Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 mar 2022, 20:45 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Nie dysponuję narzędziami, częściami zamiennymi, żeby zabrać się do tego raz a dobrze. Jestem bardzo ograniczony co do swoich możliwości, jedyne co mi zostaje to zadawanie pytań i zamawianie z neta. Zbieram informacje, żeby wiedzieć co zamówić, jeśli wymaga to wymiany, a nie zamawiać codziennie różne rzeczy do paczkomatów. Sytuacja pogarsza się od momentu zmian w dyszach. Lanie się benzyny ogarnąłem, bo dałeś pomysł i za to dziękuję, teraz proszę o radę co do przerywania, czy może być to wina świecy. Co do mieszanki 1:50, to robię taką od prawie 2 lat i jakoś to jeździ, ale może i masz rację co do tego, może bogatsza może będzie lepsza. Aktualnie wszystko opieram na twojej wiedzy. :mrgreen:

Edit 1. :P
Skuter odpalił, kopałem i przecierałem świecę do skutku, bo co bym nie wkręcił i nie kopał w starter, to świeca i tak była zarzygana na czarno. Ostatecznie i tak skuter na full manetce przerywa. Aktualnie dysza to 90, czyli taka jaka była seryjna w tym gaźniku, raczej nie powinienem schodzić już bardziej w dół. :?: Jutro więcej pojeżdżę i zobaczę jak ta świeca będzie wyglądać na tej dyszy. Dodatkowo też komora pływakowa jest mokra w benzynie, nie wiem czemu. Może całym winowajcą jest gaźnik i to jakiś lipny odlew i gdzieś w drodze gubi tą benzynę?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 mar 2022, 22:58 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Osobiście słabszej niż 1:40 bym nie robił. A czemu nie powinieneś schodzić w dół rozmiarem dyszy? Gdzie to napisane? W aeroxie z 21mm phbg miałem chyba 84# ze stożkiem i dopiero to prawidłowo latało. Kup 2-3 świece na zapas bo to podstawa. Spróbuj 85# i 87#.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2022, 18:48 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Jestem oto i ja :mrgreen: Świeca nowa B8HS zamontowana i skuter odpalił od 1. Problemu wkręcania się na obroty już nie ma, przerywać też nie przerywa, skuter fajnie pyrka na wolnych obrotach, schodzi z obrotów też szybko, wiec problemu z lewym powietrzem nie ma. Tylko dalej mam problem z jazdą na full gazie, skuter do 1/3 przyśpiesza jak trzeba, potem jak odkręcam to wcale nie przyśpiesza, coś jakby go trzymało na kagańcu :| :/ Obroty idą do góry, a skuter wcale nie chce się więcej odpychać. stoimy aktualnie na v-maxie rzędu 80km/h licznikowych :shock: Kolor świecy w dolnej części to kawka z mlekiem, w górna część trochę ciemniejsza, jutro wrzucę fotę, ale nie wygląda to źle.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2022, 19:18 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Regulacja napędu / gaźnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2022, 20:12 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Jutro zdejmę pokrywę napędu, zrobię ślady markerem i zobaczę, czy pasek wchodzi na sama górę.

Edit 1.
Link do fotek świecy i wariatora, sorki za jakość zdjęć świecy, ale mój aparat nie potrafi robić zdjęć z bliskich odległości :? (jeśli będzie trzeba, to spróbuje innym telefonem) Na focie wariatora jest zaznaczone czerwonym markerem, gdzie pasek już nie dochodzi. Test był robiony do vmaxa po prostej. Na świecy zrobione 15km, porządnie podając :mrgreen:
link do fot: https://imgur.com/a/sOB8Boi
rolki: s6 5g
centalka: s6 medium
sprężynki sprzęgła: niebieskie polini
Jak myślicie, co zmienić? Powiem tylko, że start ma bardzo fajny, jednak na to koło wyrywa, tylko ten vmax :/ :|




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2022, 20:56 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Kolor nic nie mówi, u mnie na takiej regulacji by nie ruszył od zalewania, inny będzie dobrze chodził - nie ma reguły. Ja bym obniżył dyszę o 2-3 jednostki. Co do napędu to wszystko ok, w minarelli nigdy nie dojdzie do maxa, chyba że władujesz overrange. Ile to leci wg. gps że chcesz więcej ? Tam masz gówniany wydech z tego co pamiętam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2022, 21:47 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Kiedyś miałem zapis gps, na którym skuter leciał 92km/h z lekkiej górki, więc było by to z 87km/h na płaskim. Ogólnie, to teraz ogólnie jest dziwny, zostaje mi te pół manetki gazu jeszcze przy tych 80 licznikowych, a gdy odkręcę do końca i tak nie osiągnie więcej, bo coś mu dalej jest. Jutro zrobię test runa na gpsie i Ci powiem ile dokładnie teraz wyciągnę vmaxu. Wydech to Gianelli extra v2, ale wydaję mi się, że i tak powinno to trochę więcej na takim set-upie iść. Wykresów z extra v2 nie mogę nigdzie znaleźć ile to może maks kręcić, ale spodziewam się że między nim, a yasuni r jest dosyć spora przepaść.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2022, 22:19 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Też weź pod uwagę że cyl nie jest jakoś mega obrotowy i ma dość niskie strojenie. Dasz mu pro replice to na pewno vmax wzrośnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2022, 18:28 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Zależy mi też trochę na elastyczności. Pisze też na pedpartsach, że Yasuni tak bardzo vmaxem nie odbiega od Pro replici, widzę też z wykresu, że z moim cylkiem różnica to ok 0,3km, a zauważyłem, że sporo ludzi narzekało na ten komin. Sam też nie chcę kręcić wyżej niż 10k obotów+, przez seryjny wał :mrgreen: Mój kolega miał streetrace + yasuni r, to powiem tak, do 50 równo ze mną, potem jego już nie było :D Sam jeździłem jego roxaną i krzywa mocy jest dosyć fajna i ciągnie to praktycznie do końca :P Zostało mi chyba czekać na nowy wydech.

Edit.
V-max gps wynosi porywające 74,4km/h z wiatrem w plecy :evil: :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 mar 2022, 21:41 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Też mam seryjny wał (top std) i nieraz widział 11500+ rpm. Broń Boże nie nakłaniam do pro replicy, bo ten wydech nie wybacza błędów. Albo się go kocha albo nienawidzi. Albo wszystko gra na 100%, albo będzie się silnik sypać i potem hejt na ten wydech. Jednak jak jest zamontowany z odpowiednią konfiguracją to działa cuda i żaden inny komin wtedy nie ma szans :shock: :twisted:
Bez inwestycji nie ma rewelacji.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 maja 2022, 19:57 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Top std mogę określić wałem znacznie wytrzymalszym niż seryjny, przynajmniej tak mi się wydaje. Chyba każdy wydech ze źle wyregulowanym napędem będzie słabszy, tylko zależy ile tracisz 30km/h, czy 5km/h :lol: Mnie jednak bardziej przekonuje Yasiek :evil: Najnowsze nowości w kwietniu, gdzie będzie jeszcze cieplej i coś ruszy :wink: :cool:

Edit :D
Po mojej wymianie uszczelniaczy 0 zmian, no może trochę lepiej się ten skuterek wkręca i lepiej schodzi z obrotów. Dalej powyżej 80+ licznikowych nie chce dalej przyśpieszać. Nie wydaje mi się, żeby zmiana wydechu dała magicznie 30 kmh licznikowych więcej vmaxu, bo wiem ile na tym wydechu miałem vmaxu gps i to na słabszym napędzie. Sprawdzałem już, czy pasek wchodzi na maksa i wchodzi. Może to przez szlif skuter stracił moc? Zaczynam tracić wiarę w ten skuter. :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2022, 19:15 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Może wina kompresji, może wydech zapchany, może skrzynia korbowa nieszczelna. Wiesz, nie na wszystkim musimy się znać. Jak chcemy zjeść kotlety to nie ubijamy świniaka. Może podjedź do mechanika po prostu. Rzeczy odpowiedzialnych za moc jest naprawdę sporo i tylko doświadczona osoba na żywo jest w stanie stwierdzić co mu dolega.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2022, 17:19 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Skrzynia jest szczelna, przynajmniej mi się tak wydaje :mrgreen: W jaki sposób dochodzi do jej nieszczelności? Wydech był czyszczony Dimerem, więc to też odpada. Kompresja powinna być git, gładź jest w dobrym stanie, jedynie jedna ryska bardziej widoczna.

Edit :D
Nowe obserwacje, wydaję mi się, że jednak moim problemem jest gaźnik, ogólnie dziwnie ten sprzęt reaguje po odpuszczeniu manetki i jej ponownym odkręceniu, trzeba czekać z 0,5s jakby gaźnik miał laga i skuter miał dalej moc jechać. Gaźnik jest cały spocony w paliwie. Dodatkowo przy tej full manecie, to bardziej jakby te obroty nie wzrastają, tylko jakby go coś zduszało i spowalniało :roll:

#2
Ile poprawnie barów kompresji powinien mieć zdrowy silnik? Jeśli kompresja będzie poniżej tej odpowiedniej, to gdzie może ona uciekać? Jeśli kompresja będzie dobra, to zostanie tylko chyba kwestia gaźnika :ups: :lol:

#3
Witam po dosyć długiej przerwie, zmierzyłem dzisiaj kompresje i na w pełni otwartej manetce wynosi ona ponad 9 barów, około 9,6 :shock: Cylinder był lekko rozgrzany, tzn. 2 minuty pyrkania na wolnych i szybka runda 500m. Więc kompresja chyba też nie powinna być winowajcą moich problemów. :ups: Pomysły zaczynają się kończyć :|

#4
Zamówiłem dzisiaj dellorto 19mm, nówkę funkiel, zobaczymy czy to coś pomoże w rozwiązaniu mojego problemu. :evil:

#5
Gaźnik zamontowany. Zamontowana dysza 85. Skuter jest elastyczny, ma mocny dół. Odkręcając nie ma już żadnego przerywania, czy innych niespodzianek. Skuter osiąga swoje maksymalne obroty, poznaje to poprzez dźwięk. V-max na blacie zawrotne 90km/h :mrgreen: Nie wiem czego się jeszcze chwytać :roll:

#6
Yasuni R zamontowane, dół kosa, ale po odkręcenie manetki na maksa, dalej mnie ta moc jakoś nie porywa, siła ciągu na rezo jest wyższa niż na extra v2, ale to dalej nie to. Aktualnie ma ma mowy o żadnym mule w każdym zakresie obrotów, problemie w wkręcaniu się na obroty, jest dobrze wyregulowany. W przyszłym tygodniu zobaczę ile maks wchodzi pasek i jak to cudo będzie latać na rolkach 5,5g zamiast 5g. Ale nie wiem czy to w jakiś sposób pomoże. Może ktoś będzie miał inny pomysł co może być nie tak z tym vmaxem. Podaje aktualny set :cool:

#7
Rolki 5,5g wrzucone zamiast 5g, pasek wchodzi ile tylko się da, zmniejszył się zakres obrotów maksymalnych, gaźnik wyregulowany, wrzucona dysza 95. 0-100 licznikowe w mgnieniu oka. V-max zmierzę jak zamontuje wszystko owiewki. Przewiduję około 120-125 licznikowych vmaxu, czyli 100-105 GPS. Na dole set i napęd jeśli ktoś potrzebował by odniesienia do regulacji swoich maszyn.

- Malossi sport 70 (kompresja około 10 bar)
- Dellorto 19mm (dysza 95)
- Yasuni R
- Wariator S6 Sport pro (rolki 5,5g)
- Polini Evolution 3g (centralka stage6 medium, sprężynki sprzęgła niebieskie polini)
- Polini Speed Bell
- Pasek Dayco Kevlar
- Przeciwtalerz Motoforce
- Zawór membranowy Motoforce Racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy