Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 9:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 paź 2013, 10:45 
*

Rejestracja: 07 wrz 2013, 21:07
Posty: 11
Pojazd: Aprilia SR 50 LC
Witam. Mój problem jest taki, że mój skuterek nie może zapalić. Próbuje, tylko, że nie dostaje paliwa. Znaczy dostaje tylko za mało. Gdzie może być problem? prosze o pomoc.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 paź 2013, 11:23 
***

Rejestracja: 01 maja 2013, 10:31
Posty: 1146
Pojazd:
Problem może być od góry,czyli kranik podciśnieniowy.By go sprawdzić odepnij wężyk paliwa (ten grubszy) i wężyk od podciśnienia(cieńszy) od gaźnika.Następnie tym cieńszym wężykiem (podciśnienie) zaciągnij się.Z wężyka od paliwa(ten grubszy) powinno lecieć paliwo.Jeśli leci przez cały wężyk jest ok,a jeśli leci leciutko to znaczy,że wężyk do wymiany.Jeśli wszystko będzie ok sprawdź czy nie wycieka ci gdzieś paliwo.Ewentualnie wężyk od podciśnienia mógł się lekko wypiąć.Jak bd ok spróbuj regulacje gaźnika,sprawdź króciec,membramy,wyczyść gaźnik.Jeśli to nie pomoże to raczej gaźnik do wymiany.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2013, 11:59 
*

Rejestracja: 07 wrz 2013, 21:07
Posty: 11
Pojazd: Aprilia SR 50 LC
podejrzewam gaznik do wymiany. wężyk ok, gażnik 3 dni temu czeyszczony. Wszystko było w porządku. Gaznik jest strasznie ptak. Jak by ktos mial linki do dobrych gaznikow
do mojej aprili do o linka prosze :D.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2013, 12:14 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 15:04
Posty: 2270
Lokalizacja: Sochocin
Pojazd: Aprilia Rally70LC
miałem taki sam problem , sprawdz filtr paliwa mógł sie zapchać .




_________________

Apka Rally :)
Stage6 Streetrace 70cc LC
Dellorto Black Editon 19MM/Filtr oryginał
Wariator Stage6 Sport Pro/Przeciwtalerz Stage6
Pasek Dayco
Sprzęgło Polini 3G/Dzwon Polini Speed Bell
Wał Top Racing Evo NG
Wydech Giannelli Shot V2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2017, 17:34 
*

Rejestracja: 18 sie 2015, 9:29
Posty: 7
Pojazd: Aprilia SR 50 LC
Witam
Nie chciałem zakładać nowego tematu aby nie robić bałaganu.

Mam podobny problem ze swoją Aprilką SR 50 LC z 96 roku i potrzebuje pomocy.

Sprawa wygląda tak, że w ogóle nie odpalała, okazało się że kranik nie puszcza paliwa. Kupiłem nowy kranik, wymieniłem i przez 2 tygodnie miałem spokój - w sensie wszystko było dobrze, ale znów przestała odpalać, okazało się, że ten kranik też przestał puszczać paliwo (zdjąłem z niego wężyki i paliwo nie leci (po dłuższym czasie kapnęła jakaś kropelka)).

Pytanie co z tym zrobić, może wy kupujecie jakieś alternatywne kraniki?? Nie wiem, co może być nie tak (bak jest czysty i pełny). Możliwe, że coś jest nie tak z nakrętką od baku i nie wpuszcza powietrza?? Nie mam pomysłów co z tym zrobić, będę wdzięczny za wszelkie porady.

Te dwa kraniki które kupiłem to chińska produkcja (cena między 30-40 złoty) - coś w tym stylu http://shop.mieloch.pl/kranik-paliwa-po ... 0072.bhtml

Kupić inny kranik - innego typu? Np. taki http://shop.mieloch.pl/kranik-paliwa-re ... 6107.bhtml
Czy po prostu kupić oryginalny http://shop.mieloch.pl/kranik-podcisnie ... 9732.bhtml a nie jak do tej pory dwa ale zamienniki za 30-40 złoty.

Zdarza się, że skuter dostaje paliwo jak kranik ma lepszy dzień (natomiast potrafi przestać go podawać np w trakcie jazdy i potrzebuje dłuższego czasu za nim się namyśli nad tym aby na nowo go puścić). Te lepsze dni ma bardzo rzadko.

Idą ciepłe dni i naprawdę będę bardzo wdzięczny za każdą radę bo fajnie by było mieć sprawny sprzęt.
Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2017, 17:44 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Podałeś dwa rodzaje kraników. Jeden jest ręczny (odkręcasz w przed uruchomieniem silnika) ,drugi jest podciśnieniowy ,w tym przypadku paliwo leci poprzez ciśnienie. W przypadku tego drugiego paliwo pod zdjęciu obu przewodów lecieć NIE może. Jeśli leci to kranik z miejsca do wymiany. A co do problemu ,albo kranik fabrycznie słabej jakości ,albo źle montowany.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2017, 20:45 
*

Rejestracja: 18 sie 2015, 9:29
Posty: 7
Pojazd: Aprilia SR 50 LC
Na obecną chwilę mam podciśnieniowy i zastanawiałem się czy może wymiana na zwykły (otwierany ręcznie by nie pomogła).

Miałem na myśli zdjęcie przewodów i dmuchnięcie w ten wężyk - źle napisałem (mój błąd - przepraszam).

Pierwszy raz wymieniałem sam, drugim razem oddałem do serwisu https://forum.scigacz.pl/about58612.html
niestety po ponownym zaprowadzeniu (gdy problem wrócił) usłyszałem,że to faktycznie kwestia kranika ale jego gwarancja nie obejmuje i mogą mi co najwyżej znów wymienić kranik. Powiedziano mi że po zamontowaniu żadem sprzedawca go już nie przyjmie na gwarancji a kranik zapewne się zapiekł.

Czyli wymiana ale na ten http://shop.mieloch.pl/kranik-podcisnie ... 9732.bhtml powinna rozwiązać problem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 kwie 2017, 17:22 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jeżeli jesteś pewien, że nie zabiło go jakimś glutem z baku to może być jeszcze kwestia nieszczelnego wężyka od podciśnienia. Dmuchanie w ten wężyk nic Ci nie da, bo tylko go jeszcze bardziej domykasz. Musisz zassać i wtedy kranik się otwiera i ma lecieć paliwo. Tylko nie pomyl wężyków. BTW nawet chiński za 20zł będzie chodził, byle nie był walnięty fabrycznie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 maja 2017, 11:24 
*

Rejestracja: 18 sie 2015, 9:29
Posty: 7
Pojazd: Aprilia SR 50 LC
Witam
Zrobiłem tak jak pisałeś. Zdjąłem wężyki założyłem nowy i zassałem, stało się tak jak pisałeś - kiedy zasysałem to paliwo leciało, jak przestawałem to paliwo również przestawało lecieć. Z tego powodu wymieniłem wężyk na nowy ale sytuacja się nie zmieniła - dalej nie dostaje paliwa (momencie jak próbuje odpalić to z kranika nie leci paliwo).
Nie mam już pojęcia o co chodzi, bo z tego co rozumiem test który opisałeś a ja wykonałem udowadnia, że kranik jest sprawny.
Co teraz zrobić z tym fantem?
Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 maja 2017, 15:17 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Podłącz wężyk podciśnienia w odpowiednie miejsce (króciec w gaźniku lub króciec przyłączeniowy w króćcu ssącym gaźnika. To działa na zasadzie, że kiedy silnik spręża mieszankę paliwo-powietrze to jednocześnie tworzy podciśnienie, które jest konieczne do ponownego zassania mieszanki, czyli do normalnej pracy silnika 2T.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2017, 23:30 
*

Rejestracja: 18 sie 2015, 9:29
Posty: 7
Pojazd: Aprilia SR 50 LC
Witam
Wymieniłem wężyk od podciśnienia, zdjąłem wężyk od paliwa i zakręciłem rozrusznikiem - paliwo leci.

Bardzo Wam dziękuję, mimo opinii fachowcy okazuje się że nie ma sensu 3 raz wymieniać kranika bo obecny jest sprawny.

Niestety skuter nie zapalił (oczywiście za nim spróbowałem podpiąłem wężyk od paliwa na nowo). Świeca jest sucha, jutro postaram się zaglądnąć do gaźnika, bo widać w nim też jest jakiś problem.

A wężyk od podciśnienia faktycznie uszkodzony.
Pozdrawiam


EDIT:

Witam
Nie napisałem ale gaźnik rozebrany i wyczyszczony - membrany były zabite. Po czyszczeniu i złożeniu gaźnika skuter pali od tyku, chodzi równo i nie gaśnie :)

Bardzo dziękuje Wam za pomoc.

W tym tygodniu zakupie jakiś plastikowy filterek do paliwa i go założę http://shop.mieloch.pl/fotos/Z000332bg_100607010.jpg

Mam teraz inny problem - mianowicie słabe v-max, dawniej jechał na luzie między 70 a 80 a teraz ledwie 50, ale na razie nie będę się tym przejmował gdyż najważniejsze, że pali nie gaśnie i jeździ - co dziwne jest tak żwawy jak dawniej tylko v-max zdrowo spadł.

Ten mechanik o którym już pisałem po odstawieniu skutera do niego, założył mi inny wydech i ponoć wymienił stożki w wariatorze - przypuszczam, że własnie z powodu tych zmian skuter stracił v-max (zresztą mechanik przy oddawaniu mówił, że na tym wydechu nie pojedzie więcej niż 60 km/h - chociaż wtedy w to nie wierzyłem).

Może w zimie sam zrobię mały remont bo mam coraz mniejsze zaufanie do mechaników. Wtedy planuje wstawić nowy wariator i tłumik:
http://shop.mieloch.pl/wariator-stage6- ... 4174.bhtml
http://shop.mieloch.pl/wydech-stage6-pr ... 1426.bhtml

A teraz mimo słabego v-max jeśli będzie chodził sprawnie i nie będzie problemów to niech zostanie tak jak jest (bo przed sezonem kupiłem nowe opony, klocki hamulcowe itp no i zapłaciłem za usługę przeglądu i serwisu sporo kasy - dlatego jestem spłukany - jeśli chodzi o środki na skuter).

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy