Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 6:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 wrz 2017, 13:00 
*

Rejestracja: 26 wrz 2017, 11:04
Posty: 7
Pojazd: gilera runner sp 50
Witam, proszę was o pomoc ,ponieważ moja gilera runner z 2007 r sp 50 jest żle wyregulowana a mechanicy jak coś wnim zmieniają to jest to metoda prób i błędów.
zamontowany został tłumik technigas next r ,do tego doszła żółta sprężyna centralna oraz czerwone sprężynki na sprzęgłe i rolki 4,2g skuter charakteryzował się wysokimi obrotami w granicach 11 tys obrotów ,po pewnym czasie wsadziłem rolki 5,2 g i skuter miał obroty ok 9200 i jechał v-max do 80kmh ,dwa dni po wymianie tych rolek maxymalne obroty były 8000 i nic więcej ,do tego bardzo duże problemy z ruszeniem,mechanik stwierdził że czerwone sprężynki na sprzegle zostały rozchermetyzowane i zmienił na niebieskie ,efekt taki żeskuter trochę lepiej sie zbiera ale obroty są dalej na 8000 ,poza tym reakcja na gaz jest opóźniona ,co zmienić żeby tonormalnie jeżdziło i cieszyło użytkownika??????????????


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 wrz 2017, 14:13 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Regulacja gaźnika po pierwsze, ma szybko reagować na max gaz a nie z mułami, bez odcinania, buczenia, kolor świecy ma być w normie. Dalej regulacja napędu. Sprawdziłbym sprężynki polini zielone. Co to za mechanik jak nie umie napędu wyregulować :lol: :lol: :lol:

Jak na moje, to na max gazie ma za ubogo, stąd nie wkręca się wyżej. Sprawdź czy pas na wario wchodzi na samą górę, zrób z 800m na full. Spróbuj na 5,5g. Może cylek na wykończeniu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2017, 17:04 
*

Rejestracja: 26 wrz 2017, 11:04
Posty: 7
Pojazd: gilera runner sp 50
cylinder podobno jest jeszcze ok ,przebieg to 13 tys km ale kompresja silnika to 6,5 bar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2017, 17:14 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Zmieniaj jak najszybciej, to gruz a nie cylinder ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2017, 17:51 
*

Rejestracja: 26 wrz 2017, 11:04
Posty: 7
Pojazd: gilera runner sp 50
przecież te silniki robią przebiegi między 30 a 40 tyśkm ,to już by był cylinder wykończony




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2017, 18:07 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
JACO77 pisze:
przecież te silniki robią przebiegi między 30 a 40 tyśkm ,to już by był cylinder wykończony

W 2T z sprzęgłem odśrodkowym? Hehehe... Nie wiem kto Ci takich bajek naopowiadał ale zmień rozmówcę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2017, 20:07 
*

Rejestracja: 26 wrz 2017, 11:04
Posty: 7
Pojazd: gilera runner sp 50
trudno będę go tyrał aż przestanie jechać ,byłemu różnych mechesów i każdy ma swoją wersję ,wynika z tego g...... się znają .
myślę czy nie wrócić to seryjnego wydechu i ustawień .tylko czy ktoś sie orientuje jaka waga rolek i jakie sprężynki na sprzęgle i jaka twardość sprężyny centralnej.
jeszcze jedno pytanko ,moja gilera runner sp 50 spala ok 5l na 100km ,a ile wasze ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2017, 20:48 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Spala tyle przez niską kompresję, powinien max 4/100. W tuningu dwusuwów nie patrzy się na spalanie, ale jeśli już o to chodzi, to mi 5/100 przy mieszanej jeździe, jak na full gaz to wolę nie myśleć, wiem że dużo, ale ma prawo, bo nie po to go modziłem :cool: Na full serii odblokowane p/g ac spalało mi ~3,5/100.
Powrót do serii nie zmniejszy ci spalania, może minimalnie, bo moc ci dramatycznie spadnie, a będziesz musiał więcej gazu dawać żeby tyle samo jechać.

Problem tu, że dajecie te pojazdy jakimś Heńkom z firmą mało znaną, co zdziera jak za samochód, albo jakimś dzieciakom ze wsi, co nie znają podstaw fizyki. Nie wiem skąd jesteś, ale na pewno lepiej oddać komuś polecanemu, niż nieznanemu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2017, 23:39 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
scoot pisze:
Problem tu, że dajecie te pojazdy jakimś Heńkom z firmą mało znaną, co zdziera jak za samochód, albo jakimś dzieciakom ze wsi, co nie znają podstaw fizyki. Nie wiem skąd jesteś, ale na pewno lepiej oddać komuś polecanemu, niż nieznanemu.


Ewentualnie można poczytać trochę poradników ,kupić podstawowe narzędzia i zrobić samemu. Oszczędzasz na robociźnie a teraz mało który mechanik Cię nie oszuka. Jest nawet taka piosenka u siebie rob jak u siebie a u obcego na od...Wykręcasz silnik ze skutera w domu bierzesz kładziesz karton ,albo kawałek materiału kładziesz go na tym ,aby nic w domu nie ubrudzić i w ciepłym sobie na spokojnie wymienisz cylinder i całą reszte rzeczy. Kto wie może z biegiem postepującego doświadczenia w przyszłości byłbyś mechanikiem :D




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2017, 0:58 
*

Rejestracja: 26 wrz 2017, 11:04
Posty: 7
Pojazd: gilera runner sp 50
no dobra ,to chętnie zmienie mechesa ,może ktoś na forum wie gdzie w Krakowie jest ktoś solidny

-- 06 lis 2017, 1:58 --

i znalazłem mechesa ,rozebrał go na części pierwsze ,poszła pełna regulacja gaźnika ,ale problemem okazał się wariator ,teraz skuter chodzi jak talala ,kolega scoot twierdził że cylinder do wymiany bo słaba kompresja ,kilku mechaników też tak chciało robić ,normalne że po najniższej lini oporu ,i z tego wynika że większość to zwykli zmieniacze części




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2017, 10:42 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
6,5 bara i 5L/100 - sam sobie przeczysz, lepiej sprawdź inne rzeczy bo to już widać, że też co innego masz padnięte :)
Jak ci kilku mówi o cylku to coś w tym jest :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lis 2017, 18:23 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
scoot pisze:
6,5 bara i 5L/100 - sam sobie przeczysz, lepiej sprawdź inne rzeczy bo to już widać, że też co innego masz padnięte :)
Jak ci kilku mówi o cylku to coś w tym jest :)



X2 Osobiście przyglądnąłbym się powierzchni gładzi cylindra. Po 13 tys km powinno być lustro, jeżeli są zmatowienia, przebarwienia lub jakieś rysy to zapomnij, że "ten cylek jest ok". Nie wspomnę już o progu na gładzi w górnej części cylindra. Jak jest ideał to polecam honowanie i dobór tłoka o wyższej selekcji i będzie śmigał jak trzeba. Z tym spalaniem to po wymianie tłumika (też next-r) i regulacji gaźnika miałem 3.5l/100km i to przy dynamicznej jeździe, kompresja 7.8bar. To tyle co przewidział producent.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy