Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 22:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 kwie 2017, 19:48 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Witam,
około roku temu zamieściłem tutaj post o tym jak pękł wujkowi karter w gilerze runner 125 ale że to zdarzyło się pierwszy raz byłem pewien, że po prostu trafił na jakąś wadliwą konstrukcję. A więc kupiliśmy kolejne używane kartery i dzisiaj po raz kolejny pękły w identycznym miejscu jak ostatnio.

Za pierwszym razem wyglądało to tak, że przez pół roku śmigałna zwykłym wydechu. Mocy za dużo nie było ale też nic się nie działo po czym założył wydech Polini ale nie wiem jaki dokładnie i lżejsze rolki żeby w rezo wpadał. Szło to niesamowicie do czasu aż przy sprawdzaniu vmaxa przy około 130kmh długi karter złamał się w pół. O dziwo udało mu się opanować go i zjechał delikatnie do rowu. Po wstępnej analizie pęknięcia wydać było, że nie jest one w całej długości świeże ponieważ na samym dole było ono już brudne tak więc musiało wcześniej nadpęknąć.

A teraz wyglądało to praktycznie tak samo. Pół roku około na seryjnym wydechu potem znowu padł polini z multivarem 2000 i rolkami chyba 9g lub 12 oraz sprzęgło malossi, a po 3 dniach złamało kolejny karter.
Jedyną różnicą jest kierunek pęknięcia. Wtedy pękło od dołu do góry a tym razem widać, że był już nadpęknięty na górze i poszło w dół.

Nie wiem czy jest to ważne ale podam dokładny setup:

- Pierwsze pęknięcie:
* Cylinder Kit Malossi Aluminium 172cc
* Wał Malossi MHR
* Wariator, sprzęgło, dzwon oraz pasek seria
* Wydech Polini Evolution do 180cc

- Drugie pęknięcie( tylko to co doszło nowego )
* Wał Top Racing
* Wariator Malossi Multivar 2000
* Sprzęgło Malossi Delta Clutch
* Dzwon Polini

Zdjęcia:

Pierwsze pęknięcie: ( niestety tylko jedno zdjęcie mam )
Obrazek

Drugie pęknięcie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 kwie 2017, 20:10 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Osłona przekładni była przykręcona na wszystkie śruby? Tam są duże siły.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2017, 20:16 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Gummma, dokładnie tak samo pomyślałem. Pokrywa jest jednym z elementów nośnych w skuterach a brak choćby jednej śruby lub zerwane gwinty osłabiają całą konstrukcję.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2017, 20:27 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Przy pierwszym urwaniu faktycznie brakowało jednej czy dwóch śrub ale teraz były wszystkie na miejscu ponieważ pomyślałem, że mogła to być tego przyczyna.

-- 14 kwie 2017, 21:27 --

Jedynie co to widać, że pęknięcie rozpoczęło się od gwintu jednej śruby tylko pytanie czemu pękł skoro ta śruba dobrze trzymała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2017, 20:37 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
robdk Podpisuję się pod tym. Znam chłopaka co sobie zrobił krzywdę, złamał skuter na pół i nogę też, w całkiem gunwnianym miejscu, bo kolano. W piłkę już nie będzie grał.

-- 14 kwie 2017, 21:37 --

4MaticPL Chłopie, nie kombinuj w ten sposób! Jedna, czy dwie śruby ważą na Twoim bezpieczeństwie! Zamiast wahacza masz zespolone zawieszenie wraz z silnikiem, który jest odlany z dural'u. Rozpędzisz się do 90km/h i co Ciebie chroni, powietrze? Jestem na to uczulony, bo kilku kolegów leży teraz w grobie, jeden zginął na motocyklu trzy dni przed osiemnastką.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2017, 20:57 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
To nie jest mój skuter. Ja nigdy nie wyjechałbym bez jakiejkolwiek śruby w silniku. Mówie po prostu że pierwsze pęknięcie było zapewne spowodowane ich brakiem ponieważ po prostu nie wiedział że ich nie ma bo były pod obudową plastikową dopiero po wypadku wyszło ale tym razem były wszystkie śruby co do jednej bo sam o to zadbałem. Nic nie było przekręcone a jednak znowu [cenzura] :/


Ostatnio zmieniony 18 kwie 2017, 6:26 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz
Regulamin pkt. 10




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2017, 21:03 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
To się tyczy również samochodów. Nie wiesz jak był użytkowany. Cudów nie ma, ktoś robił testy bez osłony przekładni CVT (prawdopodobnie dobieranie rolek i sprężyny centralnej). Same śruby nie wypadły, było gmerane w silniku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2017, 21:10 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Czyli tutaj tylko i wyłacznie może być problem z przekręceniem śruby lub ich brakiem tak ?
A co do kartera. Da rade go pospawać tak żeby trzymał jak w oryginale ? Bo kupować używany chyba mija się z celem po tych dwóch przypadkach. Są wgle produkowane nowe kartery ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2017, 21:19 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Spawanie aluminium to koszt od 60zł za 10mm w górę. Tu jest problem powykrzywianych karterów, weź to pod uwagę. Wpierw sprawdź,czy nadają się do czegokolwiek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2017, 21:22 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Raczej krzywe nie będą bo długo na tym nie jeździł. Dzisiaj tak przypadkiem to wyszło jak po zdjęciu pokrywy odpadło koło :p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2017, 13:07 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jak dla mnie musiało być jakieś mikro pęknięcie, które pod wpływem działającej siły sprawiło ,że karter pękł




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2017, 21:22 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Tylko skąd biorą się te mikropekniecia ? Najchętniej kupiłbym nowe kartery ale chyba nie ma nigdzie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 kwie 2017, 6:28 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jeszcze sprawdził bym geometrię ramy bo to jest na jeden amortyzator i mogą gdzieś działać większe momenty skręcające powodujące zmęczenie materiału i w efekcie powodować pękanie.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy