*

Rejestracja: 15 kwie 2023, 9:14
Posty: 2
Pojazd: Car
Na podstawie podanych informacji zalecany jest tłok Vertex 53,97 z luzem 0,03 setny. Jak włożysz ten tłok to jest duże prawdopodobieństwo że będzie bardziej ściśnięty bo luz jest ustawiony na 0.03 setny. getting over it




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy