Dzisiaj jest 29 mar 2024, 0:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 lip 2017, 12:56 
*

Rejestracja: 21 lip 2017, 16:19
Posty: 5
Pojazd: Zipp Quantum
Witam znawców. Zipp Quantum 125, przejechane 1 tys.km i problem. Rusza dynamicznie ale jedzie max 60 km/h i to przy 12 tys. obrotów. Na wariatorze pasek wypycha na maxa dopiero powyżej 10-11 tysięcy obrotów. Na stopkach kołem kręci dopiero powyżej 5 tys obrotów. Przy 8 tys. obrotów pasek na wariatorze w 'połowie" i z tyłu w "połowie" talerzy. W serwisie mówią, że "ten typ tak ma." Rolki wariatora wymienione z 13 gram na 15,5 gram. Na lżejszych było jeszcze gorzej. Ma ktoś pomysł jak poprawić? Bo wstyd gdy wyprzedza mnie "50 centymetrówka".


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 23 lip 2017, 21:16 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Czy to jest silnik QMI 152 ???. Jeśli tak to w serwisie są w błędzie ja mam wszystko seryjne, wariator sprzęgło, korektor, rolki (seria) 13gr, przejechane prawie 5K, przy 60km/godz mam słabe 5000 obr/min.
Czy zmieniałeś sprężynę centralną???
Jaki masz rozmiar paska.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2017, 11:10 
*

Rejestracja: 21 lip 2017, 16:19
Posty: 5
Pojazd: Zipp Quantum
Rolki wymieniłem na 15,5 gram. Pasek jest oryginał ,wizualnie w dobrym stanie , wymiar 842/20/30. Zamówiłem nowy 835/20/30 (dziś dostanę). Korektor obrotów wyczyszczony i przesmarowany. Sprężyna oryginał, czarna. Zastanawiam się czy nie powinna być bardziej miękka aby pasek szybciej zszedł w dół. Gdzie można kupić słabszą sprężynę i po czym poznać w opisie, która jest twardsza a która mniej. Silnik jest taki jak piszesz. Dzięki za odpowiedź.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2017, 20:00 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Pasek powinien być 842/20/30 wygląda, że sprężyna jest za twarda, same rolki 15.5gr o tym świadczą seryjnie są montowane 13gr tak jest u mię, przy 3000 ruszam z miejsca trzymając te obroty powinien nabierać prędkości oczywiście na równej drodze, krótszy pasek niewiele da jeśli sprężyna jest z twarda.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2017, 21:33 
*

Rejestracja: 21 lip 2017, 16:19
Posty: 5
Pojazd: Zipp Quantum
Dzięki bardzo. Wiesz może jaka sprężynę kupić? Chodzi mi o jakieś znaki, symbole, z których wynika, że jest mniej twarda niż ta czarna, która jest od "nowości". Z góry dziękuję za odpowiedź.

-- 26 lip 2017, 22:32 -




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2017, 11:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Panowie, analizujcie logicznie. Skoro jechał dobrze i nagle ma kłopoty, to nie można mówić że sprężyna jest za twarda - co, sama stwardniała?! Może pęknąć albo siąść ale to zawsze wiąże się z osłabieniem działania sprężyny a nie jej stwardnieniem!!!

Moment przy których obrotach zaczyna silnik ciągnąć zależy od sprężynek w sprzęgle. Jeśli siądą, ruszy z niższych obrotów. U Ciebie nagle rusza z wyższych, co może wskazywać na kłopoty ze sprzęgłem (zasprzęglaniem). To raz. Dwa, sprawdź wariator czy Ci się nie zacina i czy rolki są w dobrym stanie i poprawnie ułożone. Niższa waga rolek zawsze będzie powodować jazdę na wyższych obrotach. Skoro przy 13g było fabrycznie ok. a teraz jest be, to przyjrzyj im się. Na 15.5g będzie ruszać z niższych obrotów, ale stracisz na mocy przy ruszaniu a szybkości wielkiej nie zyskasz. Zostaw te 13g.
Trzy, jeśli blokuje Ci się korektor, to też będziesz mieć efekt jazdy na wysokich obrotach z małą szybkością. Rozbierz korektor na czynniki pierwsze i dokładnie go obejrzyj i sprawdź, czy gdzieś się nie zacina.
Pasek ma być taki jaki był (wymiar) bo inaczej zaczynasz zabawę w całkowitą regulację od początku.

To gdzie pasek wchodzi na wariatorze na podnóżkach ma się nijak do tego jak całość zachowuje się podczas jazdy. Jadąc ulicą obciążasz cały napęd masą skutera + swoją, i korektor pracuje zupełnie inaczej. Na podnóżkach koło pracuje "na luzie" i nie stawia oporów napędowi.
Jakbys postawił skuter na wałkach i na luzie się rozpędzał, to wariator szybko zsunie tarcze do siebie (korektor rozsunie). Ale jeśli wałkami zaczniesz hamować (czyli symulować obciążenie/podjazd pod górę), to korektor się zsunie (wariator rozsunie) zmieniając przełożenie żeby utrzymać tą samą moc na kole.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2017, 16:43 
*

Rejestracja: 21 lip 2017, 16:19
Posty: 5
Pojazd: Zipp Quantum
Eureka. Dziękuję Bobi i Smokowi. Smoku! Twoje myślenie jest logiczne przy założeniu, że było dobrze a teraz jest źle. Jednak ja nie pisałem, że było dobrze bo nie wiem czy było dobrze. Na dotarciu jeździłem zalecane w instrukcji 40 km/h i było dobrze. Po dotarciu chciałem jeździć szybciej ale szybciej chodził tylko silnik a skuter dalej sobie jechał 40, no powiedzmy max 50. przy 11/12 tys obr. Wymieniłem - jak pisałem- rolki na cięższe- nic, pasek na nowy (i krótszy o 7 mm według oznaczenia, w rzeczywistości taki sam jak "stary") - i też nic. Dzisiaj się udało. Zasugerowałem się uwagą Bobiego o sprężynie. Wymontowałem sprężynę, ustawiłem na łazienkowej wadze i ścisnąłem nogą do momentu wyczucia, że zwoje sprężyny oparły się o siebie, czyli na maxa. Waga wskazała 57 kg. Z wagą i sprężyną udałem się do serwisu, w którym powiedziano mi, że "ten typ tak ma". Poprosiłem o przyniesienie po jednej sprężynie z każdego typu jakie aktualnie mają w przywarsztatowym sklepie. Przyniósł dwie. Obie krótsze od mojej o ok. 4 może 5 cm. Ustawiłem wagę a na niej, najpierw niebieską (miny mechaników bezcenne) :roll: . Nacisk butem i wynik 57 kg. Niebieska na bok, kolej na czerwoną. waga, nacisk, wynik - 45 kg. Biorę. Przy domu 10 minut roboty i próba. Rusza przy 3,5 - 4 tys. elegancko i bez trudu. Sześćdziesiąt przy 6 tys,. Do 90 km/h rozpędziłem po kilkunastu sekundach i przy obrotach nieco ponad 9 tys. Dalej nie próbowałem bo mokry asfalt ale pod manetką czułem zapas energii. :D. Dziękuję. Pozdrawiam Skuterowiczów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2017, 11:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
RomBoj pisze:
nie pisałem, że było dobrze bo nie wiem czy było dobrze

To zmienia postać rzeczy :-)
RomBoj pisze:
skuter dalej sobie jechał 40, no powiedzmy max 50. przy 11/12 tys obr.

To jest 125ccm, więc obroty w czasie jazdy są duuuuużo niższe. 125 nie kręcą tak wysoko jak 50-tki.
Mój [125] rusza przy 4500, jedzie 6500...7000, ostre przyspieszanie to ~8200, a 100km/h mam przy 8500. Skala obrotomierza kończy mi się na 10000. Rolki mam 12g zamiast fabrycznych 13.5g, ale dzięki temu jest bardziej zrywny a na szybkości nic nie straciłem; zresztą i tak najczęściej kulam się 80...85km/h.
RomBoj pisze:
Rusza przy 3,5 - 4 tys. elegancko i bez trudu. Sześćdziesiąt przy 6 tys,. Do 90 km/h rozpędziłem po kilkunastu sekundach i przy obrotach nieco ponad 9 tys

Gratulacje!




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2017, 7:53 
*

Rejestracja: 21 lip 2017, 16:19
Posty: 5
Pojazd: Zipp Quantum
Dziękuję Smoku :wink: Namęczyłem się, nakombinowałem, to jeszcze spróbuję wrócić do rolek fabrycznych (13 gram) zostając przy obecnej sprężynce oczywiście. O wynikach poinformuję tu, na forum. Pozdrawiam

-- 01 sie 2017, 8:53 --

A jednak. Przy wymienionej, na bardziej miękką, sprężynie, wróciłem do oryginalnych, 13 gramowych rolek. Wyniki gorsze niż przy rolkach 15,5 grama. Moment "brania sprzęgła" bez zmian, Szybkość zdecydowanie mniejsza w stosunku do obrotów silnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2017, 9:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
To znaczy, że 15,5g są dla tego silniczka już za ciężkie; silnik nie ma siły rozpędzić się z tymi rolkami, więc osiągi Ci spadły. Cały wic polega na znalezieniu tego punktu gdzie silnik pracuje z pełną swoją mocą.

Ja sam "dostrajałem" sobie rolki. Kupowałem najcięższe (powiedzmy 6g) i sprawdzałem jak silnik chodzi. Potem je rozwiercałem tak, żeby waga spadała po 0,1g. Rolki ważyłem na wadze jubilerskiej (taka za 15zł z Allegro z dokładnością 0,01g) i znów próba. W ten sposób doszedłem do wagi z jaką silnik pracował najlepiej.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy