Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 5:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 lut 2017, 22:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Tak się zastanawiam i nie wiem czy dobrze myślę:

Jeśli zwiększę wagę rolek, wówczas tarcze wariatora schodzą się przy niższych obrotach (cięższe rolki szybciej ściskają wariator), czyli sprzęgło zacznie łapać szybciej; na niższych obrotach z racji wcześniejszej zmiany przełożenia wariator-korektor. Tym samym na tych niższych obrotach silnik nie ma jeszcze mocy do rozpędzania więc mamy tzw. muła na starcie - to już sprawdziłem i tak jest.
Jeśli do takiego zestawu wsadzi się twardsze sprężynki sprzęgła, skuter powinien ruszać z wyższych obrotów, czyli można doprowadzić do sytuacji, że ruszamy z takich samych obrotów jak przy słabszych sprężynkach i lżejszych rolkach.
W efekcie nie osłabi się startu (bo dzięki twardszym sprężynkom ruszamy z obrotów jak przy lżejszych rolkach), ale zyska na szybkości (bo rolki są cięższe).

Dobrze kombinuję?




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 lut 2017, 22:37 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
1 co Ty tam masz za szatana (części) że kombinujesz jak seryjka to się możesz napinać aż pierdniesz , niby dobrze kombinujesz start z wysokich ok ale jak nie będziesz miał wystarczającej mocy do utrzymania obrotów przez ciężkie rolki i ,,muł" będzie jak trafi różnie 20 30 km/h lub coś koło , chociaż najwięcej mułów to siedzi za kierownicą :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lut 2017, 23:40 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Wszystko OK do czasu...gdy dając gaz jeszcze stojąc, pas nie zacznie się przemieszczać w dół a sprzęgło jeszcze nie załapuje dzwonu. Wtedy mamy znowu muła bo przełożenie się zmienia już na starcie. Wtedy należy dać lżejsze rolki albo słabsze sprężynki i tak, jest zależność między rolkami a sprężynkami a nie że sobie można jakie się chce wkładać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2017, 12:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
jarek2176 pisze:
co Ty tam masz za szatana (części) że kombinujesz

GY6, 50ccm z wariatorem TopRacing SV1 i dłuższym paskiem (755x18{fabrycznie był nietypowy 749x17.7}).
- W fabrycznym wariatorze były rolki 5,6g, ale te rolki na SV1 są za ciężkie = wolno się rozpędza.
- Na 5,0g już jest lepiej ale nadal czuje się że brakuje mocy.
- Na 4,7g jest znacznie lepiej, tylko że wówczas kręci wysokie obroty w czasie jazdy (czerwona skala, ponad 8000). Do tego na 4,7g pasek nie wchodzi w pełni na wariatorze (zostaje jeszcze jakieś 7mm miejsca w górę). Co prawda na 5,0g też pas nie wchodzi na maxa, ale samo ruszanie idzie już trudniej niż na 4,7g.
Dlatego myślałem żeby "zmniejszyć" obroty ciężarem rolek, a moment łapania sprzęgła ustawić twardszymi sprężynkami.
ale faktycznie:
scoot pisze:
...do czasu...gdy dając gaz jeszcze stojąc, pas nie zacznie się przemieszczać w dół a sprzęgło jeszcze nie załapuje dzwonu. Wtedy mamy znowu muła bo przełożenie się zmienia już na starcie...

...tego nie przewidziałem :-)

scoot pisze:
jest zależność między rolkami a sprężynkami a nie że sobie można jakie się chce wkładać

To wiem, dlatego chcę znaleźć "złoty środek" ;-)

Do dyspozycji mam:
- rolki: 4.7, 5.0, 5.6, 6.0 i 6.5
- sprężynki: standardowe + mają na dniach dojść +1000, +1500 i +2000
- spr. centralne: standardowa, medium i hard (na sprężynie HARD nie da się jechać, bo silnik wyje i kręci powyżej 9000 a rozpędza się jak by chciał a nie mógł)
I z tego chcę coś znaleźć.

...takie tam wiosenne kombinowania ;-)

-- 28 lut 2017, 13:27 --

Póki co, policzyłem sobie ew. możliwości ustawienia wag rolek z tego co mam i wychodzi przyzwoicie. Z mieszaniem sąsiednich wag rolek po 3 szt., do dyspozycji mam 9 zestawów wagowych: 28.2, 29.1, 30, 31.8, 33.6, 34.8, 36, 37.5 i 39g. Coś z tego powinienem dobrać :-)

A ze sprężynkami poczekam.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lut 2017, 13:14 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Daj mu 4,7g i twarde sprężynki, swoją drogą w regulacji napędu było zrobić ten temat.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 mar 2017, 13:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Na rolkach 4,7 przy ruszaniu obroty wchodziły na ponad 8000 i silnik wył.
Teraz rolki jakie wstawiłem to DrPulley (zamiast zwykłych okrągłych rolek) które miały 5,5g ale im obniżyłem wagę do 5,07g (na potrzeby tego kupiłem małą wagę 200g/0,01g więc mogłem je b.dokładnie "stroić"). Sprężynki dałem +1000, sprężynę średnią, wymieniłem dzwon na TEC-Wingbell, sprzęgło pozostało oryginalne ale szczęki wymyłem acetonem (jak i dzwon) i nie były macane palcami. Teraz skuter to zupełnie co innego: szybciej się rozpędza, startuje dobrze a i można jechać wolno nie wyjąć silnikiem (sprzęgło rozłącza się poniżej 4000).
Dla próby podmienię jeszcze przy okazji sprężynki na +1500 i kto wie czy jeszcze się nie poprawi, bo teraz rusza przy ~4500 obr/min (poprzednio przy 3500 a to zdecydowanie za nisko) ale przy 5000 będzie chyba mniejsza "dziura". Dodam, że na tych rolkach silnik trzyma non-stop 7500 obr/min więc tu gdzie największy moment.
Prób szybkości max. nie robiłem, ale wskazówka wyszła mi poza skalę i cały czas było 7500 obrotów :) , więc jest jeszcze miejsce na rozpędzanie.

Obrazek

Na razie jestem b.zadowolony, bo ciężki skuter (prawie 120 kg) jak na 50 ccm zmienił się nie do poznania :-) . Nawet rozpędza się bez problemu pod górkę gdzie poprzednio pod tą samą górkę ledwo się skrobał.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy