Dzisiaj jest 02 cze 2025, 21:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 mar 2013, 11:48 
*

Rejestracja: 22 sie 2012, 16:48
Posty: 90
Pojazd:
Siema. Poradzie bardzo proszę co mam zrobić bo już nie mam siły do tego ;p

Otóż poskładałem już cały skuter i jest kilka problemów z elektryką tzn.

:arrow: po pierwsze bardzo słabo kręci rozrusznik (był rozbierany, przeczyszczony, szczotki w stanie ok) i na krótko po podłączeniu do aku kręcił jak szalony, teraz bez bendixa ledwo kręci a z bendixem już nie jest w stanie ruszyć wałem

:arrow: po drugie słabo świeci lampa z przodu i na długich i na krótkich (myślałem że to żarówka, ale na nowej jest to samo) i jak włączę światła to przygasa podświetlenie licznika

:arrow: po trzecie przy próbie odpalania ze startera (co i tak niczym nie skutkuje) wszystkie kontrolki przygasają, a jak go już odpalę z kopki to przygasa kontrolka od oleju

Dodam, że wszystkie masy w skuterze są przeczyszone

Poradzie mi co mam posprawdzać i jak :wink:

Aha i czy można by prosić o jakiś działający link z schematem elektrycznym do Piaggio Typhoon :?:


Ostatnio zmieniony 07 mar 2013, 21:31 przez Qris96, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2013, 12:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:40
Posty: 349
Lokalizacja: Rzeszów/Łańcut.
Pojazd:
Qris96, odpowiem Ci na drugie pytanie. Problem może leżeć po stronie ładowania czyli cewki. Zrób też porządną masę, bo bez tego ani rusz.




_________________

Facebok'owy Project Bike xD.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2013, 12:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2013, 10:25
Posty: 12
Pojazd:
Koleżko, pierwsze co sprawdź naładowanie akumulatora, sprawdź też jak do aku podłączysz prostownik, czy będzie kręcił lepiej czy tak samo. Jeśli lepiej - aku do naładowanie/regeneracji/wymiany. Sprawdź też czy nie ma na drodze do rozrusznika bezpiecznika przepalonego.




_________________

Piaggio TPH Black Monster!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2013, 21:29 
*

Rejestracja: 22 sie 2012, 16:48
Posty: 90
Pojazd:
Sylwaz, haha to jest dziwne właśnie ;p

Bo akumulator uzupełniłem i naładowałem na full, i trochę lepiej kręcił, ale ciągle za słabo.

Na kable z innym akumulatorem też próbowałem ale ciągle nie ma siły ruszyć tym wałem
:cry:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2013, 21:35 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2012, 15:48
Posty: 1249
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: MBK Booster
A jak dajesz gaz do zaczyna lepiej świecić wszystko ? U mnie tak jest.




_________________

:arrow: MBK BOOSTER DR EVOLUTION 70! :twisted:
:arrow: GILERA STALKER 70 [*] :cry:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2013, 12:26 
*

Rejestracja: 22 sie 2012, 16:48
Posty: 90
Pojazd:
Pudel9, no właśnie tak powinno być.

A u mnie jak dodam gazu to dalej tak samo świeci , a przed remontem skutera wszystko było ok

Poradzie coś proszę co jeszcze posprawdzać i ewentualnie jak i co pomierzyć :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2013, 12:43 
*

Rejestracja: 11 cze 2012, 18:29
Posty: 55
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Aerox
Sprawdź regulator napięcia .. ja miałem rozwalony i były słabe światła itp , wymieniłem i wszystko działa jak należy; )




_________________

Kuuba xd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2013, 17:03 
*

Rejestracja: 22 sie 2012, 16:48
Posty: 90
Pojazd:
Dobra, to tak:

próbowałem kilka opcji posprawdzać czyli:

:arrow: sam akumulator ze skutera napięcie ok 11,5V, gdy uruchamiam rozrusznik napięcie spada do około 2,5V, brak wtedy klaksonu i stopu, słychać tylko cykanie w przekaźniku

:arrow: akumulator ze skutera podłączony kablami z akumulatorem od samochodu, napięcie na akumulatorze ze skutera wtedy podniosło się do 12 V, podczas odpalania rozrusznikiem spada do 2,5V, słychać tylko cykanie w przekaźniku

:arrow: sam akumulator z samochodu napięcie 12,2 V, gdy uruchamiam rozrusznik napięcie spada jedynie do 12,1V z tym że słychać tylko cykanie w przekaźniku

:arrow: jak podłączyłem rozrusznik bezpośrednio kablami do akumulatora, zaczął kręcić jak szalony....

Powiedzcie mi co tu jest grane :?: :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 mar 2013, 20:09 
*

Rejestracja: 14 mar 2013, 11:20
Posty: 5
Lokalizacja: Jaworzno
Pojazd:
Sprawdź cewki i magneta.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2013, 20:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
Rozrusznik zwiera, nie kręci, stąd taka akcja.

Zatarte łożysko lub ślizg w rozruszniku, lub zjechany komutator.



Nowy rozrusznik załatwi sprawę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2013, 18:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2013, 12:32
Posty: 25
Lokalizacja: radom
Pojazd:
moim zdaniem regulator, regulatorach starego typu 8 pinowy niestety lubi sie psuć. gdybyś chciał go zmienić na nowszy to musisz dodatkowo zamontować przerywacz do kierunkowskazów ponieważ w 5 pinowych nie jest wbudowany. Myślę że jak wymienisz to będzie wszystko ok.

po drugie spróbuj na innym aku ze skutera albo kup nowy. To że naładowałeś go na full to nie znaczy że trzyma :)




_________________

Grzesiek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy