Dzisiaj jest 28 mar 2024, 23:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 gru 2019, 19:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2019, 21:55
Posty: 54
Pojazd: Yamaha Aerox // Derbi Senda
Siemano Wszystkim! :)
Chciałbym wam zaprezentować Mój projekt, który z czasem będzie się rozpędzał. Jest nim Yamaha Aerox. Skuter oryginalnie zasilany gaźnikiem - Dellorto 12mm. Wyprodukowany w 2003 roku na silniku minarelli LC. Dorwany na Olx-sie za kwotę 1300zł. Miał padniętą pompę wody i wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.
uszczelki ku mojemu zdziwieniu dosłał sprzedający, pompę zmieniłem ja.

Niestety nie posiadam zdjęć z momentu zakupu, ale wyglądał jak typowa seryjna 50-tka, na stopce centralnej i zabudowanej kierownicy.
Zaraz po zakupie zmieniłem centalkę na boczną i kierownicę w stylu BMX

Obrazek

Jedyny smaczek jaki posiadał to wydech Tecnigas Next-R, jeździłem na nim do końca sezonu, na prawdę spoko wydech :D
Został wstępnie wyczyszczony i na drugi dzień miał już nowego właściciela.

Obrazek

W tej chwili przygotowuję plastiki do drobnych napraw i malowania.
Skuter jest praktycznie rozebrany do gołej ramy, na której również zagości nowy lakier, szkoda by było tego nie zrobić, skoro już mam praktycznie wszystko wybebeszone.

Obrazek


Obrazek

Cyl jest w dobrej kondycji, jeżdził wczesniej na oleju z orlenu, ja osobiście lałem olej mobile.

Jestem na etapie kompletacji seta. Planowany cylinder to Athena racing modular, lub metrakit pro race 3, ale bardziej skłaniam się w stronę atheny.

Na tą chwilę udało mi się dorwać
Yasuni C21
Stage6 R/T 26mm
nowy wał Top racing high-tech na sworzniu 12mm
i kilka nowych części optycznych

Obrazek

Niebawem wrzucę foty z efektów pracy nad plastikami i ostatecznie coś o nowym cylku :)


Ostatnio zmieniony 30 gru 2021, 12:25 przez spuken94, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 gru 2019, 21:39 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Siema, w końcu nowy sprzęt :D :D
Na pro race idzie więcej kunia wycisnąć, modular słaby, mk2 byłby mocniejszy. Planujesz racing zapłon? Jak nie to bierz modulara i najlepiej z C16 bo z C21 nie wyregulujesz prawidłowo i może odcinać zapłon.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 gru 2019, 22:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2019, 21:55
Posty: 54
Pojazd: Yamaha Aerox // Derbi Senda
Tak, w planach jest selletra, albo stage, ale wolałbym selettre.
Ale to na zdecydowanie później :D na razie naprawa i lakierowanie plastików i zrobienie sub'a bo gaźnik będzie leciał nad koło. Mam seryjne mocowanie i będziemy myśleć bo jest to jak najbardziej do zrobienia, żal przepłacać tyle za nowego, ważne żeby fachowa ręką tylko pospawala i jakieś wzmocnienia na wzór stage.

Myślę że nie powinno braknąć mocy, szczegolnie że cyl będzie po porcie a karter po flow i dopasowaniu. Athena to taki trwalszy stage, a co do C21 no to będzie zabawy trochę, bo już próba regulacji była podjęta ale pod MHRka 70cc ale temperatura ujemna była i to mija się z celem bo się nie dogrzeje dobrze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 gru 2019, 23:01 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Niech ta osoba robiąca cylek nie zapomni o stopniu sprężania :lol: :lol:
Athena to stage6, po prostu ten sam produkt pod dwoma nazwami...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 gru 2019, 23:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lip 2013, 22:20
Posty: 555
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda NTV650R / BMW F650GS
spuken94 pisze:
Tak, w planach jest selletra, albo stage, ale wolałbym selettre.
Ale to na zdecydowanie później :D na razie naprawa i lakierowanie plastików i zrobienie sub'a bo gaźnik będzie leciał nad koło. Mam seryjne mocowanie i będziemy myśleć bo jest to jak najbardziej do zrobienia, żal przepłacać tyle za nowego, ważne żeby fachowa ręką tylko pospawala i jakieś wzmocnienia na wzór stage.

Sprawdzę, bo chyba posiadam takowe mocowanie żeby dać gaźnik nad koło, jutro będę w garażu to poszukam. Odezwij się na PW czy jesteś zainteresowany. Poza tym to zapowiada się ciekawy projekt. Zapraszam do siebie :)




_________________

https://www.facebook.com/Peyt3rPhotoStory




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2019, 0:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2019, 21:55
Posty: 54
Pojazd: Yamaha Aerox // Derbi Senda
Piotrek89
Chętnie zobacze jak to rozwiazales :) masz wiadomość na skrzynce.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2019, 14:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lip 2013, 22:20
Posty: 555
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda NTV650R / BMW F650GS
spuken94 pisze:
Piotrek89
Chętnie zobacze jak to rozwiazales :) masz wiadomość na skrzynce.

Nic nie przerabiałem, można takowe mocowanie kupić. Ja swoje dostałem przy zakupie skutera.
Wygląda ono tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek




_________________

https://www.facebook.com/Peyt3rPhotoStory




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 gru 2019, 12:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2019, 21:55
Posty: 54
Pojazd: Yamaha Aerox // Derbi Senda
scoot pisze:
Niech ta osoba robiąca cylek nie zapomni o stopniu sprężania :lol: :lol:
Athena to stage6, po prostu ten sam produkt pod dwoma nazwami...



Będzie dobrze :D a jak nie to kupię R1200
I roosta widziałem na zwykłej athenie racing i dawało to radę

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3Dy2lGmODBMDQ&ved=2ahUKEwjAq-yh08vmAhWqlIsKHY4PB6AQwqsBMAF6BAgFEAc&usg=AOvVaw073trFpIzrx1cNP2wQV3My

R1400 czyli poziom C21 na słabszym nieco cylku od modulara

Trochę gratow, termometr podstawa :D

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 gru 2019, 16:53 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Akurat r1400 nie ma co porównywać do yasuni. Nikt w DE nie lata na yaśkach, chyba że w klasie sport. R1400 to czysty hajend. A napisałem to bo praktycznie wszystkie cylki w PL po modach kończą w koszu albo na półce. R1200 to bardziej pod modulara seryjnego, tam masz kąty coś jak 129/188 a r1400 jest pod troszkę wyższe. Zawsze mnie śmieszyć będzie sqt skz co z r1400 wykręcił 16,5PS na hamowni :lol: :lol: :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2020, 18:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2019, 21:55
Posty: 54
Pojazd: Yamaha Aerox // Derbi Senda
Żeby nikt nie myślał, że się poddałem, ba nawet myślę o zakupie Apki ŚR. Jutro biorę się za plastiki, ale już widzę że będzie z nimi dużo roboty :mrgreen:
Dorwałem amortyzator malossi RS1 na tył w dobrych pieniądzach, tylko słabym podkładem polakierowana jest sprężyna, ale to jest do zrobienia. stary był zmęczony a sprężyna pęknięta.
Mam już kompletny dolot, zawór to VForce3 by moto tassinari + podstawka mxs 5mm
I jakieś pierdoły typu chłodnica przepływowa.

Obrazek

Obrazek

Z ciekawości złożyłem squta na szybko i zamontowałem C21 konkretnie drze mordę, do 20km/h muł później niby "strzał" xD ale kończy się na 50km/h i właśnie w przedziale 20-50 daje o sobie znać, ale to kwestia oczywista, że wydech tej klasy nie będzie funkcjonował z takim cylindrem, mniejsza o to dwie pieczenie na jednym ogniu bo sprawdziłem amortyzator, jest twardo i dobrze wraca czyli tak jak chciałem jeszcze za te pieniądze, bajka! Nawet nie wiem, czy jest sens dawać podwyżkę bo ładnie poszedł do góry.

Fota jeszcze sprzed założenia amortyzatora

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2020, 20:37 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jest gnuj a jak tam z cylkiem powiedz? Ponoć modzony był :cool: :evil:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2020, 21:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2019, 21:55
Posty: 54
Pojazd: Yamaha Aerox // Derbi Senda
scoot pisze:
Jest gnuj a jak tam z cylkiem powiedz? Ponoć modzony był :cool: :evil:


Teraz składałem na seryjnym dla zabawy, kompresję miał dobrą, aż ciężko kopnąć, ale wiadomo seria to seria ciężko to zajechac.
Cylek dopiero będę kupował kwiecień/maj jak się cieplej zrobi, żeby móc to od razu docierać. Na tą chwilę planuje ogarnąć wszystko co jest czasochłonne. Tak myślałem właśnie, czy nie spróbować zrobić porta dobra multiszlifierka i zestaw piknikow by się przydała no i wiadomo trzeba się przyuczyć. Oczywiście nowego cylka to się nie będę dotykał :lol:

Myślę nad nadkolem, mam w bdb stanie nadkole bcd i nie wiem, czy zespolić to w jedno z boczkami, czy nie lepiej wyjedzie z czaszy, bo ją też mam, nawet dwie. Dobra szpachla na bazie żywicy kauczukowej, a nie jakaś UNI i nie ma prawa pęknąć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2020, 23:27 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Czy ja wiem, czy ciężko zajechać, runner seria na padniętej pompie latał z 30min i się zes...ał :roll: :roll:
Nie doczytałem że cylka jeszcze nie masz...mój błąd.
Umiejętność trzymania i operowania dremlem a dobry port to dwa światy. Potrzebna kątnica do tego oraz głównie wiedza, programy itd. Wszystko trzeba obliczać a nie na pałę podnosić...
Ja bym się na silniku skupił a nie nadkolach, co z tego że będzie wyglądać jak nie będzie latać. Na upartego to już mamy wiosnę gdzieniegdzie, ja latam co 2 - 3 dni, byle 7-8* w cieniu było.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lut 2020, 1:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2019, 21:55
Posty: 54
Pojazd: Yamaha Aerox // Derbi Senda
scoot pisze:
Czy ja wiem, czy ciężko zajechać, runner seria na padniętej pompie latał z 30min i się zes...ał :roll: :roll:
Nie doczytałem że cylka jeszcze nie masz...mój błąd.
Umiejętność trzymania i operowania dremlem a dobry port to dwa światy. Potrzebna kątnica do tego oraz głównie wiedza, programy itd. Wszystko trzeba obliczać a nie na pałę podnosić...
Ja bym się na silniku skupił a nie nadkolach, co z tego że będzie wyglądać jak nie będzie latać. Na upartego to już mamy wiosnę gdzieniegdzie, ja latam co 2 - 3 dni, byle 7-8* w cieniu było.



O kurcze, no to powiem Ci, że ja cienki jestem. Wyjechałem wczoraj i dzisiaj, a nie jechałem Bóg wie gdzie, a już mnie coś bierze. No też właśnie głównie wiedza, rozmawiałem z gościem który portowal swój cylek sam tz bez porting kalkulatora i pomiarów, zajęło mu to dosyć sporo czasu, ale ponoć z dobrym efektem. Mega ciekawy temat jak dla mnie, jak ogarnę aeroxa, to do apki spróbuj coś zrobić.

Silnikowi brakuje tylko napędu i cylka, zapłon trzeba wyrzucić koniecznie, bo mam 6 cewek niestety. Więc są trzy opcje, zmienić na 12 cewek, ponoć różnicy w górnym zakresie między sportowym nie ma żadnej, założyć zapłon sportowy ale z cewką oświetleniowa, albo polecieć w konkrety bez Januszowania i założyć staga, albo mhr tylko bez tych świateł to będzie bieda jak cholera.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lut 2020, 12:58 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
+- 150 za port to przynajmniej pewność że ma się lepsze osiągi. Ja już widziałem cylki po pseudo modach, gdzie nawet płuki nie podniesione :lol: :lol: :lol: Bez wiedzy i umiejętności to tylko schrzanić można, a potem płacz bo pali 10/100 i jedzie tyle samo, nie da się wyregulować itp itd.
Zakładaj selletre używaną, koszt ok 600pln, chyba że stać na nową. Prąd na światła weź bezpośrednio z aku, a sam aku daj tam 7 Ah. Ja u siebie mam właśnie z aku światła, tyle że mam ładowanie...Zawsze można żarówki słabsze dać, np. zamiast 35W dać 20W.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lut 2020, 13:34 
*

Rejestracja: 18 paź 2018, 3:54
Posty: 12
Pojazd: Yamaha aerox
Cieszę się, że amortyzator spełnia oczekiwania niech służy :D Bardzo fajny projekt ,cieszę się że coś przyszło ode mnie ;) Powodzenia !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2020, 17:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2019, 21:55
Posty: 54
Pojazd: Yamaha Aerox // Derbi Senda
Jaki olej przekładniowy najlepiej zastosować w przypadku mocnego racinga?
10w40, czy może 80w90




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2020, 18:43 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Ja leję 75w90 syntetyk i chwalę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 mar 2020, 17:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2019, 21:55
Posty: 54
Pojazd: Yamaha Aerox // Derbi Senda
Cześć!
Udało mi się znaleźć zapłon który wizualnie wygląda dobrze, lecz jak to z elektryką, sam efekt wizualny nie wystarczy. Nie mam pewności jak go sprawdzić. Czy sprzedający może dokonać jakiś pomiarów multimetrem i zrobić mi zdjęcia, abym miał pewność, że wszystko z nim okej?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 mar 2020, 22:19 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Teoretycznie w instrukcji tego zapłonu powinny być podstawowe metody diagnostyczne. Najłatwiejsza to zamontowanie i sprawdzanie na kablach ile V leci przy kopaniu kopką. Od kilkudziesięciu V wzwyż powinno być. W p/g np. jest to 100-200V.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy