Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 13:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 gru 2016, 18:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Witam, mam pewien problem. Otóż zamówiłem z mielocha komplet uszczelek motoforce racing 70 no i ogolnie przeszly tylko 2 uszczelki (nie przysłali pod cylinder), napisalem i przyznali błąd, dzisiaj przyszło. Składam cylinder, wszystko elegancko, ale po dociągnięciu na maxa tłok uderza w głowicę i się blokuje w pewnym miejscu, trzeba wał obrócić w drugą stronę. Co w tej sytuacji zrobić? Dać 2 uszczelki pod cylinder?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 gru 2016, 18:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
A jest możliwość, że masz za długą świecę albo głowicę od 50cc ? Dwie uszczelki pod cylinder nie wytrzymają za długo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2016, 18:28 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
ChinaPower X2.
Grubek Przy każdej wymianie cylindra zawsze sprawdzaj ręcznie, obracając wałem (np. kręcąc wiatrakiem od chłodzenia), czy przypadkiem tłok nie [cenzura] o głowicę. Jeżeli masz głowice od 50cc to musisz zastosować grubszą uszczelkę pod cylinder, możesz nawet podwójnie, byle nowe.


Ostatnio zmieniony 02 gru 2016, 7:41 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz
Regulamin pkt.10




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2016, 19:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Świeca to nówka ngk br9es (z długim gwintem, taka jak powinna być) a głowica oryginalna motoforce racing 70cc

-- 01 gru 2016, 19:32 --

Jak cylinder jest założony to tłok nie jest idealnie równo z cylindrem, tylko minimalnie wystaje :angry:

-- 01 gru 2016, 20:12 --

Można zastosować 2 uszczelki? Lub co lepiej kolega może mi wziąć ze szkoły papier do uszczelek w miare gruby i można z tego wyciąć i założyć? wszystko ok bedzie?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2016, 20:55 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Po pierwsze to denko tłoka nie jest płaskie tylko wypukłe. Ono zawsze wystaje i nie ma prawa bić po głowicy, bo komora sprężania jest podobnie wyprofilowana. Ważne, by najniższa powierzchnia denka tłoka nie wystawała za cylinder. Ważne jest również, by uszczelka pod głowicą była do danej pojemności, bo może po prostu "prać" o tą uszczelkę. Co do arkusza to w pierwszej kolejności wytnij sobie na próbę z jakiejś cienkiej tekturki i zobaczysz jakiej grubości potrzebujesz. Oczywiście nie rób tego "na sucho" tylko dokręć głowice i próba. Jak dojdziesz co i jak to załóż nową uszczelkę pod głowicę o tej samej grubości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 gru 2016, 23:22 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jeśli masz już porządny setup to zrób to porządnie, sprawdź jaki ma być prawidłowy squish i uszczelkami dodawaj/odejmuj, jak masz LC to pod głowicę raczej nie dasz grubszej więc pod cylek można, zestaw uszczelek np. od mhr-a gdzie masz od 0,1mm sporo sztuk możesz kupić. Z tego co widzę głowica ma 0,5mm wgłębienie sama w sobie, myślę że uszczelka 0,2mm pod cyl będzie idealna dla squishu 0,7mm, chyba że masz tłok od innego moto albo głowica od innego. Wiadome, że uszczelkami zmieniasz strojenia ale tak 0,6-0,7mm ustaw.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 gru 2016, 7:52 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Po pierwsze - co oznacza dokręcenie na maxa? Głowicę dokręcamy momentem 14-18Nm. Dokręcenie z większą siłą powoduje odkształcenie ścianek cylindra w miejscach szpilek tzw. zapadnięcie i tam następuje później zatarcie tłoka i nieszczelności w układzie pierścieni.

Po drugie tak jak koledzy piszą, trzeba wyregulować squish tj. wielkość luzu tłok - głowica. Jak masz teraz złożony to weź drut cynowy do lutowania 1,5mm i włóż go przez otwór świecy tak by był po ściance cylindra i teraz kręcąc wałem w jedną i w druga stronę będziesz go zgniatał. W momencie kiedy będzie się dało przekręcić wał tak by tłok minął GMP wyciągasz drucik i suwmiarką mierzysz grubość spłaszczenia. Luz powinien wynosić od 0,7 do 1mm w zależności od zastosowanego zestawu. Luz ten regulujesz uszczelkami pod cylindrem gdzie można składać pakiety. Niewątpliwie najlepiej jest by była tam jedna uszczelka o odpowiedniej grubości.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 gru 2016, 14:09 
**

Rejestracja: 23 cze 2014, 18:40
Posty: 222
Pojazd: matrix&speedfight
Imię: Kuba
jesli wykręcisz święce tłok przechodzi normalnie ? Ja u siebie zawsze miałem swiece z krótkim gwintem a nie długim. br7hs




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 gru 2016, 17:58 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Dodam jeszcze od siebie, że z tymi grubościami uszczelek pod cylindrem da się kombinować do pewnego stopnia, w raz z dokładaniem kolejnej sztuki to z automatu podnosimy okno wydechowe. Przy wartościach rzędu dziesiętnych mm może nawet pomóc, byle nie przedawkować.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 gru 2016, 8:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Wtedy co była 1 seryjna uszczelka, tłok się blokował o głowicę i dało się tylko obrócić w drugą strone. Dziś zrobiłem uszczelkę z tekturki i po dokręceniu całego cylindra, tłok już się nie blokuje ale nadal leciutko puka :| Poza cylinder wystaje może mniej niż 0.5mm praktycznie wogole ale wystaje.

-- 03 gru 2016, 9:12 --

Mogę zrobić podwójną z tektury i ją czymś nasmarować? Będzie trzymać?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 gru 2016, 12:04 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Ten patent z tekturką to tylko na wzór miał być, co by nie kupować "pincet" uszczelek o różnej grubości. Jak już chcesz je zastosować to pasuje je przesmarować np. pastą uszczelniającą do silników, co nie zawsze zagwarantuje pełnej szczelności. Osobiście polecam udać się do jakiejś hurtowni, czy sklepu, gdzie mają bebechy do ciężarówek, autobusów, itp. Tam kupisz arkusze do samodzielnego wykonania uszczelek o różnej grubości i parametrach. Jak już chcesz dla świętego spokoju czymś smarować to polecam pastę uszczelniającą Dirko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy