Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 1:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 cze 2018, 14:06 
*

Rejestracja: 01 cze 2018, 13:20
Posty: 3
Pojazd: zumico eos 4t
Drodzy koledzy. Otóż potzrzebuje pomocy z moim skuterem.
Sprawa wygląda tak mam tuningowe wario top racing sv1 speed i pasek na tym wariatorze nie wchodził zbyt wysoko. A mianowicie zostawało około 7 mm wolnego miejsca. Doradzono mi żebym skrócił tuleję wariatora o jakieś 2 mm.
Ponieważ tuleja była akurat 2 mm dłuższa od seryjnej czyli miała 40 mm to się pokusiłem ją ściąć te 2 mm na tokarce. Problem jest w tym że pasek jest teraz przykrótki to znaczy jest jakiś centymetr poniżej od góry talerzy korektora momentu obrotowego i jest mocno napięty.
A na wariatorze jak było tak jest wolne miejsce no może z 1mm wszedł wyżej. Skuter jakby zyskał przyśpieszenie i rusza z niskich obrotów. Lecz po przejechaniu 60 kilometrów drogi pasek się zapalił i zaczą się ślizgać.
Proszę o pomoc! Skuter to 4t zumico eos silnik 80cc koła12.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 cze 2018, 16:42 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Pasek nigdy nie wejdzie na samą góre na wariatorze. Skracając tuleję zrobiłeś tym samym ,że pasek na wariatorze jest wyżej a na korektorze niżej przez co pogorszyłeś i start i przyspieszenie. Radziłbym powrócić do poprzedniej wersji i lepiej pokombinować sprężynami sprzęgła




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 cze 2018, 17:17 
*

Rejestracja: 01 cze 2018, 13:20
Posty: 3
Pojazd: zumico eos 4t
A jakby tak założyć troszke dłuższy pasek dało by to coś.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 cze 2018, 17:24 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
motomati pisze:
dłuższy pasek dało by to coś

Nie. Musisz założyć taki jaki jest dedykowany do długości Twojej przekładni




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 cze 2018, 8:05 
*

Rejestracja: 01 cze 2018, 13:20
Posty: 3
Pojazd: zumico eos 4t
A skracał ktoś z was tuleje w wariatorze? Co to dało?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2018, 13:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Powiem jak ja to robiłem i efekt był dla mnie zadowalający i fajny.

Tulejkę regulowałem tak (podkładki lub ew. skracanie) aby wystawała z wariatora tylko tyle żeby cały pasek leżał na tulejce. Tulejka ma nie wystawać spod paska a i sam pasek nie może być szerszy niż wystająca tulejka. W ten sposób już wiesz, że pasek będzie leżeć na samym dole w spoczynku (czyli na wolnych obrotach) gdy dokręcisz przeciw-talerz.

Gdy to zrobisz, zakładasz pasek na korektor (bez ściskania tarcz) i naciągasz go tak, aby dał się ciasno wsunąć na tulejkę. Tarcze korektora się same lekko rozsuną aby pas wszedł na tulejkę. Wówczas widzisz, że pas leży na tulejce, a na tarczach korektora widzisz czy pas jest na najwyższym możliwym położeniu tarcz. Jeśli jest niżej niż max, możesz kombinować z paskiem kilka mm dłuższym (ale nie szerszym/węższym, bo "rozjedzie" ci się szerokość tulejki którą już dopasowałeś).

Jak już zestawisz sobie tak że pas w spoczynku leży na tulejce i na najwyższym obwodzie tarcz korektora, to dokręcasz przeciw-talerz i sprawdzasz jak się całość zachowuje.
Ew. teraz zaczynasz bawić się wagą rolek, sprężynami itp.


U mnie oryginalnie był pas 749x17,7. Po założeniu innego wariatora (SV1) musiałem dołożyć jedną podkładkę do oryginalnej tulejki, żeby pasek leżał całą wewnętrzną szerokością pasa (widocznie wariator miał inny kąt nachylenia powierzchni trącej). Gdy podkładka już była, okazało się, że pasek nie wchodził najwyżej jak mógł na korektor. Kupiłem pasek od Peugeot'a 755x17,7 czyli 6 mm dłuższy - pas wszedł prawie na krawędź tarcz korektora. Mając to zacząłem się bawić wagą rolek. Po zmianie wagi (u mnie musiały być lżejsze niż oryginalne) bez problemu ciągnął poza skalę szybkościomierza a większe górki nie były problemem. Zwalniał - owszem, ale nigdy nie zszedł poniżej 45 pod górki. Obroty nie przekroczyły 8000 rpm w całym zakresie.

-- 19 cze 2018, 14:12 --

Niżej pokazuję o czym pisałem wyżej:

Szerokość tulejki taka sama jak dolna szerokość ząbków pasa:
Obrazek


Położenie pasa w spoczynku z oryginalnym paskiem 749:
Obrazek


Położenie pasa w spoczynku z paskiem dłuższym o 6 mm - 755:
Obrazek




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy