Dzisiaj jest 08 maja 2025, 23:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 kwie 2011, 17:46 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 17:42
Posty: 10
Pojazd:
Witam
Mam następujący problem:
Mój skuter przerywa jak jest rozgrzany - przy ~60km/h na pełnej manetce, na 3/4 jest ok. Na zimnym wchodzi na v-max bezproblemowo na pełnej manetce i nic nie przerywa i tak, aż przejadę jakieś 800m-1km.
Czyściłem: Filtr powietrza, filtr paliwa, gaźnik, sprawdziłem membrany- są ok. Co może być przyczyną? Tłumik? (dodam, że chyba jakieś sito się odczepiło i lata w tłumiku) Sprzęgło ? Moduł ?

Skuter to: Romet 747 2T, przejechane 3300km, wszystko seryjne, nic nie zmieniane od nowości.

Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 18:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lis 2009, 20:42
Posty: 69
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Możliwe że moduł blokuje kumpel tak miał




_________________

Keeway Flash http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=71981




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 18:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2010, 17:30
Posty: 611
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
mf24 pisze:
Skuter to: Romet 747 2T, przejechane 3300km, wszystko seryjne, nic nie zmieniane od nowości.


oleju też nie zmieniasz ? :roll:

przyczyn może być wiele
-pasek
-dzwon
-moduł
-gaźnik


Ostatnio zmieniony 26 kwie 2011, 18:45 przez Kymco17, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 18:46 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 17:42
Posty: 10
Pojazd:
@Jonasz
Ale w zależności od temperatury ?
V-max to 65km/h to raczej od razu powinno blokować do 60, w ogóle to jest blokada do 60 ?:P tu jest tak, że pojadę te 65 na przerywającym ale długo się rozpędzając, czyli trzymając manetkę na 3/4. Więc moim zdaniem nie o prędkość się rozchodzi, a o obroty przy wyższej temperaturze.

@Kymco
No olej normalnie wlewam do zbiorniczka, wydaje mi się, że 2T same sobie biorą olej z mieszanki.
Pasek sprawdzałem na początku kwietnia i wydawał się być ok.
Dzwon - w jakim sensie może być przyczyną?
Moduł - raczej wątpię, bo nie ogranicza prędkości np z górki mogę jechać nawet 70km/h
Gaźnik- starannie czyszczony, wyregulowany na wyczucie.


Ostatnio zmieniony 26 kwie 2011, 18:56 przez mf24, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 18:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2010, 17:30
Posty: 611
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
mf24 pisze:
Pasek sprawdzałem na początku kwietnia i wydawał się być ok.


wydawać to się każdemu wydaje, że ok

pasek pod wpływem temperatury się rozciąga i już nie ma takich osiągów jak na zimnym.

mf24 pisze:
Dzwon - w jakim sensie może być przyczyną?


również może być pokrzywiony lub przegrzany i wtedy sprzęgło nie ma do niego przyczepności na rozgrzanym silniku

mf24 pisze:
Moduł - raczej wątpię, bo nie ogranicza prędkości np z górki mogę jechać nawet 70km/h


czyli moduł ok

mf24 pisze:
Gaźnik- starannie czyszczony, wyregulowany na wyczucie.


na wyczucie to można warzywa w ogródku sadzić a nie gaźnik regulować...

sprawdź świece jeżeli ma kolor kawy z mlekiem (brązowawa) to jest ok




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 19:05 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 17:42
Posty: 10
Pojazd:
Ile muszę przejechać, żeby świeca dostosowała kolor do mieszanki ? Dzisiaj jeszcze trochę pozmieniałem mieszankę.

Z tym paskiem to rzeczywiście możliwe, jutro sprawdzę, na co zwrócić uwagę?
Od czego mógłby pokrzywić się dzwon? Jak sprawdzić, że jest ok ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 19:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2010, 17:30
Posty: 611
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
mf24 pisze:
Ile muszę przejechać, żeby świeca dostosowała kolor do mieszanki


mniej więcej 30km

mf24 pisze:
Z tym paskiem to rzeczywiście możliwe, jutro sprawdzę, na co zwrócić uwagę?


na firmę :mrgreen: kup dla spokoju jakiś wzmacniany dayco i po problemie

mf24 pisze:
Od czego mógłby pokrzywić się dzwon?


jeżeli nic z nim nie kombinowałeś to raczej nie jest krzywy.

mf24 pisze:
Jak sprawdzić, że jest ok ?


sprawdź jego obrzeża, jeżeli zauważysz fioletowe ślady to do wymiany :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 20:07 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 17:42
Posty: 10
Pojazd:
Nic nie grzebałem przy dzwonie. Pasek oryginalny, więc pewnie jakaś bucowina. Jutro zerknę na to wszystko, spróbuje jeszcze podmienić świecę, może ma przebicia czy coś . Póki co dzięki za pomoc, odezwę się jutro.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 21:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Na 3/4 Ci normalnie przyśpiesza, na pełnej Ci się dusi i zwalnia... to wyczyść filtr powietrza, przejedź, jak nadal to masz za mało powietrza, jak masz przy pełne manetce "buuuu" to za dużo. :wink:
Bym musiał się nim przejechać żeby Ci określić czy za dużo czy za mało.




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 22:04 
*

Rejestracja: 26 wrz 2009, 19:17
Posty: 130
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd:
Cytuj:
Na zimnym wchodzi na v-max bezproblemowo na pełnej manetce i nic nie przerywa i tak, aż przejadę jakieś 800m-1km.


Zła regulacja. Przy zimnym silniku jest włączone ssanie, co za tym idzie jest pobierane więcej benzyny. Dyszę masz serię, czyli to będzie prawdopodobnie 58. Możesz spróbować zmiany dyszy, ale ja zacząłbym od podwyższenia iglicy, tak aby dostawał więcej benzyny. Potem od nowa regulujesz gaźnik, tylko pamiętaj - robisz to tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. Odpal, niech pochodzi sobie z 3 min, rozgrzeje, potem ruszaj, przejedź się z 4-6km normalnym tempem - jak zawsze. Potem wróć i reguluj.
Cytuj:
Ile muszę przejechać, żeby świeca dostosowała kolor do mieszanki


mniej więcej 30km


Koleś, rozwaliłeś mnie... Tak jak napisałem 4-6 km wystarczy.
Cytuj:
Z tym paskiem to rzeczywiście możliwe, jutro sprawdzę, na co zwrócić uwagę?


Pasek sprawdza się mierząc jego szerokość - nominalnej nie pamiętam, bodajże 17mm, ale mogę się mylić, niech któryś z kolegów mnie wyręczy. Możesz także go zdjąć i ściskać wrombki i sprawdzać czy nie ponadrywany, zniszczony. Niektórzy mówią, że pasek jest zdarty jak napisy są nie widoczne, ale to dziwna teoria, zbytnio się nią nie kieruj.

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2011, 22:19 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 17:42
Posty: 10
Pojazd:
@Stasiu
Właśnie nie "buu" , tylko przerywa, szarpie skuterem właśnie tak jak gdyby paliwo nie nadążyło dopływać. Bo na rozgrzanym, na pełnej manetce mogę jechać ~60 ale jest to mało komfortowe bo cały czas mną rzuca :mrgreen:
Wcześniej miałem czasem "buu" przy starcie, ale wyczyściłem filtr powietrza i z tym się problem rozwiązał.

Jutro spróbuje zrobić jak poradził eNtineS, mam nadzieje, że to tylko regulacja gaźnika.

Pozdrawiam, dzięki wszystkim za pomoc, dam znać jutro.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2011, 13:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
mf24, jeśli tak, to na 100% za mało paliwa. Regulacja gaźnika a jak nie pomoże to posprawdzaj wężyki czy jakiś nie jest zgięty lub zanieczyszczony. :wink:




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2011, 17:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2010, 17:30
Posty: 611
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
eNtineS pisze:
Koleś, rozwaliłeś mnie... Tak jak napisałem 4-6 km wystarczy.


jeżeli sądzisz że po 4-7km świeca będzie miała optymalny kolor to śmieszny jesteś mistrzu...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2011, 17:36 
*

Rejestracja: 26 wrz 2009, 19:17
Posty: 130
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd:
Kymco17 pisze:
jeżeli sądzisz że po 4-7km świeca będzie miała optymalny kolor to śmieszny jesteś mistrzu...



Cytuj:
Nagrzewamy silnik, robimy kilka kilometrów tak, aby ssanie się wyłączyło, a silnik osiągną odpowiednia temperaturę. (włączone ssanie poznamy po tym, że niskie obroty są podwyższone).


Skopiowane z jednego z poradników dotyczących regulacji i eksploatacji skuterów, z innego forum. Zaznaczam słowo kilka. Jeśli ty robisz jak to napisałeś 30 km, żeby "silnik się nagrzał i świeca osiągnęła optymalny kolor" to Ci życzę powodzenia. Jakby każdy tak "rozgrzewał" :mrgreen: Jazda na złej regulacji to pierwszy krok do zatarcia.

I skoro kolego Kymco17 nie wiesz, to się nie udzielaj, dobrze? Bo nawet jak to zrobiłeś w pierwszym poście - zacytowałeś o silniku 2T i po chwili pytasz czy wymienia olej, no śmiech na sali.

Ale już bez wzajemnego oskarżania, ja przedstawiłem swoją rację.

mf24 i jak z moją teorią? Sprawdziłeś? Podniosłeś iglicę? Działa?


Ostatnio zmieniony 27 kwie 2011, 17:41 przez eNtineS, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2011, 18:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2010, 17:30
Posty: 611
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
eNtineS pisze:
Jazda na złej regulacji to pierwszy krok do zatarcia.


jeżeli to 2T to tak jeżeli 4T nie ma takiej opcji.

ja jeżdżę tak 10-20 km po to aby na 100% wiedzieć czy świeca ma odpowiedni kolor no ale ja mam 4T więc dla 2T lepiej ale mniej dokładniej będzie jeżeli przejedzie ok 5km

eNtineS pisze:
I skoro kolego Kymco17 nie wiesz, to się nie udzielaj, dobrze?


wiem na pewno więcej od ciebie i na pewno jeździłem oraz naprawiałem większą ilość skuterów niż Ty.

eNtineS pisze:
zacytowałeś o silniku 2T i po chwili pytasz czy wymienia olej, no śmiech na sali.


zagubiłem się bo Romety to przeważnie 4T.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2011, 18:16 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 17:42
Posty: 10
Pojazd:
Problem rozwiązany, przyczyną była....uwaga - ŚWIECA, tylko i wyłącznie, nie zmieniałem dziś nic, ani gaźnika nie regulowałem, ani nie sprawdzałem paska, wszystko po staremu zmieniłem tylko świece na używke od innego skuta i nic nie przerywa. Po przejechaniu ~5km sprawdziłem świece- kolor jak na drugim zdjęciu, nie widać dobrze, ale jest taki jak powinien być.

Stara świeca
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Nowa
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy