Dzisiaj jest 29 mar 2024, 13:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Huczy łożysko
Post: 02 lip 2017, 18:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2010, 14:41
Posty: 570
Lokalizacja: Radlin
Pojazd: Gilera Runner
Siema,

robiłem niedawno remont gilerki i zakładałem łożyska skf metodą termiczną (rozgrzewanie gniazda opalarką i potem wkładanie) więc tak łożysko jedne weszło na palcu drugie nie bo za słabo nagrzałem to je wywaliłem i pojechałem do hurtowni po nowe KOYO i rozgrzałem weszło bez oporu na paluszku, potem wał wsadzałem też po nagrzaniu wszedł bez oporu, kartery skręcone wał bez luzu. Zrobiłem 500km i łożysko KOYO już huczy i ma drobny luz. Gdzie jest [cenzura] tego przyczyna? Specjalnie kupiłem nowe, bo tamte jak nie weszło do końca musiałem wybić po wewn pierścieniu z gniazda i teraz nowiutkie, nie uderzone łożysko huczy po takim śmiesznym dystansie?? Gdzie jest problem?

Edit. igiełkowe na wale bez luzu, wszystkie łożyska zostały naoliwione olejem do mieszanki przed skręceniem.




_________________

KUPIĘ YASUNI C16 P/G stan bdb


Kontakt: puzon20@gmail.com


Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 18:44 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz
Regulamin pkt. 10


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 lip 2017, 18:06 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Po włożeniu łożysk w kartery grzałeś je, by włożyć w nie wał korbowy? Bo jak tak to problem może być z przekroczeniem temperatury. Teoretycznie łożysko full metal powinno wytrzymać do 150*C ale ja i tak wole wpierw osadzić je na wale korbowym (podgrzewane pośrednio na stalowym pręcie), a potem rozgrzewać pojedynczo gniazda w karterach. Bieżnie łożysk toczny pokrywane są (przynajmniej kiedyś były) dosyć delikatnym i wrażliwym stopem. Nazwy nie pamiętam, bo to było przeszło połowę mojego życia temu :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lip 2017, 22:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 maja 2010, 14:41
Posty: 570
Lokalizacja: Radlin
Pojazd: Gilera Runner
Może tak być, bo bałem się już poprzedniej sytuacji, że coś się zakleszczy i nagrzałem łożysko dosyć mocno, aby wał wszedł pewnie. Tylko teraz pytanie za 100 pkt ile grzać łożysko przy następny wkładaniu, aby go nie uszkodzić ale jednocześnie wał wszedł bez oporu. Koszyk łożyska oczywiście metalowy.




_________________

KUPIĘ YASUNI C16 P/G stan bdb


Kontakt: puzon20@gmail.com




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lip 2017, 17:10 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nie da się określić dokładnie czasu, bo wszystko zależy od np. mocy samego palnika, czy czym tam grzejesz. Ale da się to zmierzyć termometrem bezdotykowym i kontrolować na bieżąco. Ja to robię tak, że biorę kawałek stalowego pręta, koniec zaciskam w imadle tak aby pręt był w poziomie, następnie nasuwam na pręt łożysko i palnikiem podgrzewam sam pręt, ciepło samo przechodzi w bezpieczny sposób. Oczywiście robię to na czuja, czyli jeżeli nie mogę utrzymać łożyska w łapie to znaczy, że już. Bierz pod uwagę też, że moje łapy to moje i np. polanie wrzątkiem nie wywołuje u mnie poparzeń, więc to mało miarodajny sposób na określenie temperatury :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lip 2017, 21:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2016, 18:35
Posty: 44
Pojazd: Speedfight 2 LC Euro 2(2004)
Ja zrobiłem w swoim speedfight'cie mianowicie: Wpierw wał do zamrażarki na 30 min, po odczekaniu podgrzewam łożysko suszarką z bliska po chwili nagrzewania szybko wyjmuje wał z zamrażarki nakładam łożysko i weszło bez oporu drugie tak samo zakładałem, jak wszystkie założone po raz 3 wał do zamrażarki na 15 min a ja się zajmowałem nagrzewaniem karterów wtedy już opalarką, wszystko poszło gładko, 1500km po remoncie zero luzów, stukotów huczenia. Łożyska to były chyba NTN.




_________________

Wał korbowy:Carenzi Racing
Cylinder: Barikit 50cc Iron
Wydech: Leo Vince TT
Wariator: Polini speed control
Rolki: 5,2g
Pasek: Polini Kevlar
Sprzęgło: Motoforce Evolution
Sprężynki: Niebieskie
Sprężyna centralna: Żółta
Tłok: Barikit 40mm
Przebieg: 25643Km
V-max:93km/h
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lip 2017, 18:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2016, 18:35
Posty: 44
Pojazd: Speedfight 2 LC Euro 2(2004)
@karol554 Rozwiń myśl o co dokładnie chodzi




_________________

Wał korbowy:Carenzi Racing
Cylinder: Barikit 50cc Iron
Wydech: Leo Vince TT
Wariator: Polini speed control
Rolki: 5,2g
Pasek: Polini Kevlar
Sprzęgło: Motoforce Evolution
Sprężynki: Niebieskie
Sprężyna centralna: Żółta
Tłok: Barikit 40mm
Przebieg: 25643Km
V-max:93km/h
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy