Dzisiaj jest 28 mar 2024, 18:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 sty 2011, 17:22 
*

Rejestracja: 14 cze 2009, 17:20
Posty: 7
Lokalizacja: Rozdziele
Pojazd:
witajcie Panowie (Panie?)!
Otóż mam taki problem. Moja mama kupiła maszynę do szycia marki JUKI model DDL555 ON. Posiada ona silnik 220/380V, 370Watt, 2,8/1,7A. Co przerobić by silnik działał pod 220V? Chciałbym to zrobić samemu.
Pozdro...

Edit:
Jest to silnik trójfazowy. Wywnioskowałem to po przez napis 'MOTORE ASINCRONO TRIFASE'. Mogę się mylić. Jeżeli się mylę poprawcie mnie.




_________________

Grunt by było zdrowie i pełno w baku!!


Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 17:26 przez kazekteam, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 17:26 
*

Rejestracja: 27 mar 2010, 13:32
Posty: 166
Lokalizacja: Mława
Pojazd:
przeciez on działa zarówno na 220 jak i 380 V




_________________

Radek321 pisze:
ona, ze albo solowa, albo przyznam, ze ona by mnie rozwaliła... no a głupio mi było tak przyznać więc chyba w pon czeka mnie solówa z nia, kurde nie wiem czy brac kumpli zeby jak cos pomogli?

http://www.polskajazda.pl/Profil,Motowe ... port/73533




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 17:30 
*

Rejestracja: 14 cze 2009, 17:20
Posty: 7
Lokalizacja: Rozdziele
Pojazd:
Tak mówisz? Wystarczy zmienić wtyczke i będzie działał? Wtyczka jest pod 4 wtyki czy jak to się tam zwie.




_________________

Grunt by było zdrowie i pełno w baku!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 17:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2009, 12:58
Posty: 1103
Lokalizacja: Bielsko
Pojazd: 147 JTDm
A to nie jest przypadkiem na "siłę"?
Taka wtyczka?
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 17:36 
*

Rejestracja: 14 cze 2009, 17:20
Posty: 7
Lokalizacja: Rozdziele
Pojazd:
Tak, to jest taka wtyczka tylko ma 4 wejścia.




_________________

Grunt by było zdrowie i pełno w baku!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 17:43 
*

Rejestracja: 27 mar 2010, 13:32
Posty: 166
Lokalizacja: Mława
Pojazd:
aha czyli siłowy.. spróbuj samą wtyczkę jeśli jest na 220 to powinna pójsc po zmianie wtyczki a jak nie to chyba jakas rozdzielnia by sie przydała czy cos w tym stylu




_________________

Radek321 pisze:
ona, ze albo solowa, albo przyznam, ze ona by mnie rozwaliła... no a głupio mi było tak przyznać więc chyba w pon czeka mnie solówa z nia, kurde nie wiem czy brac kumpli zeby jak cos pomogli?

http://www.polskajazda.pl/Profil,Motowe ... port/73533




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 17:48 
*

Rejestracja: 14 cze 2009, 17:20
Posty: 7
Lokalizacja: Rozdziele
Pojazd:
Ok. Mogę zmienić wtyczke ale silnik nie będzie miał full mocy i się będzie grzął. Słyszałem, że jak się zamontuje kondensator to będzie działał normalnie.




_________________

Grunt by było zdrowie i pełno w baku!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2011, 13:11 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 15:20
Posty: 1275
Lokalizacja: SkiernieVice
Pojazd: GOLFS ROYCE TRZECI
cofnęliśmy się 5 lat wstecz ? w gniazdku masz 230 v




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2011, 13:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Musisz jakąś przetwornice dać..

Takie 4 bolcowe były w starych systemach elektryki w domu podobnie jak kable aluminiowe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2011, 20:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2010, 17:08
Posty: 763
Lokalizacja: ;]
Pojazd:
sony551 pisze:
Musisz jakąś przetwornice dać..

Takie 4 bolcowe były w starych systemach elektryki w domu podobnie jak kable aluminiowe.

Takie 4 bolcowe (lub 5) są nadal w domach to się "siła" nazywa....
Proszę jak nie wiecie nie piszcie:)
Musisz kupić przetwornice:)




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2300966#2300966
<-<-<-SENDA :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2011, 22:08 
*

Rejestracja: 14 cze 2009, 17:20
Posty: 7
Lokalizacja: Rozdziele
Pojazd:
Jaką przetwornice? Podacie jakiś link?




_________________

Grunt by było zdrowie i pełno w baku!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2011, 18:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
No co ty nie powiesz tylko że teraz weszły 5 bolcowe kiedyś były na 4 bolce.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2011, 19:50 
*

Rejestracja: 14 cze 2009, 17:20
Posty: 7
Lokalizacja: Rozdziele
Pojazd:
Nie założyłem tego tematu by sie ktoś tu kłócił! Narazie żadnych konkretów nie przeczytałem. Jest ktoś na tym forum elektrykiem? Jeżeli są takie osoby proszę aby na PRIV napisał.
Pozdro...


Edit:
Silnik trój fazowy nie ruszy w ogóle jeżeli zamienię wtyczke i podepnę do prądu.




_________________

Grunt by było zdrowie i pełno w baku!!


Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, 19:54 przez kazekteam, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2011, 22:34 
*

Rejestracja: 11 sty 2010, 16:00
Posty: 38
Lokalizacja: Trójmiasto
Pojazd:
Silnik trójfazowy na jednej fazie też może w szybkim czasie się spalić. Żeby taki silnik chodził potrzebujesz trójfazową instalacje elektryczną. W przypadku silnika, który da się podłączyć pod zwykłą wtyczkę, jest to silnik jedno fazowy, który ma uzwojenia rozruchowe i robocze i dodatkowo rozruch silnika wspomaga kondensator :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2011, 23:42 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 19:56
Posty: 133
Lokalizacja: chchiy
Pojazd:
Nie ma możliwość podłączenia takiego silnika pod instalację na jednej fazie bo nawet gdy zamontujesz jakąś przetwornice to szlag trafi kabel do którego to podłączysz bo będzie się grzał musisz wyprowadzić od skrzynki normalny przewód pod 3 fazy bo te co są na 5 bolców wtyki to są stosowane w fabrykach bo piąty to jest zabezpieczenie




_________________

[url]http://toowdie.webpark.pl/ewolucja.gif[\url}




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sty 2011, 1:46 
*

Rejestracja: 14 wrz 2009, 19:37
Posty: 11
Lokalizacja: biała podlaska
Pojazd:
matias i tu sie z tobą nie zgodze bo silnik trójfazowy można podłączyć do jednej fazy ale tylko wtedy gdy masz napisane ze mozna podłączyć pod 3 lub 1 faze ale powinna być przejściówka dodana do tej maszyny




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sty 2011, 23:09 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 19:56
Posty: 133
Lokalizacja: chchiy
Pojazd:
Ale przecież gadamy o konkretnym przykładzie jemu nie potrzebna teoria że jakiś tam silnik można podłączyć. Jak już tak chcesz gadać o i są silniki dwu fazowe które można podłączyć pod 1 faze gdyż drugie uzwojenie jest tylko startowym tyle że wtedy start jest opuźniony bo prąd jest pobierany z kondensatora na drugą fazę a ten musi się najpierw naładować




_________________

[url]http://toowdie.webpark.pl/ewolucja.gif[\url}




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2011, 0:22 
*

Rejestracja: 14 wrz 2009, 19:37
Posty: 11
Lokalizacja: biała podlaska
Pojazd:
właśnie o konkretnym a kazekteam pisze ze Posiada ona silnik 220/380V czyli można podłączyć pod jedna fazę lub trzy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy