Dzisiaj jest 28 mar 2024, 16:03



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 mar 2017, 8:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2017, 9:59
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: SYM Fiddle III 125, SYM Mio 50
Imię: Tomek
Cześć.
To mój pierwszy temat na forum:-) Mieszkam w Warszawie i jestem muzykiem. Od Sierpnia 2016 jestem właścicielem nowego SYM Fiddle III 125 ( XS1P52QMI-3B ). Do tej pory przejechałem nim 2600km i jedyne co zmieniłem to opony, bo fabryczne słabo radziły sobie na mokrej nawierzchni i dodałem stelaż i kufer. Niebawem mam kolejny przegląd i zastanawiam się czy nie zmienić przy okazji wariatora na coś lepszego od serii, dla większego fanu z jazdy. Niestety z jakiegoś powodu jest kłopot z doborem części do mojego skutera. W większości sklepów tak i w Mielochu, nie ma ujętego w spisie części modelu Fiddle III 125. Większość gratów przeznaczona jest do Fiddle II. Fiddle III różni się głównie wyglądem, ale ma też nieco podniesioną moc do 10KM. Trzeba więc szukać na własną rękę. Znalazłem na razie tylko Malossi dedykowany do mojego modelu:
http://www.malossistore.co.uk/en/variat ... fi1253-M-P
Jest on dostępny w jednym z Polskich sklepów za 527zł. Z tego co widzę, różni się żółtą sprężyną korektora od białej stosowanej do Fiddle II. Spotkałem się też z bardzo skrajnymi opiniami odnośnie tego wario.
Polini ma dedykowaną propozycję do Fiddle II:
http://catalog.polini.com/it/risultato. ... &id=160412 - Dostępny za 475zł.
Co o tym myślicie? Jakieś inne propozycje by się znalazły?




_________________

Pozdrawiam
Tomek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 mar 2017, 16:18 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Zapytaj jeszcze na shop@mieloch.pl
Że danej części nie ma w danej kategorii to wcale nie znaczy ,że jej nie będzie
Często jest tak ,że kilku producentów do różnych pojazdów wkłada ten sam silnik ,lub o podobnym symbolu i jest w ten sposób wiele zamienników.

Pozdrawiam




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 mar 2017, 23:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2017, 9:59
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: SYM Fiddle III 125, SYM Mio 50
Imię: Tomek
Zgadza się. Mój silnik siedzi także w nowym Peugeot Django 125. Tyle że do jednego i drugiego obecnie części brak w katalogach polskich sklepów:-) Ktoś z Was wymieniał w swoim 125cc 4T wariator na Multivar 2000? Ten filmik pokazuje że zdecydowanie polepsza osiągi w porównaniu do serii:
https://www.youtube.com/watch?v=e3nuBLSK-lc
Obecnie mam 60 poniżej 10s a 80km/h po jakiś 15/16s ale mój silnik generuje 4KM mniej niż Forca 125. Niebawem zamówię ten wariator i zobaczymy co się zmieni. Trzeba na sezon dokonać jakiejś choćby niewielkiej modyfikacji:)




_________________

Pozdrawiam
Tomek


Ostatnio zmieniony 17 mar 2017, 20:59 przez UFO76PL, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 mar 2017, 0:54 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Swego czasu bardzo dobry wariator. Powinieneś być zadowolony :)




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 mar 2017, 9:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2017, 9:59
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: SYM Fiddle III 125, SYM Mio 50
Imię: Tomek
Na razie sprawdziłem osiągi na seryjnym wariatorze. Warunki wczoraj były takie sobie, mocno wiało ale coś mam:
0-20Km/h - 2,57s
0-60km/h - 9,54s
0-81,3Km/h - 19,55s
0-85,8Km/h - 23,49s
0-100,6Km/h - 49,5s!!!!! :-) - Niewielu użytkowników Fiddle III zanotowało stówkę...
Powyżej 70ciu mocno zmagałem się z wiatrem. Muszę jeszcze powtórzyć test w lepszą pogodę.
Tak czy siak mam już jakieś dane do porównania z przyszłym Multivarem. V-max nie jest istotą.
Zależy mi na przedziale 0-80km/h bo takimi prędkościami się przemieszczam:)




_________________

Pozdrawiam
Tomek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 mar 2017, 13:21 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Myślę ,że gdyby nie pchał tak wiatr wyniki by były dużo lepsze. W zasadzie v-max uzyskuje się zwykle gdzieś na dłuższej trasie ,więc nie przejmowałbym się zbytnio
UFO76PL pisze:
49,5s!!!!

Aczkolwiek wszystko można dopieścić :P




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2017, 22:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2017, 9:59
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: SYM Fiddle III 125, SYM Mio 50
Imię: Tomek
Dokładnie. Niebawem zamierzam się wszystkim zająć. Troszkę pracy przede mną, ale lubię tą robotę więc czuję że będzie radość:-)

-- 28 mar 2017, 23:53 --

Wariator zamówiony:-) Niebawem będzie wiadomo czy było warto hehehe. Jak zrobię 80 w 15s, a stówkę w 25s będę w szoku:-) Będzie wtedy rakieta hihihi.




_________________

Pozdrawiam
Tomek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2017, 23:02 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
UFO76PL pisze:
ale lubię tą robotę więc czuję że będzie radość:-)


To najważniejsze. Powiem Ci ,że ja na skuterze nauczyłem się pierwszych technik. Później nawet łatwiej było mi pojąć co gdzie w samochodzie. Bo jakby nie patrzeć zasada działania silników taka sama.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 9:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2017, 9:59
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: SYM Fiddle III 125, SYM Mio 50
Imię: Tomek
U mnie jest odwrotnie:-) Jeżdżę samochodem od 17stu lat i kompletnie już to mnie nie kręci. Samochód służy do przemieszczania się i używam go ostatnio tylko jeśli muszę. Skuter w mieście często jest szybszy od Ferrari i to jest jego magia:) W dodatku nie interesuje mnie zmiana biegów więc pozostaje tylko przyjemność. Ciekawostką jest też to, że obecnie sporo 125tek wyjechało na ulicę i na moim bzyku większości biegówek odjeżdżam solidnie. Tak więc 10KM dość szybko rozpędza te 117km masy tego bzyka wraz ze mną:)

-- 03 kwie 2017, 21:23 --

Dziś doszła przesyłka. Malossi Multivar 2000, rolki 11,5g i zółta centralka już założone i zrobiony test. Możliwe że powinny się graty jeszcze ułożyć. W każdym razie zanim zrobiłem test przejechałem 8,5km w mieście. Skuter obecnie startuje z trochę wyższych obrotów i jest bardziej zrywny. Takie są wyniki pomiaru na tym samym odcinku drogi szybkiego ruchu na serii i nowym wariatorze:

Obrazek

-- 05 kwie 2017, 10:00 --

Po przejechaniu od wymiany jakiś stu kilometrów, muszę powiedzieć że nie do końca podoba mi się takie zestrojenie napędu. Skuter startuje z wyższych obrotów i ma lepszy start, ale trochę stracił w elastyczności w dolnym zakresie obrotów. Jednak do jazdy w korkach wolę jak napęd łapie już w dolnym zakresie pracy. Pojawił się także mały problem. Coś rezonuje mi obecnie w napędzie przy prędkości 40km/h. Jeżeli jadę trochę wolniej lub szybciej tego przydźwięku nie ma. Nie jest głośny, ale słyszę go podczas jazdy. Dziś rozbiorę wszystko i jeszcze raz dokładnie przyjrzę się wszystkim częściom napędu. Założę oryginalną sprężynę centralną i zobaczę jak sprzęt będzie hulał.




_________________

Pozdrawiam
Tomek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 kwie 2017, 10:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
A moje pytanie poboczne: czym zmierzyłeś te wyniki? To jakiś soft na smartfona te dwa zdjęcia wyżej?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 kwie 2017, 18:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2017, 9:59
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: SYM Fiddle III 125, SYM Mio 50
Imię: Tomek
Tak. Aplikacja nazywa się Car Performance. Nie jest to jakiś bardzo dokładny pomiar ale działa:-)

-- 05 kwie 2017, 14:50 --

Rozłożyłem wszystko jeszcze raz. Wyczyściłem komorę napędu i zmieniłem sprężynę sprzęgła na seryjną. Wszystko bardzo dokładnie złożyłem, sprawdziłem i pojechałem na testy. Przy takim ustawieniu jest lepiej w dolnym zakresie obrotów. Pozostaje mi założenie seryjnego wariatora i sprawdzenie jak było wcześniej. Dokładnie sprawdzę jeszcze wszystkie śruby i nakrętki zawieszenia silnika bo przy 3tys powinno się to zrobić.
Takie jest obecne zestawienie osiągów: Seria, Multivar i żółta sprężyna, Multivar i seryjna sprężyna:

Obrazek

-- 07 kwie 2017, 19:00 --

Dziś wróciłem do oryginalnego wariatora i z perspektywy muszę powiedzieć że bardziej mi pasuje niż Multivar. Startuje wolniej, ale w dolnym zakresie obrotów wygodniej mi się jeździ. Dla lubiących aktywną jazdę jak najbardziej polecam:-)




_________________

Pozdrawiam
Tomek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 kwie 2017, 18:23 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nie zawsze inny wariator będzie lepszy niż seryjny. Swego czasu pamiętam mając 139Qmb kupiłem wariator Naraku ,sądząc po cenie i popularności spodziewałem się czegoś innego. W porównaniu ze seryjnym wariatorem był tylko trochę lżejszy ,ale mimo regulacji na żadnych rolkach jakiś super efektów nie było.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2017, 11:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2017, 9:59
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: SYM Fiddle III 125, SYM Mio 50
Imię: Tomek
Z Multivarem trzeba instalować załączoną centralkę. Różnica po zainstalowaniu wszystkiego jest zasadnicza ale charakterystyka nie dla mnie. Chwilę się pocieszyłem i szybko mi przeszło. Żonka jeździ na 50cc 4T i często razem się kulamy. Na sportowym zestawie fajnie się śmiga powyżej 50km/h bo wtedy pokazuje rogi ale ja rzadko tak jeżdżę. W Warszawie między 16-17stą 50cc i tak wygrywa ze wszystkim na drodze hehehe.




_________________

Pozdrawiam
Tomek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy