Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 22:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 lis 2016, 21:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Witam, zalozylem koło przednie, wszystko elegancko weszło tarcza w klocki. Skręciłem wszystko, ale jak nacisnełem klamkę hamulca, żeby sprawdzić czy hamuje to koło się całkowicie zablokowało, zacisk nie chce odbić i cały czas trzyma zablokowane koło. Co w tej sytuacji zrobić? Dodam, że jak jeszcze jezdzilem z miesiąc temu to byl ogolnie problem ciezko obracającego się koła (jakby zacisk trzymał). Dodam, że łożyska w kole stan ideolo. pozdrawiam




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 lis 2016, 18:50 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Wpierw zdemontuj z powrotem zacisk hamulca i zobacz w jakim stanie jest sam tłok. Jeżeli jego powierzchnia nie wygląda jakby przeleciał przez lufę działka przeciwlotniczego to oczyść (np taką gąbką do mycia garów) i nasmaruj smarem silikonowym (takim do uszczelek typu o-ring). Następnie staraj się nim poprzesuwać wciskając go do wewnątrz i wysuwając, przy użyciu dźwigni hamulca. Jak nie pomoże to pozostaje regeneracja zacisku (rozebranie i wymiana tłoczka, oraz jego uszczelniaczy). Chyba, że ktoś inny miał podobny przypadek i znalazł na to sposób to niech się wypowie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2016, 8:55 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Można jeszcze z zewnątrz popsikac WD-4O i próbowac go rozruszac




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2016, 16:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Zacisk rozłożyłem, tłoczek wyjelem, stary plyn spuscilem, wszystko wymyłem w benzynie ekstrakcyjnej, tłoczek nasmarowałem, płyn nowy wlałem i odpowietrzyłem i jest gitarka. Już koło nie jest zablokowane po klikaniu klamki, ale nadal jak podniosę koło w górę i gdy zakręce to kręci się i po pół obrotu koła znowu przyhamuje, znowu zakręcę i znów się zatrzyma. Wydaje mi się, że dzieje się to przez zużyte klocki. Są nie równo starte i prawie w ogóle ich nie ma. PROSZĘ MNIE NIE HEJCIĆ, klocki nie były zmieniane 11 lat od nowości skutera :mrgreen: jutro pojadę je kupić. pozdrawiam

-- 25 lis 2016, 17:52 --

Dodam, że jak jeszcze jezdzilem na chinie 70, to tez byl problem z tym że koło przednie się zakreci i zahamuje. W zacisku mam 2 pary klocków i w jednej pół punktu ściernego jest grube, a druga połowa prawie końcówka. Myślę, że jeszcze z 20-30 hamowań ostrych i klocków ni ma. Może być to toporne chodzenie koła przez klocki?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2016, 18:27 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek pisze:
Może być to toporne chodzenie koła przez klocki?
To nie słyszysz jak ładnie blacha po klocku piłuje Ci tarczę hamulcową? :D Zmień klocki i objawy ustąpią (a raczej powinny). Pamiętaj, że klocki są tańsze od tarczy. BTW wiele razy wymieniałem lub pomagałem we wymianie i nigdy nie widziałem, by okładziny klocków były starte równomiernie z każdej ze stron.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2016, 8:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Gummma pisze:
Grubek pisze:
Może być to toporne chodzenie koła przez klocki?
To nie słyszysz jak ładnie blacha po klocku piłuje Ci tarczę hamulcową? :D


Właśnie słychać, podczas kręcenia się koła jak idzie delikatny metaliczny szelest tarczy. Dziś te klocki kupie, też ze względu bezpieczenstwa. Racing i seryjny układ hamowania bez klocków :/ Dodam, że tylnego hebla nie mam. Idę wyjąć klocki na wzór do sklepu

-- 26 lis 2016, 9:51 --

Lepiej kupić klocki teraz niż później tarczę 5 razy droższą od klocków. Klocki to groszowy interes




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2016, 17:38 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek pisze:
Lepiej kupić klocki teraz niż później tarczę 5 razy droższą od klocków. Klocki to groszowy interes




Starałem Ci się to uświadomić, dodam, że jak zdezelujesz powierzchnię tarczy hamulcowej to będzie Ci szybko zjadało okładzinę klocka od tej strony.
Grubek pisze:
Dodam, że tylnego hebla nie mam.

Na Twoim miejscu bym coś z tym zrobił, bo jak chcesz jeszcze pojeździć przez następne dni to może Ciebie czekać glebunek. Na lato się nie zanosi, a odrobinę szronu na jezdni+przedni hebel=gleba.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2016, 21:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Grubek pisze:
Dodam, że tylnego hebla nie mam.

[/quote]Na Twoim miejscu bym coś z tym zrobił, bo jak chcesz jeszcze pojeździć przez następne dni to może Ciebie czekać glebunek. Na lato się nie zanosi, a odrobinę szronu na jezdni+przedni hebel=gleba.[/quote]

Mam hebel,linke,czujnik stopu oraz cały zacisk tylny (klocki) ale reszty już nie mam i nie wiem czego mi brakuje. Nie wiem jak się do tego zabrać.


Klocki nowe żałożone, grubsze są z 5 razy od tych co były. Koło się już normalnie kręci,ale szelest tarczy jest nadal. Problem w temacie został naprawiony :D




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2016, 16:41 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek pisze:
Koło się już normalnie kręci,ale szelest tarczy jest nadal.

Nasmarowałeś tłoczek i jego uszczelki smarem sylikonowym?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2016, 22:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
tłoczek nasmarowałem zwykłym smarem do łożysk i chodzi b. dobrze nic sie nie zacina nic nie chrupie




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2016, 23:17 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Dość ryzykowne podejście bądź co bądź do elementu bezpieczeństwa. Zwykły smar pod wpływem temperatury wytworzonej przy hamowaniu wypłynie i zanieczyści klocki co będzie skutkowało brakiem hamulców.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2016, 17:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Ja go nie naładowałem nie wiadomo ile tylko natłuściłem tłoczek żeby z poślizgiem chodzil




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lis 2016, 20:02 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek pisze:
Ja go nie naładowałem nie wiadomo ile tylko natłuściłem tłoczek żeby z poślizgiem chodzil

Spoko, tylko bierz pod uwagę, że uszczelki nie każdy smar lubią (chodzi o skład chemiczny). Co by się nie okazało, że zacznie "rozpuszczać".




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy