Dzisiaj jest 15 paź 2019, 11:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 mar 2019, 15:20 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 148
Pojazd: chinol 4t router city line 2
Witam.
Po dłuższych przemyśleniach postanawiam zrobić remont w swoim chinolku.Jaką byście mi polecili pojemność największą do tego silnika,gaźnik itp.I czy podczas składania mogę złożyć silnik nie posiadając klucza dynamometrycznego?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 mar 2019, 17:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2019, 18:43
Posty: 40
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Brak :)
1. Załóż 47mm , jeżeli to 4t to głowica też pod 47mm ( 80cc A dokładniej to 72cc) to jest taka optymalna pojemność, daje radę , a wał nie bedzie za mocno dostawał po d...
2. Gaźnik możesz zostawić seryjny , daj mu większą dysze główną
3. Możesz składać bez klucza, tylko dokrecaj mocno ale z wyczuciem żebyś sobie gwintów nie urwał:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 mar 2019, 19:44 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 7519
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
MotoKiller pisze:
.I czy podczas składania mogę złożyć silnik nie posiadając klucza dynamometrycznego?


Warto też pamiętać aby dokręcać głowicę po przekątnej :)




_________________

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2019, 16:07 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 148
Pojazd: chinol 4t router city line 2
Mate57 pisze:
Warto też pamiętać aby dokręcać głowicę po przekątnej :)

To to wiadomo :)

A czy jest jakaś lepsza alternatywa na jaką pojemność zmienić silnik niż ta od Adek_971 ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2019, 18:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2019, 18:43
Posty: 40
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Brak :)
Do twojego 139qmb bez rozwiercania karterów na styk wejdzie 52,4mm czyli w zaokrągleniu 90cm3 , wtedy jednak koszt zrobienia silnika żeby miał on ręce i nogi wyjdzie dużo drożej , wtedy musisz pamiętać o wymianie wału, najlepiej jakiś wzmacniany i mile widziany krótszy korbowód dla rozluźnienia cylindra oraz na pewno większy gaźnik, przy tej pojemności też czeka Cię regulacja napędu ( rolki , sprężyna centralna, sprężynki sprzęgła ) , mi osobiście byłoby szkoda pakować tyle pieniędzy w chinola, wolałbym dołożyć i kupić coś włoskiego, bądź seryjną 125cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2019, 19:23 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 3831
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Jak wyżej, do chiny pakuj chine 47, głowice z dużymi zaworami i reguluj napęd, szkoda dalej się pchać.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Hebo
Dell 17,5
Sprzęgło r/t

DNA (Parmakit 70 + ZX + 19) max 115km/h
Runner (Top 70 + arrow + 17,5) max 110km/h

Naprawa/Tuning skuterów - L-wo, Pułtusk, Nasielsk, Wyszków [530-108-269]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2019, 21:13 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 148
Pojazd: chinol 4t router city line 2
scoot pisze:
szkoda dalej się pchać.

Zastanawia mnie dlaczego.Silnik wybuchnie czy co ? Patrzyłem, że są zestawy o średnicy 50mm a to chyba jeszcze lepiej dla mnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 mar 2019, 22:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2019, 18:43
Posty: 40
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Brak :)
Może nie wybuchnie , ale chińskie skutery są gorszej jakości i szybciej się zużywają zarówno elementy eksploatacyjne jak i cała reszta , np szybciej gwinty się sypią , szkoda pakować za dużo pieniędzy w chińczyka bo gra nie jest warta świeczki :) Oczywiście twój skuter twoja decyzja my jedynie możemy Ci doradzić :)

Jeżeli chcesz to możesz podesłać seta jakiego chcesz włożyć to może coś doradzimy w tym zakresie finansowym , ponieważ nie sama pojemność decyduje o osiągach skutera , wolałbym kupić taniej 47mm i dobrze go dotrzeć , a resztę pieniędzy zainwestować w gaźnik / napęd / wydech.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 mar 2019, 13:26 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 148
Pojazd: chinol 4t router city line 2
Tzn. moja propozycja była by taka aby wsadzić coś o największej pojemności jaka jest możliwa, ale widzę, że zaraz mi narośnie sporo funduszy odnośnie regulacji także może najpierw spróbować zestaw 47mm + 47mm głowica duże zawory? A co do inwestycji w wydech to miałeś na myśli jakiś chiński przelot z allegro czy coś markowego ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 mar 2019, 16:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 219
Lokalizacja: GórnyŚląsk
Pojazd: VFR 800FI - Hornet PC41 -BTQT9
Imię: Paweł
Ładuj 85cc czyli cylinder z tłokiem o srednicy 51mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 mar 2019, 22:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2019, 18:43
Posty: 40
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Brak :)
Wszystko zależy od budżetu :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2019, 15:49 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 148
Pojazd: chinol 4t router city line 2
Powiedzmy, że 400zł znajdzie się coś ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2019, 16:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 219
Lokalizacja: GórnyŚląsk
Pojazd: VFR 800FI - Hornet PC41 -BTQT9
Imię: Paweł
Adek_971 pisze:
Wszystko zależy od budżetu :)


Tu masz cylinder z wypukłym tłokiem o srednicy 51mm:
KLIK!

Oczywiście Sprzedający trochę oszukuje w opisie tym że jest to najwiekszy możliwy zestaw do założenia w silnikach 139QMB bo jak wiadomo największy można włożyć z tłokiem o średnicy 52,4mm

A tutaj masz do tego cylindra głowicę: KLIK!


Jeśli chcesz jeszcze więcej to tu masz cylinder z tłokiem 52mm od Power Force jednak nie potrafię do niego znaleźć głowicy, możliwe że bd do niego pasowała ta od zesatwu z 51mm:
KLIK!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2019, 17:40 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 148
Pojazd: chinol 4t router city line 2
No powiem, że ten power force jest spoko i widać, że tłok jest jakiejś lepszej jakości od zwykłego chińczyka tylko, że ta głowica jest pod tłoki wypukłe a niewiadomo właśnie jaki jest tłok w tym power force.Natomiast dalej w aukcji napisane jest, że doskonale sprawuje się z głowicą 50mm o powiększonych zaworach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 mar 2019, 12:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 219
Lokalizacja: GórnyŚląsk
Pojazd: VFR 800FI - Hornet PC41 -BTQT9
Imię: Paweł
Przypatrz się dobrze zdjęciom na aukcji a zobaczysz że Power Force 52mm również posiada tłok wypukły. Ja bym do niego zakupił głowicę pod 51mm z powiększonymi zaworami i będzie to bardzo dobrze współgrać i da w odczuciu mega większą moc z relatywnie odpowiednią żywotnością pod warunkiem pilnowania i wymiany olej na dobrej jakości.

podsumowując masz 2 opcje:
1. Cylinder 51mm + głowica 51mm - zamykasz się w kwocie 165zł
2. Cylinder Power Force 52mm + głowica 51mm - opcja lepsza ale ponad 100zł droższa

wybrać musisz sam. Weź pod uwagę że do takiego zestawu nie wystarczy tylko zmiana dyszy lecz najlepiej włożenie gaźnika ze 125cc czyli takiego KLIK! + króciec odpowiedni. Zestaw pasuje do 139QMB bo taki gaźnik mam u siebie włożony.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 mar 2019, 12:47 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 148
Pojazd: chinol 4t router city line 2
Pavlak pisze:
pod warunkiem pilnowania i wymiany olej na dobrej jakości.

No właśnie a co do oleju to jaki byś polecił ? Patrzyłem, że są fajne motule 7000 czy jakoś tak i spełniają najwyższe wymagania lecz niestety ich cena jest dosyć wysoka jak na skuter w którym ten olej się zmienia dosyć często.Myślałem nad kupnem jakiegoś samochodowego syntetycznego 5l, który starczyłby mi na wiele czasu ale znowu nie wiem jakiej marki wybrać bo tych olei jest od groma.Wracając do remontu to powiem Ci, że trochę nie chcę komplikować spraw z tymi wysokimi pojemnościami.Na razie założę 47mm + 47mm lub 50mm + 50mm.I tu nasuwają się moje kolejne pytania:
-czy trzeba będzie zmieniać gaźnik czy tylko dyszę ?
-czy będzie trzeba kombinować z dolotem czy seryjny filtr wystarczy ?
-czy trzeba będzie zmienić wydech ?
-czy są jakieś ala "sportowe" wałki rozrządu, które coś dają ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2019, 11:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 219
Lokalizacja: GórnyŚląsk
Pojazd: VFR 800FI - Hornet PC41 -BTQT9
Imię: Paweł
MotoKiller pisze:
Patrzyłem, że są fajne motule 7000 czy jakoś tak i spełniają najwyższe wymagania lecz niestety ich cena jest dosyć wysoka jak na skuter w którym ten olej się zmienia dosyć często.Myślałem nad kupnem jakiegoś samochodowego syntetycznego 5l, który starczyłby mi na wiele czasu ale znowu nie wiem jakiej marki wybrać bo tych olei jest od groma


Olej zmieniasz raz na rok lub co 5000 tyś km !
Jeśli pod uwagę bierzesz takie rozwiązanie i sam fakt że się nad takim "druciarstwem" zastanawiasz to daruj sobie jakikolwiek tuning skuterka, pozostań przy serii i lej do silnika olej kujawski (wyjdzie ci najtaniej) a żal ci wydać 30-35zł na litr dobrego oleju ! :evil: Później śmiecą na forum co chwilę tematy "Zatarł się/coś stuka/Skuter kopci/Słaba kompresja". Jeśli szukasz kombinatorstwa już na samym początku od podstawy podstaw czyli konkretnego smarowidła to nie ma sensu jakiekolwiek przeróbki w tym pojeździe bo zemści się to podwójnie. Poczytaj internet, poczytaj fora, poglądaj filmiki na YT bo takich "problemów" i tematów było tysiące w internecie i wtedy wybierz co chcesz, chyba że sam nie wiesz czego chcesz? W pierwszym poście prosisz o pomoc jaki największy zestaw można wsadzić do china 4t po czym stwierdzasz że jednak włożysz 47mm. Dostałeś wszystko jak na dłoni, za rączkę cię nikt nie zaprowadzi. Poczytaj fora

Chcesz dobrą oliwę i nie przepłacać za markę i logo (motul wcale nie jest taki och i ach jednak drogi bo ma renomę jak gówniany castrol) to masz przykłady:
1. MIDLAND MOTORCYCLE 10W40 KLIK!
2. Będziesz katować to wlewasz Midland'a 10W-50 ! :arrow: KLIK!
3. Valvoline SynPower 10W-40 KLIK!
4. BEL-RAY EXP 10W-40 KLIK!

Midlanda wczoraj właśnie zalałem do skuterka. Bel-Ray'a (ale EXS - full syntetyka) leję do swojej Hondy VFR oraz Hornet. Motula już nie kupię nigdy a castrola się trzymam z daleka!
Jak sam widzisz litr dobrej oliwy to koszt nieduży a kombinujesz nad olejem samochodowym który nie jest stworzony i przeznaczony do wysokoobrotowego silnika jednośladowego. Pamiętaj ! że w silnikach 139QMB nie ma filtra oleju (bo tej siateczki nie można nazwać filtrem), w dodatku są one chłodzone powietrzem a temp.w naszym klimacie letni nieraz przekracza +30st., olej w tym silniku nie tylko pełni funkcję smarowania ale również też chłodzenia silnika. Silnik samochodowy przeważnie używany jest w zakresie 1500-5000 tyś.obrotów, w skuterku średnia obrotów podczas jazdy to min.te 5000 obr. teraz zastanów się czy olej samochodowy się nadaje do tego pojazdu :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2019, 12:51 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 148
Pojazd: chinol 4t router city line 2
Dziękuje, że chciało Ci się chociaż rozpisać i mi pomóc :). Rzeczywiście głowę straciłem z tym olejem i zapomniałem jakie obroty ma skuter a jakie auto.O oleju to mówiłem coś jeszcze z wyższej półki niż te 35zł więc chyba nie sprawdzałeś ile kosztuje taki motul 7100 https://motor-x.pl/olej-motul-7100-ma-2 ... -1l,p.html ale dziwi mnie to, że zalecasz zmianę co 5000km.Niektórzy zalecają zmianę oleju nawet co 1500km właśnie ze względu na ten "filtr" oleju.A z tym remontem to już się pogubiłem i chciałem wziąć coś mniejszego bo czuję, że zabraknie mi pieniędzy.Aha i czy mógłbyś mi udzielić odpowiedzi na pytania w powyższym poście ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 mar 2019, 22:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2019, 18:43
Posty: 40
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Brak :)
Kod:
-czy trzeba będzie zmieniać gaźnik czy tylko dyszę ?


Przy 47mm , spokojnie wystarczy większa dysza

Kod:
-czy będzie trzeba kombinować z dolotem czy seryjny filtr wystarczy ?


przy większej pojemności mile widziany jest filtr stożkowy , moim zdaniem tylko gąbką i najlepiej z obudową

Kod:
-czy trzeba będzie zmienić wydech ?


Nie będzie trzeba , ale można jeżeli masz seryjny po blokowany wydech , to wiadomo po zmianie na rozblokowany bądź sportowy na pewno poczujesz różnice

Kod:
-czy są jakieś ala "sportowe" wałki rozrządu, które coś dają ?


są "sportowe" wałki , ale przy twoim budżecie nawet bym sobie głowy nimi nie zawracał bo jest to koszt koło 150-200 zł, osobiście nie testowałem czy jest jakaś większa różnica




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 mar 2019, 14:55 
*

Rejestracja: 15 wrz 2018, 14:13
Posty: 148
Pojazd: chinol 4t router city line 2
Adek_971 pisze:
Przy 47mm , spokojnie wystarczy większa dysza

a przy 50mm ?
Adek_971 pisze:
przy większej pojemności mile widziany jest filtr stożkowy , moim zdaniem tylko gąbką i najlepiej z obudową

czy wystarczy taki https://allegro.pl/oferta/filtr-gabkowy ... 6239541917 czy lepiej kupić jakiś markowy ?
Adek_971 pisze:
Nie będzie trzeba , ale można jeżeli masz seryjny po blokowany wydech , to wiadomo po zmianie na rozblokowany bądź sportowy na pewno poczujesz różnice

masz jakiś konkretny na myśli ?
Adek_971 pisze:
są "sportowe" wałki , ale przy twoim budżecie nawet bym sobie głowy nimi nie zawracał bo jest to koszt koło 150-200 zł, osobiście nie testowałem czy jest jakaś większa różnica

bardziej chodziło mi o te chińskie do 50zł czy one naprawdę coś dają ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy