Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 2:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lip 2017, 11:02 
*

Rejestracja: 14 lip 2017, 10:21
Posty: 18
Pojazd: Romet RXL 50 4T 2009
Witam serdecznie,
Miło mi was przywitać, jest to mój pierwszy post tak więc proszę o wyrozumiałość:)

Moja wiedza na temat skuterów nie jest ogromna, ale potrafię już sporo rzeczy zrobić.
Posiadam skuter 4t Romet RXL 50 yy50qt-10 2009, problem polega na tym, że ma słabe przyśpieszenie a v-max z górki wynosi 70km/h ( z górki ) chciałbym aby na prostej tyle jechał :), kluczowe dla mnie jest przyśpieszenie w Krakowie jest ono bardzo ważne na skrzyżowaniach.

Wymieniony wariator na sportowy marki WM MOTOR Hight SPeed + rolki 6gr, pasek mam firmy Kaihong SAN HING 17.7x729x30, wymieniony moduł CDI na odblokowany CDI Racing, wymieniony gaźnik na odblokowany przystosowany do pojemności 50-80cc. Kupiłem ten skuter w tamtym roku, podobno ma cylinder 60cc tego nie wiem. Tłumik oryginalny, filtr powietrza i filtr paliwa ten sam, sprzęgło standardowe Rurka od zawirowywacz-a spalin wyciągnięta, blokad na wariatorze nie ma.

Doradźcie co zrobić aby przyśpieszenie było lepsze ewentualnie zwiększyć V-MAX ( marzenie to 75km/h na prostej szybciej to strach takim skuterkiem. Plusem tego skutera jest to, że waży ok 115kg i wielkością jest podobny do 125 :) taki większy skuterek, ale dobrze trzyma się drogi. Generalnie dojeżdżam nim do pracy jak są większe korki - zdecydowanie szybciej niż samochodem :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 lip 2017, 21:09 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Na przyspieszenie z miejsca może pomóc wymiana sprężyn szczęk sprzęgła na nowe i twardsze. Będzie ruszał z wyższych obrotów tym samym będzie większy zryw. Można też pomyśleć o wymianie sprężyny centralnej na sprzęgle. Obecna już może niedomagać.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lip 2017, 22:13 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Musisz zdecydować co chcesz lepszy start czy v-max, nie da się z tej pojemności mieć jedno i drugie, osiągi masz i tak dobre, rolki masz dobrane optymalnie możesz dać lżejsze będziesz miał lepszy start dasz np 6.5gr poprawisz v-max, odblokowany moduł daje to że jeżdżąc na maksie obrotach szybko wykończysz silniczek, najlepszą alternatywą to wymiana cylindra i głowicy na większy np.80ccm następnie dopasować rolki sprężynę itp.
Osobiście posiadam Rometa MAXI 125R jego v-max katalogowy to 85km/godz, po zmianie cylindra i głowicy na 150ccm przybyło mocy i to znacznie ale v-max pozostał taki sam dopiero wymiana seryjnych rolek 13gr na 14gr poprawiła prędkość.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2017, 12:15 
*

Rejestracja: 14 lip 2017, 10:21
Posty: 18
Pojazd: Romet RXL 50 4T 2009
Właśnie do wymiany cylindra i głowicy zabiorę się porą zimową, wtedy będzie więcej czasu na spokojny remont skutera.

Cytuj:
Na przyspieszenie z miejsca może pomóc wymiana sprężyn szczęk sprzęgła na nowe i twardsze


Jakie wybrać ? sprężynki i sprężynę centralną?

Cytuj:
odblokowany moduł daje to że jeżdżąc na maksie obrotach szybko wykończysz silniczek


Przy prędkości 70km/h mam ok 7,5 - 8tys/obr ( z góry ) .... obroty nie przekraczają 9tys :) więć chyba nie jest źle.

-- 18 lip 2017, 13:15 --

Pojawił się problem, a mianowicie strasznie głośno zaczął chodził. Zamieszczam filmik prezentujący pracę silnika, nie wiem czy to jest normalna jego praca czy też nie, bo się przyzwyczaiłem do tego.
https://drive.google.com/file/d/0Bw0tWWA_TgjERENEdUdwZjc5ZWs/view?usp=sharing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2017, 15:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 235
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd: VFR 800FI - BTQT9
Imię: Paweł
2

Ostrzeżenia: 2
Kiedy ostatnio regulowałeś zawory ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2017, 10:04 
*

Rejestracja: 14 lip 2017, 10:21
Posty: 18
Pojazd: Romet RXL 50 4T 2009
Cytuj:
Kiedy ostatnio regulowałeś zawory ?


Odkąd go zakupiłem nie były regulowane zawory, czyli jakieś 1,5 roku. Strasznie boję się tego zabiegu, ale podobno to nie jest aż tak trudne. Jakie narzędzia potrzebuje do tego? wystarczy klucz do zaworów i szczelinomierz? Oddałbym do serwisu, ale długo się czeka zwłaszcza w okresie sezonowym, więc będę musiał wykonać to sam :/

Na ile zawory ustawić ? 0,05 czy 0,10mm?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2017, 14:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 235
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd: VFR 800FI - BTQT9
Imię: Paweł
2

Ostrzeżenia: 2
No to właśnie mnie ten dźwięk przypomina walące zawory, jakby miały za duże luzy. Wyreguluj pierw luzy zaworowe a potem będziemy myśleć. Poradników jak regulować zawory jest multum w całym internecie, nawet filmiki na YouTube.
Luzy prawidłowe, nawet wydechowy pokusiłbym się dać na 0,08 , ale 0,1 też może być




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2017, 13:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Miałem Router-Grande, ale to jest to samo co RXL z Twojego roku.
Do rzeczy:

Regulacja zaworów jest łatwa. Klucz 9mm (albo 8, nie pamiętam) - najlepiej oczkowy - , jakies małe szczypce (albo wprawne palce) i szczelinomierz. Teoretycznie 0.05 powinno być, ale spokojnie daj 0.06 na wlocie i 0.07 na wydechu. Szczelinomierz powinien dać się wysuwać z wyraźnym oporem ale nie tak że musisz go wydzierać z uścisku koników ;-) . Będzie dobrze, to prosta robótka.

Wagę rolek dobierz tak, żeby obroty trzymał 7500...7800 w czasie rozpędzania - wówczas masz największy moment. Mój fabrycznie miał rolki 5.6g, ale porządnie zaczął jeździć gdy były w granicach 5.0...5.2g. Lżejsze powodowały że silnik wył (powyżej 8000) i miał niski max, a cięższe niż 5.6g kompletnie go zamulało - zero przyśpieszenia i mniejszy max niż na fabrycznych; silnik nie miał siły się rozkulać (w końcu to tylko 3KM).

Twardsze sprężynki dadzą Ci start z wyższych obrotów, czyli bliżej momentu max, więc masz większego kopa na starcie. Dobry i porządny dzwon sprzęgła też zapewni lepszy start. Nie zaszkodzi przyjrzeć się szczękom sprzęgła i je oczyścić z brudu i ew. tłuszczu.

Sprężyna centralna powinna mieć wymiar 98 mm w spoczynku. Jak poczujesz się na siłach, to możesz spróbować zdjąć sprzęgło z korektora i sprawdzić wymiar. Jeśli będzie mniej niż te 98 mm, to ewidentnie do wymiany. Standardowa powinna być ok ew. ciut twardsza ale bez przesady bo będzie wyć a nie jechać.

Dla tej wagi skutera + Ty, 70km/h to b.dobry wynik i nie powinieneś oczekiwać więcej bo się raczej nie da bez zakatowania silnika. Pilnuj, żeby obrotomierz nie wchodził Ci na czerwone pole, to długo pojeździsz. 9000 już masz na czerwonym :-|




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2017, 15:57 
*

Rejestracja: 14 lip 2017, 10:21
Posty: 18
Pojazd: Romet RXL 50 4T 2009
A napisz mi proszę Smok_Telesfor jaki pasek jest oryginalnie w tym skuterze?, bo nie ukrywam, że czeka mnie wymiana paska ( aktualny jest już w ciężkim stanie )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2017, 16:20 
***

Rejestracja: 01 lip 2014, 11:10
Posty: 1110
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Yamaha Aerox 04'
669x18x30 oryginalny pasek ;)




_________________

Cylinder Stage6 MK2 Sport Pro
Wydech Stage6 pro replica chrom/carbon
Wariator Polini hi speed
Gaźnik Dellorto 21mm
Ssanie ręczne Stage6
Pompa wody ssp+40%
Sprężyna centralna Malossi RED
Sprężynki sprzęgła Malossi RED
Wał TOP RACING EVOLUTION NG 10MM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2017, 21:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
martiv pisze:
jaki pasek jest oryginalnie w tym skuterze?

Mogę podać co u mnie było: 749x17,7 i tylko na takim pasku skuter dobrze jeździł. Próbowałem 729 i nie miał siły. 669 nie założysz, bo to silnik dłuższy na koła 12". A że skuter jest ciężki + kierowca, to 729 daje za małe przełożenie przy ruszaniu. Stąd 749.
Ten wymiar jest dość ciężko dostać - bo nietypowy - i próbowałem jeździć na 755x18 od Peugeota. Dawało się jechać ale miało to: minus - bo miał bardzo słabe przyśpieszenie, a plus - bo wykulał mi (po sporym czasie rozpędzania) ponad 80 km/h :-) i to na płaskim. Tylko że to już strach jeździć.
Na szczęście 749 czasami można już dostać.

PS: ja miałem cały czas fabrycznie 50 ccm a nie 60 jak u Ciebie. Teraz zmieniłem pojazd na 125 ccm i skończył mi się problem z przyśpieszeniem i szybkością - zrywnie, szybko i legalnie :-D.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2017, 10:48 
*

Rejestracja: 14 lip 2017, 10:21
Posty: 18
Pojazd: Romet RXL 50 4T 2009
Cytuj:
Mogę podać co u mnie było: 749x17,7 i tylko na takim pasku skuter dobrze jeździł. Próbowałem 729 i nie miał siły


Własnie mam to samo, 3 różne paski - ten sam efekt - słaba moc, muli, spróbuje znaleźć taki pasek i zaczynamy remoncik :) Co do 125, szukam dobrej oferty, na tą chwilę trochę sobie kosztują :P

-- 30 lip 2017, 11:45 --

Ustawiłem zawory w skuterze, ssący i wydechowy na 0.5mm. Teraz skuter chodzi zdecydowanie ciszej,
ale dostał naprawdę niezłego kopa. Pod górę śmiga 50km/h a na prostej 70km/h przy 7000rpm w dosyć szybkim czasie,
oczywiście wszystko na pasku 749 :) Nie testowałem dalej, bo jazda powyżej 75km/h skuterem to strach.
Dynamicznie rusza pomimo, że mam rolki 6gr. Odpala od kopa, więc chyba wszystko dobrze :)

Dziękuje bardzo za wszelką pomoc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2017, 21:18 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Alternatywa jak ktoś pisał to większy cyl najlepiej 50mm ale i tu są niekiedy cyrki bo i taki Airsal może się zatrzeć i zabrać ze sobą dobry wał(mój przypadek)




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2017, 14:00 
*

Rejestracja: 14 lip 2017, 10:21
Posty: 18
Pojazd: Romet RXL 50 4T 2009
Wkurzyłem się i rozebrałem skuter, wałek rozrządu miał uszkodzone łożysko, tłom był dziwnie czarny a głowica miała wypalony jeden zawór.

Wymieniłem cały cylinder na 80cc, głowicę, zawory, wałek. Jestem teraz na etapie docierania więc zbytnio nie poszaleje. Pozostało mi jeszcze wyregulowanie gaźnika i wyregulowanie napędu. Widać że ma teraz moc, szybki start... V-max nie mam teraz jak sprawdzać :/

Jak dobrze dotrzeć pierścienie tłokowe ? Czy głównie polega to na tym, że mam jeździć normalnie ale nie przegrzać silnika?

Naprawdę teraz czuję, że skuter ciągnie swoją wagę jak należy :) o dziwo, że zrobiłem to sam :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2017, 21:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Są dwie metody docierania.

Nr. 1: Jazda na 3/4 manetki. Trzymać niskie obroty. Nie przegrzewać. Nie katować.
Takie instrukcję dają dla typowych kowalskich. Bo nie chce im się tłumaczyć jak to zrobić dokładniej.

Nr. 2 (którą ja wyczytałem na tym forum dotyczyła silników 4t)
Ostra jazda, uważać na temperaturę, rozpędzać się do max i zwalniać. Ogólnie nie oszczędzać ale NIE PRZEGRZAĆ !!!

Ale o co chodzi w tym całym docieraniu:
Jak sama nazwa wskazuje. Pierścienie muszą zetrzeć się z cylindrem tak by gładko przylegać do siebie.
Nowy cylinder ma widoczne rysy poprzeczne. Celowo są tam obecne by właśnie pierścienie miały o tarcie i doszlifowały się do powierzchni cylindra. Tyle teorii.

Co jeśli źle dotrzesz. Jeśli pierścienie nie zeszlifują się w cylindrze właściwie. Silnik będzie zjadał olej. Dymił z tłumika, Moc też będzie niezadowalająca.

Rady ode mnie: Często zmieniaj olej, Nie przegrzewaj go. Najlepiej kup termometr i jeździj na tyle aby temperatura nie przekraczała krytycznej, dobrze rozgrzewaj silnik.




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2017, 7:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
martiv pisze:
wałek rozrządu miał uszkodzone łożysko, tłom był dziwnie czarny a głowica miała wypalony jeden zawór

Wałek wymienić, tłok wyczyścić z nagaru a głowicę (ew sam zawór) wymienić na nowy. I po problemie.
martiv pisze:
Wymieniłem cały cylinder na 80cc (...) Naprawdę teraz czuję, że skuter ciągnie swoją wagę jak należy

Tylko pamiętaj, że OC już nie masz (składkę płacisz, ale nie działa) i w razie dzwona płacisz z własnej kieszeni - dużo!
martiv pisze:
o dziwo, że zrobiłem to sam

A bo to nie jest trudne - spokój i dokładność w pracy, i sam wszystko ogarniesz. A potem polubisz takie dłubanie :-)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy