Dzisiaj jest 29 mar 2024, 7:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 lip 2017, 22:30 
*

Rejestracja: 20 lip 2017, 21:26
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Aprilia Area 51
Imię: Przemek
Witam. Mam problem z moją Aprilią od dłuzszego czasu. Mianowicie skuter z początku ma dobrego kopa ale to tylko do 35/40 km/h potem juz przyspiesza ale bardzo słabo i tak do 55-65 ale to zalezy jeszcze od drogi jak jest pod goorke to 45-50. Kiedys tym skuterem bez zadnych przerobek 104 pociskalem z gorki a 95 na prostej pozniej juz sie robiło coraz gorzej a jak we 2 osoby to kompletny brak siły. Rolki wymieniłem, dozownik oleju odłączyłem sam robie mieszankę bo myslalem ze ma za duzo oleju i go mulii, filter czysciłem gaznik tez, spręzynki sprzęgła probowalem takie jakie miałem w domu czyli zielone, zolte, czerwone, i co najgorsze po tych wszystkich probach zrobiłem duzy krok bo kupiłem caly zestaw do tuningu z mielocha Motorforce 70cc + usczelniacze na wał i łozyskka. k Nie wiem co mogę jeszcze zrobic wsadziłem juz w ten skuter ponad 1000 zl a nie ma efektu.




_________________

Motorforce Racing 70cc
Wariator Hebo
Gaźnik Dellorto PHBG 19 DS
Pasek Dayco


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 lip 2017, 23:14 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Regulacja gaźnika i napędu się kłania. Jaki gaźnik i dysza? Filtr pewnie stożek tam będzie więc i dysza spora powinna być. Dalej to roleczkami zabawa :roll: :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2017, 13:07 
*

Rejestracja: 20 lip 2017, 21:26
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Aprilia Area 51
Imię: Przemek
Teraz po tym tuningu wsadziłem mu rolki 4,5 a gaznik jest fabryczny czyli Dellorto Z przepustnicą 15mm, a dysza z tego co pamietam 86 ale filtr nie jest stozkowy.
Zdaje mi sie ze rolki to raczej nie bo juz 3 rodzaje sprawdzałem 4/4,5/6,5 i na wszystkich jest podobny efekt.




_________________

Motorforce Racing 70cc
Wariator Hebo
Gaźnik Dellorto PHBG 19 DS
Pasek Dayco




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lip 2017, 10:58 
*

Rejestracja: 29 gru 2012, 17:56
Posty: 194
Pojazd:
Imię: I
Nie napisałeś nic o obrotach silnika.
Czy powyżej 40km/h obroty są wysokie, czy spadają (muli go).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lip 2017, 18:36 
*

Rejestracja: 20 lip 2017, 21:26
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Aprilia Area 51
Imię: Przemek
Do 40 obroty są wysokie a później zaczyna go mulić. :|




_________________

Motorforce Racing 70cc
Wariator Hebo
Gaźnik Dellorto PHBG 19 DS
Pasek Dayco




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lip 2017, 21:26 
*

Rejestracja: 29 gru 2012, 17:56
Posty: 194
Pojazd:
Imię: I
Dziwi mnie że rolki nic nie dają.
Wygląda na to, że za szybko zmienia przełożenie.
Może twardsza sprężyna centralna?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2017, 13:21 
*

Rejestracja: 20 lip 2017, 21:26
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Aprilia Area 51
Imię: Przemek
Chociaż teraz jak kombinowałem sam to się zmieniło trochę bo już nie ma tak ze do 40 i muł tylko od początku juz nie ma kopa. :/ Planowałem jeszcze kupić sprężynki czerwone bo te znalazłem przypadkiem i nie wiem nawet jaka to firma + kupić rolki 3,8 g kiedyś na takich jeździłem i było dobrze. Jeszcze zastanawiam się czy nie mam za małego gaźnika jak na 70cc bo to fabryczny Dellorto PHBN 12 GS i dysza 82.




_________________

Motorforce Racing 70cc
Wariator Hebo
Gaźnik Dellorto PHBG 19 DS
Pasek Dayco




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2017, 17:26 
***

Rejestracja: 01 lip 2014, 11:10
Posty: 1110
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Yamaha Aerox 04'
Adams2242 pisze:
Chociaż teraz jak kombinowałem sam to się zmieniło trochę bo już nie ma tak ze do 40 i muł tylko od początku juz nie ma kopa. :/ Planowałem jeszcze kupić sprężynki czerwone bo te znalazłem przypadkiem i nie wiem nawet jaka to firma + kupić rolki 3,8 g kiedyś na takich jeździłem i było dobrze. Jeszcze zastanawiam się czy nie mam za małego gaźnika jak na 70cc bo to fabryczny Dellorto PHBN 12 GS i dysza 82.


17.5 to minimum !!, Najlepiej 19 i bedzie ogien




_________________

Cylinder Stage6 MK2 Sport Pro
Wydech Stage6 pro replica chrom/carbon
Wariator Polini hi speed
Gaźnik Dellorto 21mm
Ssanie ręczne Stage6
Pompa wody ssp+40%
Sprężyna centralna Malossi RED
Sprężynki sprzęgła Malossi RED
Wał TOP RACING EVOLUTION NG 10MM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2017, 23:25 
*

Rejestracja: 20 lip 2017, 21:26
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Aprilia Area 51
Imię: Przemek
Też tak właśnie myślałem ale 19 raczej będzie lepszy? Jeszcze jutro postaram się kupić rolki 3,8 g i sprężynki czerwone i tą centralną a później w gaźnik zainwestuje.




_________________

Motorforce Racing 70cc
Wariator Hebo
Gaźnik Dellorto PHBG 19 DS
Pasek Dayco




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2017, 23:26 
***

Rejestracja: 01 lip 2014, 11:10
Posty: 1110
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Yamaha Aerox 04'
tak 19




_________________

Cylinder Stage6 MK2 Sport Pro
Wydech Stage6 pro replica chrom/carbon
Wariator Polini hi speed
Gaźnik Dellorto 21mm
Ssanie ręczne Stage6
Pompa wody ssp+40%
Sprężyna centralna Malossi RED
Sprężynki sprzęgła Malossi RED
Wał TOP RACING EVOLUTION NG 10MM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2017, 10:26 
*

Rejestracja: 20 lip 2017, 21:26
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Aprilia Area 51
Imię: Przemek
Ok spróbuje coś porobić i dam znać. :wink:




_________________

Motorforce Racing 70cc
Wariator Hebo
Gaźnik Dellorto PHBG 19 DS
Pasek Dayco




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2017, 12:41 
*

Rejestracja: 29 gru 2012, 17:56
Posty: 194
Pojazd:
Imię: I
NIestety, tak to jest jak chce się zrobić "lekki" tuning silnika, a potem okazuje się że wymieniłeś 90% części silnika i tylko obudowa została stara :)
Tutaj wszystko jest ze sobą powiązane, zmiana cylindra wymusza zmianę gaźnika, a to wymusza zmianę wariatora ten z kolei wymaga zmiany sprzęgła i paska, no i jeszcze trzeba to wszystko odpowiednio zestroić, aby wykorzystać potencjał nowych części.
Ale do rzeczy - skoro przedtem skuter jechał 90km/h i miał dobre przyśpieszenie to oznacza że napęd był optymalnie dobrany i dlatego wróciłbym do ustawień przed "ustrką" skutera :)
Problem może tkwić w silniku. Kupiłeś nowy zestaw cylinder-tłok i po jego złożeniu powinieneś przeprowadzić docieranie tłoka do cylindra co trwa ok 500km i w tym czasie nie powinno się obciążać zbyt mocno silnika. Po tym etapie MUSISZ sprawdzić kompresje czy wszystko jest ok i przejść na właściwy skład mieszanki. Teraz można przystąpić do właściwej regulacji gaźnika.
Po tym etapie można zająć się napędem, aby jeszcze bardziej wykorzystać nowe konie z twojego silnika.
Regulacja napędu jak nie wiadomo czy silnik pracuje prawidłowo jest bez sensu.
Zacznij od początku tak jak ci napisałem, jeszcze raz sprawdź poprawność montażu silnika (raz założyłem odwrotnie tłok i męczyłem się chyba tydzień zanim doszedłem do tego :) ), czy wszystko jest dokręcone, nie ma uszkodzeń na odcinki gaźnik cylinder itd.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2017, 21:48 
*

Rejestracja: 20 lip 2017, 21:26
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Aprilia Area 51
Imię: Przemek
No właśnie się przekonałem, tyle ze ja nie robiłem żadnego tuningu dopóki nie stracił mocy, zresztą wcześniej nawet nie miałem o tym zielonego pojęcia :lol: i tu zrobiłem błąd bo zacząłem wymieniać rolki sprzęgło, myślałem ze to tam będzie przyczyna a tu jednak nie i wtedy dopiero cylek zrobiłem ale i tak nie pomogło :| ale jak już zainwestowałem tyle to chyba muszę dołożyć i to dokończyć bo szkoda żeby się zmarnowało. Właśnie pierwsze co zrobię to go dotrę dobrze bo to trochę jest nie po kolei. A doradziłbyś jak sprawdzić później tą kompresje bo nie bardzo wiem jak? :)




_________________

Motorforce Racing 70cc
Wariator Hebo
Gaźnik Dellorto PHBG 19 DS
Pasek Dayco




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2017, 21:49 
***

Rejestracja: 01 lip 2014, 11:10
Posty: 1110
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Yamaha Aerox 04'
Potrzebujesz takie urządzenie, jak barometr ;)




_________________

Cylinder Stage6 MK2 Sport Pro
Wydech Stage6 pro replica chrom/carbon
Wariator Polini hi speed
Gaźnik Dellorto 21mm
Ssanie ręczne Stage6
Pompa wody ssp+40%
Sprężyna centralna Malossi RED
Sprężynki sprzęgła Malossi RED
Wał TOP RACING EVOLUTION NG 10MM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2017, 8:16 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Chyba manometr - choć może być wyskalowany w barach. Barometrem nazywamy urządzenia, przyrządy do pomiaru ciśnienia atmosferycznego.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2017, 9:03 
***

Rejestracja: 01 lip 2014, 11:10
Posty: 1110
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Yamaha Aerox 04'
robdk pisze:
Chyba manometr - choć może być wyskalowany w barach. Barometrem nazywamy urządzenia, przyrządy do pomiaru ciśnienia atmosferycznego.


Przapraszam, pomyliłem




_________________

Cylinder Stage6 MK2 Sport Pro
Wydech Stage6 pro replica chrom/carbon
Wariator Polini hi speed
Gaźnik Dellorto 21mm
Ssanie ręczne Stage6
Pompa wody ssp+40%
Sprężyna centralna Malossi RED
Sprężynki sprzęgła Malossi RED
Wał TOP RACING EVOLUTION NG 10MM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2017, 21:15 
*

Rejestracja: 20 lip 2017, 21:26
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Aprilia Area 51
Imię: Przemek
Tylko teraz jest pytanie bo po zmianie na 70cc to pomoże coś jak wrócę do poprzednich ustawień czyli rolki 3,6 i sprężynki żółte czy może dać już większe rolki albo coś?




_________________

Motorforce Racing 70cc
Wariator Hebo
Gaźnik Dellorto PHBG 19 DS
Pasek Dayco




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2017, 20:50 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jaki wydech przy tym motoforce racing?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2017, 20:46 
*

Rejestracja: 20 lip 2017, 21:26
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Aprilia Area 51
Imię: Przemek
Niestety nie mam pojęcia bo nie ma żadnej tabliczki a mam ten skuter dopiero rok ale jakiś sportowy jest.




_________________

Motorforce Racing 70cc
Wariator Hebo
Gaźnik Dellorto PHBG 19 DS
Pasek Dayco




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2017, 21:15 
***

Rejestracja: 01 lip 2014, 11:10
Posty: 1110
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Yamaha Aerox 04'
Daj zdjęcie wydechu




_________________

Cylinder Stage6 MK2 Sport Pro
Wydech Stage6 pro replica chrom/carbon
Wariator Polini hi speed
Gaźnik Dellorto 21mm
Ssanie ręczne Stage6
Pompa wody ssp+40%
Sprężyna centralna Malossi RED
Sprężynki sprzęgła Malossi RED
Wał TOP RACING EVOLUTION NG 10MM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy