Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 lip 2021, 22:21 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Siema, Aerox przy 20kmh z gazu Aerox idzie na koło, ale v-max to 80km/h licznikowe :|

Problemy i ich opis:

- Yamaha się grzeje, chłodnica, węże, pompa wody jest bardzo ciepła. Przejadę kilometr i nie mogę przyłożyć dłoni do chłodnicy na dłuższą chwilę. Wcześniej skuterem robiłem trasę 10km, ale zwracałem uwagi, teraz zwróciłem na to uwagę i boję się że spuchnie mi tłok. Cały płyn zlany i przepłukany układ i ponownie zalany borygo około 10 kilometrów temu. Myślę że to termostat, po prostu się nie otwiera, ale nie wiem gdzie się znajduje w skuterze. Jeśli to ten czujnik temperatury na głowicy, to go dzisiaj odkręcałem i wyleciało mi trochę płynu i przykręciłem go z powrotem.

- Słyszę obcieranie w okolicach tylniego koła, pchając skuter po asfalcie czuję opór, być może to jest problem tego vmaxu i grzania się, bo skuter hamuje i jednocześnie chce jechać.

Set: Malossi sport 70 lc
Motoforce 17.5
Gianneli extra v2
Wariator S6 sport pro 5g
Polini evolution 3g niebieskie na sprzęgle, centralka s6 medium
Pasek Dayco kevlar
Przeciwalerz Top racing
Dzwon polini speed bell
Króciec Rms
Dysza główna 90
Dysza wolnych obrotów 34


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 lip 2021, 22:31 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Skoro hamuje to logiczne że się grzeje, każdy silnik tak będzie miał. Może zacisk się uszkodził ? Pompa hamulcowa? Tarcza krzywa ? Przełożenia? Osiągi tragiczne jak na ten set.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2021, 11:59 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Jutro wszystko sprawdzę, przełożenia seryjne. Wiem, jest słabo, bez wymiany napędu wcześniej osiągałem 92kmh gps. Ogólnie skuter się fajnie wkręca, no ale ten vmax porażka.

Edit: Chciałem odkręcić zaciski z tyłu, ale są tak mocno przykręcone, że mój klucz się omyka i nie dam rady tego odkręcić :shock: (Tak używam dobrej wielkości klucza)

Odgłosy pochodzą raczej z przekładni, nie z zacisku, ponieważ gdy zdjąłem pokrywę ten dzwięk był bardziej słyszalny i coś w stylu pocierania się metalu o siebie. Zmienię olej, a jak to nie pomoże, to wszystkie łożyska. Następny update w poniedziałek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2021, 12:23 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Dziwne żeby padły przełożenia, one po 20-30 lat wytrzymują o ile mają olej i są szanowane. No nic, poczekamy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2021, 15:54 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
No czasami lubiłem sobie dać w manetę, ale przez już prawie 1,5 roku posiadania nawet nim nie spaliłem lacza :D W przekładni lany Motul Scooter Gear, więc nie powinno się im nic stać. Dodatkowo mam pytanie, czy ten czujnik temp na głowicy, od którego idzie lampka temperatury na liczniku to termostat? Czy on znajduje się gdzieś indziej?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2021, 19:29 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Termostat masz w środku głowicy, mniej więcej tam gdzie wąż wchodzi od góry to za nim głębiej. Są cylindry pozbawione miejsca na termostat ale sport 70 pewnie go ma.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2021, 12:42 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Update będzie jutro, bo zabrakło mi paliwa, żeby sprawdzić po wymianie czy coś się zmieniło nawet w osiągach. Zdam wam relację co i jak, zobaczę co w tej przekładni tak hałasuje. Jeśli to te łożyska, zamówię je jak najszybciej i zobaczymy jak to będzie po wymianie. Jeśli to nie to, to co może być przyczyną?

Jeśli odkręcę głowicę, aby odkręcić termostat to z jaką siłą na oko ją z powrotem przykręcić, bo nie mam klucza dynamometrycznego? Coś to w ogóle da? Bo widziałem że niby obieg jest, bo leje się z górnego ujścia w zbiorniku płynu chłodniczego podczas pracy skutera.

Dziękuje scoot za aktywność w temacie i pomoc :cool: :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2021, 17:56 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Spoko, od tego jest forum. Głowicę ogólnie dokręca się wg. instrukcji a jak nie napisali to +-12 Nm. Bez dynamometrycznego ciężko..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2021, 19:14 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Update i kolejne problemy!

Wróciłem dzisiaj do domu około 17:30, oraz dostałem paczkę z wkładką s6 double layer oraz z dyszą 95. Wkładkę włożyłem gaźnik rozebrałem, niestety pomyliłem się z dyszą, kupiłem 5mm, potrzebna była 6mm :ups: Zauważyłem też że iglica jest na 2 stopniu od góry, przestawiłem ją na 1 stopień od góry. Efekt? Skuter jest na wysokich obrotach, jak dam gazu to skuter wkręca się na obroty i sam chce jechać, kombinowałem coś z gaźnikiem, to nic na te obroty nie działało i co się okazało? Podczas gdy nie ciągnę ssania obroty są wysokie, a gdy ciągnę te obroty spadają do takich jakie powinne być :shock: Wtedy skuter normalnie perkocze, a nie buczy. Ogólnie to skuter na postoju też się grzeje niemiłosiernie, 10 minut na wolnych i jest nie najlepiej, więc to chyba nie przez te szorowanie w przekładni :?:
Przejechałem się skuterem, do 80kmh licznikowych idzie, zostaje mi jeszcze dobre 1/3 manetki ale skuter niestety już nie jedzie, tylko utrzymuje te 80kmh mimo odkręcenia do końca.

Wydaje mi się że kupienie dyszy 95-100 rozwiążę ten problem bo to chyba przez to.

Dodam iż ogólnie skuter 90km temu miał wymieniony tłok z pierścieniami, może to też powód że się tak grzeje bo jest na dotarciu :?:

Proszę o pomoc, bo ręce opadają, jutro zobaczę te łożyska, obiecuję :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2021, 20:27 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Najlepiej jakby to ktoś osobiście zobaczył bo przez internet ciężko tak wywróżyć. 10 minut na wolnych to on powinien dopiero być ciepły. Dysza 95 za duża do tego zestawu. Powinieneś na 80 - 85 to wyregulować idealnie. Lewe powietrze łapie? Ten wydech ma najlepszego buta między 8500 a 9500 rpm z cylkiem sport 70, także to żadne obroty i nie potrzeba mu lać paliwa jak do midrace czy racinga. Kolejna rzecz - nie wymienia się samego tłoka tylko szlif + tłok. Prawidłowo jest jak na ssaniu natychmiast zgaśnie. Najpierw to się upewnij że nigdzie nie łapie lewego powietrza i koło ci się lekko kręci, potem przejdź do regulacji napędu i gaźnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2021, 20:50 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Ogólnie to teraz siedzi dysza 90, on na wolnych buczy, a jak daje mu gazu to jeszcze bardziej łapie obroty i nawet jak puszczam manetkę to dalej trzyma te obroty i mi się wyrywa :D Gdzie może łapać lewe powietrze? W skuterze jest każda uszczelka, jaka jest tylko możliwa, jedyne co to w filtrze, ten kawałek tej uszczelki w puszcze jest urwany i brakuje z 2-3 cm. Króciec nowy przebieg 70km :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2021, 21:17 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Uszczelniacze na przykład. To że są uszczelki to nie oznacza że jest szczelnie. Wg. mnie masz tam co najmniej dwa problemy i to powoduje komplikacje + jak wyżej napisałem. Musisz sprawdzić podstawy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2021, 17:28 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Dobra, to jak byś mi opisał co po kolei sprawdzić co i jak, żeby to miało ręce i nogi. Jak się uda to jutro sprawdzę wszystko i skompletuje co będę musiał kupić. Czekam na klucz dynamometryczny, żeby odkręcić głowicę wyrzucić termostat i później skręcić to i testować czy wtedy może temperatury spadną :P Co do tych uszczelniaczy to się tego trochę obawiam, nie mam nawet doświadczenia w grubszych naprawach, a tu trzeba będzie rozbierać silnik :shock: :lol

Kolor świecy prawie kawka z mleczkiem :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2021, 21:07 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Nie trzeba rozpoławiać żeby uszczelniacze zmienić, na forum masz nawet opisaną ich wymianę - od strony magneta i wariatora, nic w tym trudnego. Jak wilgotny, sporo oleju, widać ślady sączenia po karterze to do zmiany. Prawidłowo jak jest sucho jak pieprz. Wiesz, jak się nie chce robić samemu to się zleca komuś, zawsze są wyjścia.
Dodatkowo możesz sprawdzić czy ci przypadkiem chłodniczego nie pali. Zobacz czy płyn jest w wyrównawczym na tym poziomie co był, czy jest klarowny bez białej mazi.
Skuter na stopkę albo na stojak i sprawdź czy koła lekko się kręcą, czy nic nie trze, czy jednym palcem zakręcisz kołem.
Termostat to w dalszej kolejności możesz wywalić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 wrz 2021, 15:50 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Witam! Zwiększyłem dyszę o 10, założyłem dodatkową uszczelkę obudowy filtra powietrza, bo miałem jej połowę :D, oraz dla pewności obkleiłem cały filtr taśmą, żeby nie łapał tego powietrza w jakikolwiek sposób, bo obudowa jest w średnim stanie :P Efekt? 10 kmh licznikowe więcej vmaxu i lekko większa moc przy starcie. Czyli vmax wynosi 90kmh licznikowe, 80 szybciutko łapie, bo już po 250-300m, ale później te 90 to jak by nie chciał, a nie mógł :P Nie chcę też go jakoś wysilać, bo jest przecież po tym szlifie i zmianie tłoka z pierścieniami 110km temu. Zanikł też efekt trzymania na obrotach, oraz jakby lepiej się wkręcał.

Co mogę zrobić więcej?

Pragnę dodać, że raz padła mi pompa wody, tłok spuchł i stąd ten szlif i zmiana tłoka. Zmieniłem tez ori dellorto 17,5 na oto tego motoforce 17,5 i od tego momentu mam takie problemy :roll: Może warto zainwestować w jakiegoś Polini Cp 19mm od razu? Tylko mam pytanie, czy 19mm i 17,5 ma takie sam wymiar mocowania filtra powietrza i króćca ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 wrz 2021, 17:43 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Nie napisałeś co z uszczelniaczami. Kolor świecy właśnie sam zweryfikowałeś, mimo w miarę dobrej barwy było źle. Gaźnik to gaźnik, jak ustawisz dobrze to musi latać. Polini cp nie podejdzie do seryjnego filtra i m.in. dlatego tak mało popularny jest. PHBG 19 znowu wymaga adaptera, koszt nowego ze ssaniem i adapterem to 400pln także średni interes o 1,5mm. Jest dość chłodno, napęd i gaźnik inaczej pracują, napęd wolniej się nagrzewa, gaźnik wymaga bogatszego ustawienia.
Przełożenia?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2021, 16:09 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
scoot pisze:
Nie napisałeś co z uszczelniaczami.

Co do uszczelniaczy, to mam z tym problem, no nie mam nawet tego jak sprawdzić, wracam do domu o 17, a jeszcze obowiązki itp, dodatkowo jeszcze mam garaż z bardzo słabym oświetleniem :( :cry: a do tego w ogóle brak jakichkolwiek narzędzi, żeby zobaczyć uszczelniacze od strony magneta, bo nie mam jak go zdjąć. Mogę powiedzieć Ci, że w karterze w środku napęd się poci, jest ten olej, nawet jak go wycieram to on cały czas się pojawia, więc może ciec od strony wariatora. Pokrywa przekładni szczelna :D
Siedzi seria przełożenia. Chodź niepokoi mnie ten opór przy prowadzeniu skutera, niebawem nagram odgłosy przy pchaniu to określisz co tam może być nie tak.
scoot pisze:
PHBG 19 znowu wymaga adaptera, koszt nowego ze ssaniem i adapterem to 400pln także średni interes

Więc powiadasz, że nie warto zmieniać? Jak bardzo zmienia się chłodzenie wewnętrzne/osiągi porównując te 17,5 do 19?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2021, 18:28 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Widzisz, ja ci o naprawie podstaw silnika a ty uciekasz na siłę w ustawienie jak stoi, jak do wypchnięcia padła byle jakoś jeździło...Nie tędy droga. Po co regulować na prawdopodobnie uszkodzonym silniku? A jak nie masz czasu to serwis i tyle. Jeszcze wiesz że się poci coś :roll: :roll:

Z 17,5 oraz chiną 70 dobijał przy 9900rpm do 95km/h wg. gps, 99km/h wg. licznika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2021, 20:27 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
scoot pisze:
A jak nie masz czasu to serwis i tyle.

Mam to na uwadze, ale niestety jedyny mechanicy w mojej okolicy, to tacy, którzy zamiast zamontować ssania przy pokrywie napędu, to zrobili dziurę w trójkącie i tam go wepchali :| Nie mam zamiaru znowu oddawać tego do znawców którzy robią skuter 'pod blokiem' :/

Ile normalny serwis może sobie życzyć za wymianę uszczelniaczy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy