Dzisiaj jest 28 kwie 2025, 8:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 maja 2014, 15:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Potrzebuje informacji jaka powinna byc prawidłowa długosc paska napedowego do piaggio/gillera z nowym typem przekladni. Czyli tej w takiej jest wariator z duzymi rolkami 19x15,5.
Obecnie mam pasek o długosci 78cm, czyli taki jak był w oryginale. Problem w tym ze pasek jest bardzo nisko na korektorze momentu i nie wchodzi wyzej, jakis 1cm od jego krawedzi. Wydaje mi sie ze pasek jest za krótki przez co nie moze wejsc na samom gore korektora.
Ktos wie jaki ten pasek powinien byc? Zbyt krotki pasek moze byc formą blokady

Typ przekladni jak na foto
Obrazek


Dodam jeszcze ze mam Multivara 519019, do ktorego w katalogu malossi zaleca pasek 619831, ktory ma az 82cm, lub pasek 6114118 81,5cm. Roznica jest bardzo duza




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 maja 2014, 17:09 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wariatory sportowe mają to do siebie że mają trochę inne kąty bieżni rolek i inne kąty natarcia paska na wariator, niż seryjny wariator, stąd też często do nich dodaje się podkładki pomiędzy tuleję wariatora a przeciwtalerz ,z czasem gdy pasek zaczyna się ścierać- te podkładki się likwiduje, stąd też wynika inna długość paska, coś pokminiłeś w tym poście, pasek w stanie spoczynku -na korektorze ma być najwyżej czyli równo z talerzami korektora a na wariatorze najniżej czyli przy tulei wariatora.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2014, 19:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Chodzilo mi dokladniej o taką sytuacje. To jest normalna pozycja paska, wyzej nie wchodzi. Stary slad zrobiony jest przez inne paski. To jest oryginalny pasek, widac ze jest bardzo nisko.
Na drugim zdjeciu widac ze pasek jest juz napiety i lezy na tulei.

Obrazek
Obrazek




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2014, 19:33 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Czyli ten pasek jest za krótki ,góra paska powinna być na równi z końcem talerzy na korektorze a na wariatorze tak jak na zdjęciu drugim czyli na tulei wariatora. Chyba ten wymiar z mulivara będzie odpowiedni ,ale nie jestem pewien nich się ktoś inny wypowie- czy tuleja z miltivara ma inną średnicę niż seryjna tuleja ,jeśli ma większą to to by tłumaczyło podanie innych rozmiarów paska przy tym wariatorze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2014, 19:39 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
mam to samo u siebie w minarelli xD a pasek mam 751x16,5 czyli taki jak ma być (wszędzie taki wymiar podawano) ale muszę się pokusić o dłuższy ze 2cm (na oko) zresztą Ty też ;)




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2014, 19:50 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Z tego wynika że są różne rozmiary [średnice zewnętrzne] tulei na wariatorach różnych producentów- bo co tam jeszcze innego może zmienić wymiar paska jak korektor zostaje taki sam i w tym samym miejscu -tak samo wał.[chodzi o długość]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 maja 2014, 21:45 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
u mnie jeszcze, żeby było ciekawiej to wszystko jest seryjne xD więc ładne jaja:P zresztą przez to pasek nie wychodzi prawie 1cm w koło na wariatorze bo "siada" na tulei korektora...




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2014, 9:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Tuleje sa identyczne, mierzyłem tuleje HEBO, Multivar i oryginał. Wszystkie maja identyczną srednice




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2014, 9:40 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Masz na tym pasku naniesiony jego rozmiar?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2014, 9:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Na pasku nie ma info, ale to tani pasek Motoforce MF71.14013. Zmierzylem go ma 78x18x8, oryginalny pasek, ktory byl od nowosci to PIAGGIO 20026 436864/6 o wymiarach 78x18,5x8.
Tak, czy siak zamowilem juz Malossi Special Belt 619831, ktory według info na necie powinien miec 82x18,5x8




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2014, 9:57 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Najlepiej zawsze stary pasek zostawić do przymierzenia z nowym. skuter masz kupiony nowy czy z drugiej ręki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2014, 10:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Skuter mam od nowosci, pasek PIAGGIO, o ktorym pisalem to pasek zamontowany fabrycznie, z tym ze on tez układa sie na korektorze tak samo jak pasek na zdjeciu




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2014, 10:28 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
To jakim cudem przytarł górę korektora [to nie kondon żeby się naciągnął],czary :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2014, 10:57 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
to chyba foto poglądowe:P a nie autentyczne:P




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2014, 11:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
No pasek sie nie naciągnął, ale w miedzyczasie mialem jeszcze jeden pasek, nie wiem jaką miał długosc. Natomiast sprawa paska nurtuje mnie dlatego, bo wydaje mi sie ze jesli pasek bedzie dluzszy to skuter bedzie lepiej ruszal.
Pozatym widzialem kilka fot przekladni typu P/G i na nich widac ze pasek jest na koncu talerzy korektora i mimo tego jest mniej napiety niz u mnie. Jesli ja ustawie pasek recznie na korektorze 1cm wyzej niz jest na fotach, to nie moge go juz dociągnąc do wału, bo jest taki krótki.


Tak to wyglada u innych, pasek siedzi wysoko, a i tak jest duzo luzniejszy niz u mnie
Obrazek
Obrazek




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2014, 11:13 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Ja też mam pasek tak jak na pierwszym zdjęciu,w twoim wypadku pasek nie ma szans wyjść na wariatorze do samej góry,jedynie co mi przychodzi do głowy,to czy producent nie chciał w ten sposób przyblokować skutera zakładając krótszy pasek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 maja 2014, 11:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2012, 13:43
Posty: 332
Pojazd:
Bardzo możliwe, że przyblokowali go fabrycznie, albo np na zamówienie dealera itd... W moim Daelimie "fabrycznie" były montowane - co tam paski - różne gaźniki 12mm i 16mm, różne kolektory i puszki filtra - ten sam model i rocznik, tylko różne kraje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy