Dzisiaj jest 01 maja 2025, 5:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 paź 2009, 20:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2009, 20:16
Posty: 16
Lokalizacja: Kraśnik
Pojazd:
Siema Mam problem z moim sprzeglem w am6..... zeby bylo wiadomo co i jak napisze wszystko co bylo od poczatku... Kupilem Rs w maju na polinim 80 i bylo wszystko git.... W połowie sierpnia zaczelo sie sprzeglo slizgac na wysokich obrotach... Obroty rosly szybko a moto nie przyspieszalo jak powinno. Przy regulacji sprzegla ta sruba przy manetce popuscilem troche sprzeglo i bylo git... Pojezdzilem ze 2 tyg i znowu to samo... I nie pomagalo popuszczenie sprzegla na tej srubce... Mysle sobie ze to 80 i przebiegu 28k takze seryjne sprzeglo sie pewnie skonczylo.... Zamowilem tarcze Tec Racing razem ze sprezynkami i przekladkami i rozebralem sprzeglo.... Od razu wpadly mi w oko zolte sprezynki na koszu sprzeglowym.... Tarcze okazaly sie w zajebistym stanie... Zalozylem tarcze Tec racing i bylo jeszcze gorzej. Przy ruszaniu jest taki moment ze sprzeglo po chwili czuc ze łapie tak konkretnie... Te tarcze co byly wczesniej okazaly sie ze to Metrakit Pro Race takie:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... d=b1f7e847

Na tych tarczach bylo wszystko git tylko na wysokich obrotach sprzeglo sie slizga.... I teraz moje pytanie co z tym zrobic?? Ja mysle zeby ich delikatnie przeleciec drobnym papierem i ta srube na koszu sprzeglowym wykrecic troche do siebie to wtedy ta pokrywa kosza ktora dociskaja sprezyny mocniej scisnie sprzeglo.... Macie jakies pomysly? Bo nie usmiecha mi sie kolejny raz sciagac owiewek i calego sprzegla rozbierac....


Ostatnio zmieniony 02 paź 2009, 20:45 przez Drowzee, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2009, 22:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Witaj
Nie wiem czy ci to jakoś pomoże, ale przeczytałem kiedyś na takiej jednej stronie z częściami, że do tych wzmacnianych tarczek sprzęgłowych powinien być inny olej niz zalecany w serwisówce w przypadku seryjnych tarczek. Próbuję to teraz odnaleźć, ale ni cholery nie mogę... Na tym forum też kiedys trafiłem na podobny wątek. Może gdyby jakoś popróbować z wyszukiwarką to coś byś znalazł, no bo skoro reszta rzeczy które sprawdziłeś jest ok, to tam za bardzo nie ma co więcej sprawdzać. No chyba że zabawy w regulacje z siłą docisku. Aha: podaj jaki olej stosujesz, no i czy taki jak w instrukcji.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 8:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
Mój kolega w tzr miał wszystko dobrze, dopóki nie wymienił oleju. Po wymianie oleju, na zimnym silniku były podobne objawy jak powyżej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 9:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2009, 20:16
Posty: 16
Lokalizacja: Kraśnik
Pojazd:
Olej zalecany jest 10w40 i tez taki mam zalany. Firma Motul czyli jedna z lepszych :?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 10:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
Mój kumpel właśnie zmienił na ten zalecany i zaczęły się problemy. Wcześniej nie było żadnych


Ostatnio zmieniony 03 paź 2009, 10:29 przez wojtq125, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2009, 11:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
MVP pisze:
Taki jak w serwisówce, czyli do skrzynki biegów: SAE 75W-90, syntetyczny, API GL-4 firmy na przykład Castrol lub Motul. Ten pierwszy za 70zł/1L, ten drugi ok. 40 zł/1L.

Jest to olej przekładniowy, czyli smaruje skrzynkę biegów i sprzęgło. Do skrzyni korbowej w silniku dwusuwowym nie leje się oleju tak jak w samochodzie, który ma silnik czterosuwowy. Skrzynka korbowa smarowana jest przez olej zawarty w miesznce paliwowej. Ten olej pompuje pompka oleju zwana dozownikiem. Jego wlew znajduje się gdzieś w okolicach baku, pod lewą lub prawa przednią owiewką. Ten olej to olej do mieszanki do dwusuwów (mieszalnikowy, czy jak tam się ta cholera zwie) np. Motul 2T, Castrol 2T. Powinien spełniać specyfikacje ISO-L-ETC++, API TC++. Już nie pamiętam ile dokładnie kosztuje, bo dawno nie kupowałem, ale jest tańszy od przekładniowego - chyba 30 zł/1L Motul 2T.


Tak ma sytuacja wyglądac w przypadku seryjnego silnika. Musisz pogrzebać na necie jaki jest w przypadku tego "lepszego" niby sprzęgła (ale najlepien na stronie producenta czy w podobnym wiarygodnym miejscu). Gdzieś to naet na forum chyba było, ale nie moge znaleźć bo nie pamietam co w szukajkę wpisałem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy