Dzisiaj jest 29 mar 2024, 14:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 maja 2017, 18:04 
*

Rejestracja: 06 mar 2015, 20:55
Posty: 51
Pojazd: Aprilia sr 50
Witam was wszystkich dawno mnie tutaj nie było i mowie z góry ze będzie trochę duzo czytania
miałem po remoncie Aprilie sr z 50 na 70 był robiony przez mielochów oczywiście juz tam wszystkie dotarcia był regulowany w serwisie(mieloch) świeca kawa z mlekiem igiełka wszystko bylo ok, przyszła zima skuterek stał w garazu gdy robiło sie ciepło jeździłem do pracy zrobiłem nią tak plus minus 500km i zaczęły sie problemy ze świeca oczywiście brak iskry swieca czarniejsza od murzyna i mokra oczyściwszy kopiłem sobie 3 kolejne takie same(ten symbol wypisany na świecy) jakie miałem po remoncie wiec wyczyściłem gaźnik filtr powietrza ( zwykły nie stożkowy) zanim udało mi sie znaleźne ile obrotów muszę odkręcić spaliłem dwie kolejne w tym czasie (w ciagu 5 dni) jak juz siwca dostała kawa z mlekiem nie miałem świec wiec pożyczyłem sobie od Mojego ojca samochodową po przejechaniu na full obrotach jakies 10 km i stopiło mi świece wiec pojechał znowu kupic takie jakie powinny byc swieca kawa z mlekiem po rozgrzaniu po przejechaniu stoje na swiatła daje pełną obroty i po chwili czuje ze moj skuter słabnie tak to wygląda jak by dostawał duzo powietrza mniej bezyny puściłem manetka dodalem gazy i bylo znowu ok dojechałem do garazu patrze swieca kawa z mlekiem wiec pytanie do was co moze byc przyczyną ciągłego przepalania swiec i dlaczego spadają mi obroty mimo tego ze świeca jest idealna ? mam 2 podejrzenia miałem benzye 95 w baniaku stała mi rok czasu wiec podejrzewam ze straciła swoje wartości dlatego tez sie tak dzieje ze traci obroty i znowu wchodzi w obroty lub moduł sory za lekturę ale staram sie opisac wszystko zebyscie zrozumieli dokladnie


pierwsza swieca okopcona i mokra
Obrazek
kolejna swieca przy drugiej regulacji
ObrazekObrazek
stopiona świeca samochodowa co pisalem wyzej
ObrazekObrazek
Obrazek
i ostania i i obecna regulacja przy jakiej zostałem jest taka
ObrazekObrazek

i ostanie pytanie czy swieca tez moze byc okopcona i mokra jesli powiedzmy linka od regulacji mieszanki jest za bardzo naciągnięta? i dostaje więcej oleju mniej paliwa sory wielkie za duzo czytania :/


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 16 maja 2017, 18:25 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Stopienie świecy będzie prawdopodobnie wskazywać na błędny dobór (niewłaściwa wartość cieplna)




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2017, 18:39 
*

Rejestracja: 06 mar 2015, 20:55
Posty: 51
Pojazd: Aprilia sr 50
błędny dobór tzn ze ma złą mieszankę ? (sorki jestem zielony w tych sprawach)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2017, 19:33 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Ta z samochodu to odpowiednik NGK o ciepłocie 6 a w skuterze powinna być o ciepłocie 8 , z 6 (FE65) było za małe odprowadzanie ciepła z elektrod i się stopiły ,stare paliwo robi swoje , ostatnia regulacja -dałbym więcej paliwa w stosunku do powietrza ,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2017, 20:24 
*

Rejestracja: 06 mar 2015, 20:55
Posty: 51
Pojazd: Aprilia sr 50
jarek2176 trochę sie boje dac więcej paliwa :/ ze znowu będzie czarna i znowu iskra będzie uciekała ;x nie wiem czy warto sie bawić i czekac az ktos odpowie na moje pytanie czy tez po prostu oddac do mechanika tylko boje sie ze powiedzą ze ok albo cos innego i zgarną kase a okaże ze przyczyna nie była ta




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2017, 21:09 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
ile przejechane na ostatniej regulacji ? , 1/4 obrotu śruby na + i tragedii nie powinno być ,przy regulacji nie kręci się ,,od prawego do lewego i z powrotem " :D tylko małymi kroczkami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2017, 5:54 
*

Rejestracja: 06 mar 2015, 20:55
Posty: 51
Pojazd: Aprilia sr 50
Ok zrobiłem to co kolega doradzil czy to normale ze moja idealna regulacja to 0,5 obrotach? Nie powinno być przypadkiem od 1,5 do 2,5?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2017, 9:54 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Jak zostało 0,5 obrotu silnik dobrze chodzi tragedii nie ma może tak zostać , ile miałeś wkręcone regulacja 1 że świeca była taka czarna ? , filtr powietrza dobrze założony




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2017, 11:22 
*

Rejestracja: 06 mar 2015, 20:55
Posty: 51
Pojazd: Aprilia sr 50
Tak filtr powietrza dobrze założony i również nie ma lewego powietrza
Jak mam dokrecone na maksa i dokręce 0,5 to w tedy mam kawe z mlekiem jak dokręce bardziej tak cos ok 1,5 obrotach to swieca jest czarna




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2017, 19:39 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Cały 1 obrót to dużo nic dziwnego że była czarna , jak wszystko dobrze silnik chodzi dobrze , nie ma czym się martwić , LWG :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 maja 2017, 20:20 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Pakując się pomiędzy wódkę, a zagryzkę to dodam od siebie, że nie należy patrzeć na ustawienia gaźników u innych. To jest kwestia mocno indywidualna, bo nawet seryjne pojazdy nie są identyczne i wymagają indywidualnych regulacji. Z lewym powietrzem to posprawdzaj jeszcze stan przewodów paliwowych, często nie widać pęknięć. Najlepiej jest ponaginać wężyki przy wszelakich króćcach przyłączeniowych, bo tam najczęściej pękają. Na postoju wydaje się, że wszystko jest ok ale jak ruszamy to w przypadku zawieszenia stosowanego w skuterach silnik nam się podnosi i może otwierać się pęknięcie na przewodzie paliwowym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 cze 2017, 16:51 
*

Rejestracja: 06 mar 2015, 20:55
Posty: 51
Pojazd: Aprilia sr 50
odświeżę temat przez jakis czas było ok, ale znowu dzieje sie to samo ciagle okopcona swieca i zastanawiam sie czy nie opuścić iglicy o jedno oczko bo jeszcze troche i nie bede miał co dokręcać srubka od mieszanki bo zostalo mi nawet juz mniej niz pol obrotu:/ kolejna sprawa zastanawia mnie to jak jest wyregulowany gaznik tak ze swieca jest kawa z mlekiem to czemu jak stoje w korku i dodam gaz do dusi sie i nie ma sił prawie gasnie wyglada to tak jak by dostał za duzo powietrza ale przejade stane na jakies 1 min i dodam gazu jest wszystko ok tylko czekanie takie ok 3 min i gaz i sie dusi :/ nie wiem co moze byc grane




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 cze 2017, 10:07 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Jak masz taki kolor świecy jak na zdjęciu wyżej to masz za ubogą mieszankę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 cze 2017, 18:33 
*

Rejestracja: 06 mar 2015, 20:55
Posty: 51
Pojazd: Aprilia sr 50
caly czas dostaje za duzo paliwa :/ juz prawie dokręciłem śrubkę od mieszanki widocznie dostaje mało powietrza podejrzewam ze będę musiał opuścić iglicę mysle ze temat mozna zamknąć bo to tylko kwestia regulacji raz jest ok raz przepala swieca z powodu okopcenia ;/ wiec dzieki panowie wszystkim co mi pomagali :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 cze 2017, 17:08 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
niegrzecznylobuz pisze:
juz prawie dokręciłem śrubkę od mieszanki widocznie dostaje mało powietrza

Dokręcając śrubkę mieszanki zmniejszasz ilość powietrza... Wykręcając ją zwiększasz ilość powietrza w stosunku do benzyny. Iglicę zostaw w środkowym położeniu i reguluj skład mieszanki. Jeżeli będzie się coś działo z wolnymi obrotami to oczywiście korygujesz drugą śrubką (od wolnych obrotów) na bieżąco do wartości około 1500rpm i dalej ustawiasz skład mieszanki. Jest to upierdliwe ale jak nabierzesz wprawy to później już tylko będziesz miał z górki, bo na różnych ustawieniach gaźnika będą różne zachowania silnika, więc dzięki temu doświadczeniu będziesz mógł w przyszłości od czegoś zacząć i coś wykluczyć. Pozdrawiam Marcin.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 cze 2017, 16:35 
*

Rejestracja: 06 mar 2015, 20:55
Posty: 51
Pojazd: Aprilia sr 50
Gummma pisze:
Jest to upierdliwe ale jak nabierzesz wprawy to później już tylko będziesz miał z górki, bo na różnych ustawieniach gaźnika będą różne zachowania silnika, więc dzięki temu doświadczeniu będziesz mógł w przyszłości od czegoś zacząć i coś wykluczyć


dziekuje za pomoc :) na pewno teraz weekend będę patrzył co jest przerzyna,
tak sorki mój błąd dokręcając mieszankę dostaje więcej powietrza a jesli jest czarna tzn ze ciagle dostaje za duzo paliwa moze opuścić iglice o jedna kreskę? bo mam dosc ciągłego kupowania swiec :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 cze 2017, 17:50 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Zawleczkę iglicy daj na środkowe położenie, śrubkę mieszanki wkręć do oporu, a następnie wykręć 1.5 obrotu (najlepiej zaznacz sobie jakimś flamastrem kropkę na korpusie i na śrubce, będziesz miał punkt odniesienia). Później odpal maszynę i spróbuj się przejechać, zwracając uwagę na reakcję silnika (muł, itp.). Osobiście odkręciłbym komorę pływaka i sprawdził jaka siedzi dysza główna i czy jej coś nie przytkało.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2017, 14:10 
*

Rejestracja: 06 mar 2015, 20:55
Posty: 51
Pojazd: Aprilia sr 50
zrobiłem moze mi powie tak jak kolega zrobił gaźnik był 3 razy juz czyszczony i filtr powietrza również
dzisiaj byłem sklepie u mielocha kupiłem 3 swiece a tam pan mi sie pyta na co panu tyle swiec a ja mowie ze zła regulacja gaźnika on odpowiada ze nie koniecznie moze byc wina złej regulacji zapłonu wiec teraz pytanie moze faktycznie zapłon mi juz nawala ;/ tym bardziej ze mam problem ze światłami bo słabiej świeca niz wcześniej takie bynajmniej mam odczucie to pytanie gdzie mam szukać tego zapłonu i jak jak to wyregulować ? i czy warto sie za to brac jak nigdy jeszcze tym sie nie bawiłem ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2017, 16:26 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Zapłon zaczyna się od statora (po prawej stronie wału korbowego). Następne to cewka WN i moduł CDI. Do cewki dojdziesz po przewodzie WN (ten od świecy), a modułu szukaj pod plastikami w okolicy kanapy o ile się nie mylę. Z elektryką nie bardzo pomogę, bo jestem za cienki z tego tematu. Wracając do regulacji gaźnika to w poprzednim poście opisałem punkt startowy regulacji, czyli po tym wykręceniu 1.5 obrotu sprawdzasz reakcję silnika na manetke, robisz jakąś trasę na wyższych obrotach i sprawdzasz kolor elektrod świecy. Jeżeli za ciemna to dalej odkręcasz o 1/4 obrotu i ta sama historia. Robisz tak, aż do skutku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lip 2017, 7:32 
*

Rejestracja: 06 mar 2015, 20:55
Posty: 51
Pojazd: Aprilia sr 50
Zrobiłem innaczej odpuściłem iglice o jedno oczko i od kręcilem mieszankę o 2 obroty kolor świecy kawa z mlekiem jeśli po tej regulacji znowu będzie czarna po jakims czasie po prostu oddaje go do mechanika bo to też moze byc wina złej regulacji zapłonu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy