Dzisiaj jest 28 mar 2024, 9:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 maja 2017, 19:46 
*

Rejestracja: 18 maja 2017, 18:56
Posty: 5
Pojazd: Honda sn50v
Serdecznie witam zacnych forumowiczów (pierwszy post na forum).
Mam problem ze swoją Hondą ( SN50V aka Giorno ). Otóż w czasie jazdy nagle przestała pracować. Po zatrzymaniu stwierdziłem opornie działający kopniak, tj. nie dało się zakręcić kopniakiem. Stwierdziłem, że spuchł tłok. Zdziwiło mnie to trochę, bo specjalnie nie dostał [cenzura]. Jeździłem jak producent przykazał: mieszanka 3.5% , paliwko 100 oktanów, bez nadmiernego odkręcania manetki. Przebieg na nowym cylindrze - 170km. Sytuacja stała się podczas podjeżdżania pod górkę. Podczas wymiany cylindra na airsala, sprawdziłem organoleptycznie stan korbowodu i nie stwierdziłem luzów. Skuter przed wymianą Cylindra miał przebieg ok 5k km.

Mam do was pytanie techniczne: Czy winą jest moje nieogarnięcie (po awarii przeczytałem na forum jak docierać), czy też mogę zareklamować zakup?

Dodam że sprawa dotyczy silnika af24, wydech technigas next-r, Cylinder to airsal sport 70cc (alu). Odblokowany moduł. Seryjny gaźnik Keihin 17,5mm z dyszą 86 i filtrem stożkowym.

W sumie to mam też drugie pytanie:
Czy winą awarii nie jest zły stan korbowodu? Czy po zamontowaniu nowego cylindra i tłoku nie powtórzy się historia? Mogę wysupłać jakieś 500 zł na nowy zestaw tłokowo/cylindrowy, ale chciałbym na tym trochę pojeździć... Z tym skuterem łączy mnie sentyment, ale wszystko ma swoje granice. :)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/624574f2277ae632
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b7b76d6dfcd7e6f2
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d259af6492bdb4a7
http://www.fotosik.pl/zdjecie/465bf1cc6d335d6f


Ostatnio zmieniony 19 maja 2017, 7:13 przez robdk, łącznie zmieniany 3 razy
Regulamin pkt. 10


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 maja 2017, 20:02 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
,,obrazki" nie działają , zaglądałeś do świecy po parunastu kilometrach ? , nowy cylinder + stożek to proszenie się o kłopoty potrzebna drobiazgowa regulacja stawiałbym że do stożka za mała dysza , termometru nie masz ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 maja 2017, 7:15 
*

Rejestracja: 18 maja 2017, 18:56
Posty: 5
Pojazd: Honda sn50v
Termometru brak. Jak wcześniej wspomniałem, wymieniłem dyszę z seryjnej (76) na nową 88 i przeprowadziłem regulację gaźnika. Świeca miała kolor brązowo-czarny. Obrazki poprawione. W cylindrze są głębokie "wyrwy" w powłoce, wyczuwalne pod palcem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 maja 2017, 7:55 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Taj jak jarek2176, pisze - mały gaźnik, filtr stożkowy i nawet większa dysza nic nie da bo na wysokich obrotach będzie za ubogo.
Po drugie - nawet aluminium się wstępnie dociera na zmiennych obrotach i w pierwszej fazie 200km daje mu się możliwość wystudzenia cylindra.
Po trzecie może być tutaj problem błędów montażu choć mogę się mylić bo z tych zdjęć ciężko wywnioskować ale wydaje mi się czy czasem nie był założony odwrotnie tłok i pierścienie nie zahaczyły o okno?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 maja 2017, 8:35 
*

Rejestracja: 18 maja 2017, 18:56
Posty: 5
Pojazd: Honda sn50v
Awaria nastąpiła po przejechaniu 5km. Wcześniej robiłem dłuższe traski bez przygód.
Aż taką lamą nie jestem. Tłok założyłem strzałką w stronę wydechu. Zastanawiam się nad zakupem 70 pollini albo malossi żeliwnego. Co zrobić aby nie powtórzyć historii? Na stronie sklepu piszą, że można śmigać na 17,5mm.... W razie potrzeby mogę dodać lepsze zdjęcia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 maja 2017, 8:50 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
No nieżle zjechany , ostatnio mamy ładną pogodę wcześniej było chłodniej to jeździłeś , w AC założenie poprawnie termometru to sztuka ale warto coś pokombinować , wał o ile nie jest całkiem zniszczony nic tu nie zawinił , w moim 30 tyś km wał po ,, wypdkach " typu łożysko główki ,pierścienie dalej chodzi , dałbym większy gażnik jak już chcesz stożek to koniecznie olej na gąbkę , warto też obrobić okna w nowym cylindrze leciutko tak żeby nie były ostre jak brzytwa , więcej prawdziwi spece Ci podpowiedzą




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 maja 2017, 17:11 
*

Rejestracja: 18 maja 2017, 18:56
Posty: 5
Pojazd: Honda sn50v
Cylinder w drodze (pollini sport 70cc żeliwo), gaźnik dellorto 21 również zamówiony. Mógłbyś mi naświetlić o jakim oleju mówiłeś i o co chodzi z "obrabianiem okien"?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 maja 2017, 20:38 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
chodzi o gąbkę filtra kilka kropel hipola albo oleju od mieszanki na gąbkę ścisnąc i po wszystkim ma tłuścić rękę nie kapać olejem :lol: , z oknami papierkiem łagodzisz wyjścia okien na tuleję żeby nie były ostre w razie kłopotów z temperaturą często kanty łapią pierścień i po wszystkiemu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2017, 14:42 
*

Rejestracja: 18 maja 2017, 18:56
Posty: 5
Pojazd: Honda sn50v
o kurka, micha jeszcze mi się cieszy. Po zamontowaniu nowego cylindra, króćca i gaźnika... Hania zmieniła się nie do poznania...
Mam inny problem teraz, mój bak ma pojemność 3l (przy tym secie starczy żeby jeździć od stacji do stacji :). W związku z nieużywaniem dozownika oleju, zastanawiam sie czy nie dało by się połączyć pojemnika na olej z bakiem. Pojemnik na olej wykonany jest z jakiegoś plastiku. Czy orientuje się ktoś czy są jakieś przeciwwskazania do takiej modyfikacji?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy