Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 21:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 lip 2017, 18:32 
*

Rejestracja: 12 lip 2017, 17:55
Posty: 2
Pojazd: Piaggio Typhoon
Bardzo słabo świecą żarówki z przodu i tyłu, jak wyjmę jedną z nich to światło w drugiej jest dobre. Co może być przyczyną oto tego zjawiska?
Czy może to być wina regulatora napięcia? proszę o pomoc w tym temacie .


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 13 lip 2017, 18:07 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Krzysztof1966 pisze:
Czy może to być wina regulatora napięcia?

Regulator napięcia nie ma nic wspólnego ze światłami. Odpowiada za ładowanie akumulatora (i wszelakie czynności z nim związane). Jeżeli wyciągasz jedną żarówkę z obwodu równoległego to z automatu zmieniasz oporność i obciążenie prądnicy, więc wtedy świeci lepiej. Jak masz fabrycznie lipę to tego nie zmienisz, a wyprzedzając kolejne pytania to zmiana tylnej lampy na LED przyczyni się do przepalania żarówki w lampie przedniej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lip 2017, 19:30 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Regulator w chińczykach mają dwa układy, jeden stabilizuje napięcie świateł a drugi ładuje akumulator.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lip 2017, 17:19 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
To trochę dziwne, bo w chinolach są czteropinowe regulatory i u mnie też jest takowy. Jeden przewód jest spięty z "+" akumulatora i stacyjką, kolejne dwa dochodzą do prądnicy, a czwarty to masa, więc fizycznie nie ma takiej możliwości, by odpowiadał za światła, które w motorowerach idą bezpośrednio z prądnicy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lip 2017, 20:24 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Żółty idący z prądnicy jest połączony także ze światłami, regulator dodatkowo obciąża układ by napięcie było na stałym poziomie. Działa bardzo podobnie jak rezystor ale dba bardziej inteligentnie.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2017, 12:09 
*

Rejestracja: 12 lip 2017, 17:55
Posty: 2
Pojazd: Piaggio Typhoon
Wracam do wątku slabe swiatla w piaggio typhoon 1999r. Światła świeciły prawidłowo dopóki nie spaliła się zarowka z przoduw, odtej pory światła świecą słabo nawet po dodaniu gazu , kierunki klakson i stop ok. Co się mogło stać z tymi światłami proszę o pomoc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy