Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 15:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 mar 2019, 19:00 
*

Rejestracja: 12 cze 2018, 20:48
Posty: 33
Pojazd: skuter 4t
Witam,
Otóż mam problem z odpalaniem skutera, trzeba kręcić do 5minut a potem odpalić od kopki bo z rozrusznika nie złapie, nie mam pojęcia dlaczego – nagrałem filmik. Jakieś pomysły? Ogólnie jak odpali pierwszy raz to potem odpala od strzała(także z rozrusznika). Kupiłem do niego nowy akumulator, rozmiarowo jest mniejszy a amperami nie wiem czy się różni lecz na starym był podobny problem. Skuter jest zrywny, mocy nie brakuje. Dziś mi siadło sprzęgło i musiałem jechać dłuższy kawałek drogi na niskich obrotach to przy stawaniu zaczął gasnąć, do końca. Potem go trochę przepaliłem i chyba utrzymywał obroty normalnie. Mam także problem ze wskazówką obrotów, powyżej 8 tyś zaczyna falować w górę i w dół(nie zawsze). Gdzieś od 8.6 do 10~ lecz wydaję mi się, że obroty są takie same cały czas.

Filmik z odpalania – https://streamable.com/w4681

Liczę na jakieś porady.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 mar 2019, 11:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 235
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd: VFR 800FI - BTQT9
Imię: Paweł
2

Ostrzeżenia: 2
https://www.youtube.com/watch?v=EbSQWGLC4nM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2019, 17:47 
*

Rejestracja: 12 cze 2018, 20:48
Posty: 33
Pojazd: skuter 4t
inne pytanie, jeżeli mam pasek 729 17,5 30 i widzę, że na wariatorze nie wkręca się na samą górę to próbować dać dłuższy? jak tak to jaki polecacie?
pokrywa ma długość 43cm, koło 12 cali




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2019, 17:59 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Spróbuj regulować długością tulei wariatora




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2019, 18:03 
*

Rejestracja: 12 cze 2018, 20:48
Posty: 33
Pojazd: skuter 4t
może się nie wkręcać do końca przez zbyt twardą sprężynę centralną w sprzęgle?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2019, 18:13 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Odpal bez pokrywy i zobacz co się tam dzieje




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2019, 22:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2019, 18:43
Posty: 40
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Brak :)
Co do odpalania skutera :

Jeżeli chodzi o to że kręcisz i nie chce odpalić , proponuje ustawić zawory i wyregulować gaźnik , tak dla wyjaśnienia co do regulacji zaworów , w większości opisówek są podane wartości dla ssącego 0.05 i wydechowego 0.07 , tylko że jest to podane głównie dla silników hondy , jeżeli chodzi o skutery chińskie to zaleca się ustawić zawory ssący 0.10 i wydechowy 0.10 , ponieważ w chińskich zaworach jest pożałowane tytanu przez co zawory po ostygnięciu "kurczą się " i stąd może być problem z odpalaniem bo mają za ciasno i dopiero po dłuższym kopaniu jak zacznie łapać temperaturę to zaczyna odpalać

Co do gaźnika to wiadomo regulacja nie polega na kręceniu 2 śrubkami w grę wchodzi jeszcze dysza główna oraz poziom iglicy. Oczywiście kolor na świecy kawa z mlekiem , inny w grę nie wchodzi


Co do napędu :

Jeżeli chodzi o pasek to najlepiej sprawdź po modelu jaki masz tam mieć i takowy załóż,
spróbuj bardziej sprecyzować " na samą górę "

Co do
Kod:
może się nie wkręcać do końca przez zbyt twardą sprężynę centralną w sprzęgle?


myślę że nie ma to dużo do znaczenia jeżeli chodzi o wkręcanie do końca , ale na pewno ma na czas który jest potrzebny aby wkręcało się do końca

Co do wskaźnika obrotów , być może robi Ci gdzieś zwarcie skoro nie dzieje się to zawsze , najlepiej będzie jak posprawdzasz kable czy nigdzie nie mają przejścia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 mar 2019, 17:00 
*

Rejestracja: 12 cze 2018, 20:48
Posty: 33
Pojazd: skuter 4t
nie chodzi ten rozrusznik trochę za wolno? wyczytałem, że przez to też może nie odpalać. dziś to w ogóle nawet ciepły nie chciał z rozrusznika odpalić, od kopki od razu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2019, 21:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2019, 18:43
Posty: 40
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Brak :)
Kod:
nie chodzi ten rozrusznik trochę za wolno?


tak osłuchowo z nagrania wydaje się być ok.


Kod:
dziś to w ogóle nawet ciepły nie chciał z rozrusznika odpalić, od kopki od razu.


1. Czy przerwa między czujnikiem , a magnetem w wyznaczonym punkcie odczytu wynosi ~0.75mm ?
2. Jaki kolor świecy , bo jestem prawie w 100% pewny , że to wina złego ustawienia mieszanki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2019, 23:13 
*

Rejestracja: 12 cze 2018, 20:48
Posty: 33
Pojazd: skuter 4t
jednak rozrusznik jest okej bo dzisiaj łapał tak jak powinien, ciekawe jak jutro będzie.
przerwa jest około 0.5, kolor świecy - jasny brąz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2019, 21:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2019, 18:43
Posty: 40
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Brak :)
Kod:
przerwa jest około 0.5,


około , czy 0.5 ? wsadź szczelinomierz i zmierz dokładnie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 mar 2019, 13:55 
*

Rejestracja: 12 cze 2018, 20:48
Posty: 33
Pojazd: skuter 4t
poniżej 0.75 i tak jest idealnie, wydaje mi się, że było równo 0.5. ogólnie to dokręciłem śrubkę od mieszanki w gaźniku, była dość sporo odkręcona, dałem na 2 obroty. skuter pali od strzała, nawet lodowaty. trochę dziwne bo na tym samym gaźniku i tych samych jego parametrach dawniej też odpalał od strzała.

cóż, skuter lekko przypiłowałem w lesie i zaś zaczął mieć lekkie problemy z odpalaniem a było już idealnie, odpalał w 0,1 sekundy z rozrusznika. zobaczę jak jutro będzie.

co do sprzęgła, muszę polecić racing bee, powierzchnia jest tak jakby lekko chromowana, widać, że się postarali, smaru też nie żałowali. na fabrycznej sprężynie centralnej wróciły dawne prędkości rzędu 80-90 z lekkich górek, skuter zrywny.

-- 29 mar 2019, 13:55 --

no i nie odpala, nawet rozgrzany. regulowałem gaźnik w każdą stronę i nie pomagało. od kopki pali bezproblemowo, chyba wymienię cewkę zapłonową i moduł, potem prawdopodobnie iskrownik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 mar 2019, 17:20 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Hmm a zawory nie mają gdzieś prześwitu? W sensie z gniazdem w głowicy?




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy