|
Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 15:03
|
Posty bez odpowiedzi | Aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kamilo96
|
: 30 maja 2013, 17:15 |
|
Rejestracja: 11 sty 2013, 17:08 Posty: 15 Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
|
Siema. Mój problem polega na tym, że skuter 4t, tj. Magnus Ibizzo, bierze olej. Nie pojawia się to okresowo, czy równomiernie, tylko różnie to bywa. Po 200 km może wziąć 100ml oleju, a po przejażdżce 10 km nawet 1/2 poziomu max wskaźnika poziomu oleju. Czyli bierze go nierównomiernie. Dodam, iż nie dymi, nie ma żadnego wycieku. Trwa to już od +/- 2000 km. Proszę pomoc w tej sprawie, o różne wasze pomysłu, co może być przyczyną.
|
|
Na górę |
|
|
tajniaq
|
: 30 maja 2013, 17:34 |
|
Rejestracja: 18 lis 2012, 8:04 Posty: 484
Pojazd:
|
|
Na górę |
|
|
Kamilo96
|
: 30 maja 2013, 17:39 |
|
Rejestracja: 11 sty 2013, 17:08 Posty: 15 Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
|
Z tłumika żadnego dymku nie puszcza. Straty mocy też nie zauważyłem. Ale ciągłe dolewanie oleju kiedyś też ma swój koniec. Ja myślałem też na uszczelniaczami zaworów. Dodam jeszcze, ze posiadam tez głowice z SLS.
|
|
Na górę |
|
|
Mattrack
|
: 30 maja 2013, 18:09 |
|
Główny Dowodzący - Admin |
|
Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29 Posty: 8330 Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
|
Zobacz ,czy simeringi na wale nie przepuszczają oleju. Najczęściej jest to spowodowane za dużą ilością oleju w silniku. Następnie obejrzyj głowicę, pokrywę zaworów i samą ramę w tych okolicach. Zdarza się, że przy SLS razem z odpowietrzeniem skrzyni z pokrywy także wydostaje się olej. Przez to później go ubywa. Można to zauważyć po zaolejonej ramie w okolicach głowicy oraz na samej głowicy. Pomóc może zmiana głowicy bez SLS lub wyrzucenie całego systemu i zaślepienie otworów.
|
|
Na górę |
|
|
Kamilo96
|
: 30 maja 2013, 18:31 |
|
Rejestracja: 11 sty 2013, 17:08 Posty: 15 Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
|
Symeringi są całe. Sprawdzałem niedawno. Niedługo zamierzam wymienić uszczelniacze zaworów. Zobaczę czy to rozwiąże problem. Moim zdaniem nie dymi, dlatego, ze mam tłumik z katalizatorem i może on ten dym wyłapywać. A co do tej głowicy z systemem SLS - moze ona być tez przyczyną brania oleju? Nic wokół ramy i głowicy nie jest zaolejone. A czy ten system dużo wpływa na moc silnika? Jak się go można pozbyć bez zmieniania głowicy?
A co do pierścieni - wydaje mi się, że jakby to była ich wina, to olej brałby równomiernie.
|
|
Na górę |
|
|
PKIN
|
: 30 maja 2013, 20:01 |
|
Rejestracja: 30 maja 2013, 14:03 Posty: 2
Pojazd:
|
Ja też skorzystam z tematu,
mam taki sam proglem i serwisant nie wie co może być.
Niedawno zmienilem cylinder na 80 czyli komplet i dalej bierze olej.
Oraz dwa tygodnie temu przestał palić,
okazało się że to stanął zawór od nadmiaru nagaru.
|
|
Na górę |
|
|
Kamilo96
|
: 31 maja 2013, 17:20 |
|
Rejestracja: 11 sty 2013, 17:08 Posty: 15 Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
|
Dziś wszystko obliczyłem i wyszło na to, że skuter wziął 0,4 l oleju na 800 km. Więc spróbuję wymienić uszczelniacze zaworów. Liczę, że to będzie ta przyczyna.
|
|
Na górę |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość |
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|