Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 paź 2020, 16:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Witam, mam pytanie tak jak w tytule jaka powinna być kompresja w Aprilia SR Factory silnik piaggio na gaźniku?

Cylinder z głowica Stage6 streetrace 70cc,
Wał Top Racing Evolution NG,
Łożyska i uszczelniacze Stage6 Teflon C4,
Zawór membranowy malossi VL11 z płytką carbon 0.30,
Kruciec ssący malossi NBR,
Gaźnik Dellorto PHVB 19 DD,
Filtr stożkowy gąbkowy Polini .

Mieżyłem kompresję z full manetką i kopnąć w kickstarter i pokazuje 7 bar dodam że jest na dotarciu czy taki wynik to normalne ? Mieżone na ciepłym silniku i na zimnym wynik taki sam . Bo czytałem ze powinnien być 8-9 bar, uszczelniacze szczelne nie spocone, zawór membranowy nówka z płytką, wszystko szczelnie( połączenia karterów, połączenie cylindra z karterami i głowicy wszystko suche). Dodam też ze mieżyłem u kolegi w sprawnym skutrze tylko ze on ma TGB i 50cc i było 8,5 bar.

-- 10 paź 2020, 16:03 --

Dodam też że luz na zamkach pierscieni jest 0.50mm, luz tlok - cylinder jest 0.15mm.
Znajomy który ma trochę wiedzy na temat motoryzacji mówi że w motocyklach 2T luz miedzy zamkami pierscieni powinien być od 0.40mm do 0.50mm najlepiej, a luz tłok - cylinder od 0.05mm do 0.07 mm.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 paź 2020, 16:38 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Czym mierzone? Chińskim manometrem na wężu? Zrób 2 pomiary na wcisk, mocno dociskając i napisz ile wyszło co do 0,1 bar. 7 bar to zajazd. Jeśli to LC to minimum 8,5-9 bar powinno być, 8 za mało jak na sporta. Co do luzu na pierścieniach to troszkę spory, ale nie oznacza konieczności remontu. Luz tłok - cylinder za duży, zwykle 0,1mm to graniczna wartość. Jak znajomy taki mądry to powinien wiedzieć, że luz na zamkach jest różny dla różnych tłoków i np. w 50cc powinien być mniejszy niż w 70cc, w AC powinien być większy niż w LC... Luz tłok - cyl podał dla nowego zestawu a przecież masz używany...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 paź 2020, 16:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Cylinder i wgl wszystko nowe kupione na mieloch.pl dlatego zdziwiony jestem. Co do tych luzów, mieżone manometrem z warsztatu do aut wiec raczej dobry, jest na możliwość wkrecania i na wężu. Kolega sie nie specjalizuje w skuterach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 paź 2020, 17:04 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jak ufasz pomiarowi to szykuj się na remont. Winny może być np. zły montaż, nie fachowy, bez wiedzy. Normalnie od razu po montażu, po pierwszym odpaleniu, powinno się sprawdzić kompresję żeby potem mieć punkt odniesienia.
Pamiętam że w SRce klienta na malossi sport 70 LC było 11 bar.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 paź 2020, 17:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Zamowiłem nowe pierscienie i nowe uszczelki komplet do tego zestawu, i teraz pytanie czy dawać sylikon wysokotemperaturowy miedzy uszczelkę ? Bo dalem teraz tak sylikon uszczelka sylikon ale odrazu skreciłem ? I teraz pytanie czy odczekać chwilę aż trochę wyschnie sylikon ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 paź 2020, 17:55 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
To nie nicasil, nie zmienia się samych pierścieni tylko powinno się zrobić szlif + nowy tłok. Nowe pierścienie pomogą tylko na chwilę, chyba że wykonałeś pomiary owalności cylindra i mieści się w tolerancjach. Pewny jesteś że gładź cylindra jest w bdb stanie ? Ja daję troszkę silikonu bo uszczelka metalowa, do nowych gumowych nie trzeba dawać ale można i to bardzo mało. Jaki squish ustawiłeś?
Z drugiej strony nieźle go dojechałeś jak nawet nie dotarty... Mam nadzieję że skręcasz głowicę z odpowiednim momentem a nie na pałę..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 paź 2020, 21:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Glowica dokrecona na oko tak nie za mocno nie za slabo kluczem plaskim i na krzyż , gładź cylindra nawet jeszcze nie dotarta bo widać jeszcze ślady nowości tak jak kupiłem. Jest jakaś stronka gdzie moge wrzucić zdjecia i pokazać tutaj ?
Squish hmm tzn ?

-- 10 paź 2020, 21:34 --

Okej, dowiedziałem się ze jest to przerwa miedzy tlokiem a głowicą, mierzyć trzeba drucikiem z cyny, tylko teraz jak to dokladnie zrobić ? Skręcić silnik tzn uszczelki, cylinder, glowica skręcić wsadzić przez otwór świecy do środka i dalej jak mam prawidłowo odczytać wynik ? To dziala na takiej zasadzie ze zgniata drucik cyny i to jest wynik ? Jak tak to jaka powinna być przerwa przy Stage6 streetrace 70cc , dodam ze kupiłem cały zestaw w komplecie tzn cylinder, glowica, uszczelki dedykowane do piaggio/girella LC wiec byłem tego przekonania ze bedzie wszystko dobrze pasowało.

Mógłbyś mnie nakierować jak to prawidłowo zmierzyć i ustawić ? Tzn jak bedzie za duża odległość to bede musiał dać cieńsza uszczelkę czy jak ? Z gory dziękuję za pomoc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 paź 2020, 23:01 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Dokręcanie na oko może skończyć się w najgorszym przypadku pęknięciem szpilki w czasie jazdy, przez nierówne naprężenia lub skrzywieniem głowicy...
Zdjęcia możesz uploadować np. na imgur i dać tu link.
Squish to jest najmniejsza odległość jaka będzie między tłokiem a głowicą, mierzona właśnie poprzez ten cynowy drut.
Jaka powinna być odległość to pewnie w instrukcji napisane jest, jak nie ma to ustaw między 0,7 a 0,9mm.
Ten silikon co dajesz na uszczelkę ma jedynie wniknąć w mikro szczeliny a nie robić za dodatkowy dystans.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2020, 11:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Okej to muszę zaopatrzyć sie w micrometr oraz klucz dynanometryczmy, tylko na ile ustawić klucz ?

-- 11 paź 2020, 12:52 --

Mam jeszcze takie pytanie czy musi być koniecznie mikrometr czy wystarczy suwmiarka z cyfrowym wyświetlaczem ?

-- 12 paź 2020, 11:15 --

Czy dobrze doczytałem ze powinno być 22 Nm ? Przy głowicach tuningowych a przy głowicach standarowych 18 Nm ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2020, 11:58 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Przecież masz instrukcję do cylindra skoro nowy kupiłeś...22Nm to raczej nie ta wartość, u siebie na 12Nm daję.
Suwmiarka i klucz dynamometryczny.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2020, 18:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Zmierzyłem micrometrem i jest wartość 0.40mm w najcieńszym punktem, a w najgrubszym 0.45 mm, zamowiłem nowe uszczelki moze przez to ze raz juz sciagalem cylinder i zlozylem na tej samej uszczelce i sie uszczelka wygniotła.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2020, 20:55 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Taka wartość jest niedopuszczalna. Coś masz nie tak z tym silnikiem, albo powierzchnia karter-cylinder była planowana albo wał gorszego sortu. Raczej cylinder prosto z pudełka nie miałby po montażu takiego squishu, zwłaszcza że producent nie daje uszczelek do regulacji. Oczywiście nie przeczę że może to być także wina cylindra. Co jak co ale zużyta uszczelka nie straci nagle 0,3-0,4mm z grubości....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2020, 21:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Wał korbowy to Jasil Top Racing Evolution NG nówka

-- 12 paź 2020, 21:47 --

Taki wynik może powodować ze jest kompresja 7bar ? A i czy squish mam mierzyc na zimnym czy ciepłym silniku ? Teraz marzyłem na zimnym.

-- 12 paź 2020, 21:53 --

I jeszcze takie pytanko czy jest możliwość aby dac 2 uszczelki czy to bedzie szczelne, na pszyklad dalbym nie cieniutka warstwę silikonu czy lepiej tak nie robić ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2020, 22:54 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Nie wiem czemu masz 7 bar, może głowica krzywa i przecieka, takie rzeczy się na żywo patrzy a nie przez internet, mi to podejrzanie wygląda, ale niestety nie widząc części można tylko stwierdzić, że cylinder do remontu. Możesz złożyć na dwóch, byle było szczelnie.
Sprawdziłeś kompresję to musiał pewnie słabo chodzić nagle, masz doniesienie jak chodził odrazu po złożeniu i przy pomiarze kompresji.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2020, 6:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Chodzi inaczej bo przy zlozeniu za lekko dobiłem uszczelniacz i sie pociło i bylo 4.5 bara kompresji dobiłem uszczelniacz jest 7bar, odpala odrazu mocy ma tylko wlasnie dlaczego ma 7bar jak wszedzie pisza ze powinno byc 11-12 bar, a inni pisza ze w silnikach piaggio 2t powinno być 8-9bar, zrobilem ok 100km na dotarciu, moze jak sie wszystko ułoży bedzie wiecej ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2020, 14:49 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Weź pod uwagę że nie jest zatarty jak sam napisałeś i to że dobrze chodzi, pomiar źle wykonany raczej. Zamontuj go z odpowiednim squishem i jeździj póki śniegu nie ma.

To ci sie może przyda:
skan-ulotki-dolaczonej-do-cylindra-stage6-streetrace-70-t160583.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 paź 2020, 9:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2020, 21:07
Posty: 50
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Aprilia SR 50R
Imię: Kamil
Okej, przyszły mi nowe pierścienie, uszczelki. Mam też boost bottle i mam takie pytanie bo mam silnik z krućcem od oleju od dozownika i jest ten kruciec tak zamontowany ze jest przed zaworem membranowym i teraz pytanie czy mogę do niego podłączyć boost bottle bo wszedzie pisze zeby podlaczyc do krućca podcisnienia ale ja ma go przy gazniku i ze to mija sie z celem.

-- 18 paź 2020, 9:00 --

Zlozyłem na nowej uszczelce, i nowe pierscienie, squish jest 0.73 mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy