Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 18:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 mar 2017, 21:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Witam.

Problem polega na tym iż podczas jazdy gdy schodzę z wysokich obrotów ( tz zwalniam) słychać dziwne stukanie (metaliczny dzwięk) można powiedzieć że nawet jest to dzwięk piłowania.
Jednak silnikowi mocy nie brakuje i dla mnie moc ma zadowalającą. Gdyby nie te stukanie.


- Cylinder (Malossi sport 70) ma już swoje najlepsze dni za sobą (jedna rysa u góry).
- Głowica seria (50ccm)
- Łożyska na wale wymianiane kilka dni temu (FAG C3)
- Wał seryjny (przebieg ~10k)
- Rolki nie są kwadratowe itp. ( 3x 3,5g / 3x 6g)
- Łożysko czopu wału no tak raczej jest w dobrym stanie. (kulki siedziały sztywno)
- Tłok no wydaje się dobrej jakości itp nie ma żadnych mankamentów.
- Pierścienie tłoka pewnie są już zużyte jednak ten cylinder w innym silniku takich odgłosów nie wydawał.

Dodam że nie planowałem montować tego cylindra. Jednak gdy zamontowałem (tz. Tunex china pewnie)
tłok blokował się na głowicy bądź świecy.
Być może to wina zbyt cienkich uszczelek. Które sam wycinam (xd).

Głównie zastanawia mnie czy po zmianie cylindra ten problem by ustąpił. Czy może muszę wymieniać wał.
Czego nie bardzo mam ochotę robić.

PS: Czytałem wszystkie tematy dotyczące tego problemu na tym forum. Jutro zamierzam to wszystko sprawdzić. Jednak może ktoś doda jeszcze coś od siebie wiedzy nigdy dość...




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 mar 2017, 22:30 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli tłok by o coś wadził to nawet byłoby to odczuwalne na obrotach jałowych. Zawsze polecam jeśli ktoś nie wie gdzie szukać przyczyny ,aby odpalić sam silnik bez napędu. Zdemontować pasek, wariator i na sucho pogazować manetką silnikiem bez napędu. Wtedy wiadomo jeśli nic niesłychać problem może tkwić w napędzie (mogą np. hałasować talerze korektora ,które cały czas się schodzą - rozchodzą)




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 mar 2017, 23:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
@Mate57 Tak też jutro planuję. Wyjąć wariator itp.
Nie powiem bo bardzo bym się ucieszył jeśli przyczyna tkwiła by tylko w nim... :<
Tylko sam nw bo z tego co pamiętam przy seri 50 takich odgłosów nie było :(




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 mar 2017, 23:44 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nie ma co się przejmować na zapas :P Jak coś to pisz pomożemy :P




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 mar 2017, 10:59 
*

Rejestracja: 29 maja 2016, 11:17
Posty: 15
Pojazd: Aprilia SR LC 95'
Skoro łożyska na wale wymieniane kilka dni temu to musiałeś rozpaławiać kartery, więc istnieje możliwość, że coś zostało niedokładnie dopasowane, dokręcone. Z doświadczenia wiem, że stukać tak właśnie lubi sprzęgło rozrusznika, więc sprawdź to również przy okazji odkręcania wariatora ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2017, 18:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
No więc tak. Uruchomiłem dziś skuter bez wariatora. Pokręciłem go do jakiś 10k (może mniej :P ).
I pobawiłem się trochę nasłuchując tego odgłosu. O dziwo nic takiego nie było słychać :) .
A skoro rozkręcałem wario to przy okazji założyłem lżejsze rolki.
Pojeździłem po testowałem itp.
No i dało by się jeździć żadnych przerażających dźwięków nie było.

Mam pewną teorię czym było to spowodowane. Więc postanowiłem tę teorię sprawdzić.
Założyłem ciężkie rolki ( 6g ) .
Przejechałem się parę razy zwalniając itp.
No i wydaje mi się że coś tam było słychać. Dokładnie nie wiem bo pogoda jest wietrzna.

O co chodzi w mojej teori:
Podejrzewam że ciężkie rolki powodują że sprzęgło podczas zwalniania jest zasprzęglone.
(jak by ktoś nie rozumiał to ciężkie rolki dają wększą prędkość obrotową na sprzęgło)
Przez co efekt jest taki jak byśmy hamowali sprzęgłem w aucie. (to takie tylko przemyślenia)


@Toster Tak wiem ;). Miałem już tak że właśnie sprzęgło rozrusznika śmiesznie dzwoniło :mrgreen: i już dawno je zdemontowałem.

-- 20 mar 2017, 19:27 --

Dziś się trochę zaczęło przejaśniać wiec przejechałem się na stację.
No i z tego co zauważyłem to te dźwięki są tym bardziej słyszalne im bardziej rozgrzany jest silnik.
Teraz dokładnie mogę powiedzieć że jest to odgłos piłowania.

Nie wiem czy z tym problemem ma coś wspólnego ścięcie na dole tłoka.
Które jest w tym miejscu:

Obrazek

PS: Na tym zdjęciu tego nie widać chcę tu przedstawić umiejscowienie.

Nie jest to ścięcie kantu. A raczej takie podłużne przypiłowanie.

Czy jest możliwość by tłok uderzał o coś ?

Jutro wstawię więcej zdjęć.




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2017, 19:16 
*

Rejestracja: 07 gru 2016, 16:50
Posty: 17
Pojazd: Yamaha Aerox
W końcu ktoś kto ma taki sam motyw jak ja, dokładnie tak samo bym to opisał, piłowanie jakiś metal coś takiego i to tylko przy schodzeniu z wysokich obrotów, a zacząłem to słyszeć po zmianie części na sportowe (cylek seria).
To chyba jednak jest jak mówisz, tak jakby skuter jak samochód hamował silnikiem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 mar 2017, 23:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
@Flap
Problem rozwiązany ale nie do końca :/
Teraz dźwięk występuje przy mocniej rozgrzanym silniku.
Myślę że pomogło tu danie dość grubych uszczelek pod cylinder własnej roboty :D
Podejrzewam że może to być wina głowicy 50cc która powinna być od 70cc.




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy