Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 16:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 gru 2011, 18:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
W ostatnim czasie powstaje dużo tematów z zapytaniami o swap.
Więc pomyślałem że go napisze. No to do dzieła,
Potrzebny nam będzie:
-chiński skuter z silnikiem 2t (cpi/keeway)
-silnik MINARELLI AC lub LC (o tym za chwile)
-klucze, ściągacz magneta
-chęci :mrgreen:

Najpierw musimy kupić silnik minarelli AC lub LC.Zależy jak jest nasza sytuacja finansowa.
Do silnika LC trzeba również dokupić:
-chłodnice z przewodami i zbiorniczkiem wyrównawczym
-felgę (od cpi/keeway nie podejdzie ponieważ jest inny frez :/ )
-płyn chłodniczy

Jak widać koszt jest dość duży (z całym osprzętem wyjdzie gdzieś około 600-700zł,ale tu taka ciekawostka trzeba szukać okazji,ja np.kupiłem kompletny sprawny silnik minarelli LC z kołem,wydechem,gaźnikiem,amortyzatorem za 200zł)

Tańszym kosztem jest zakup silnika minarelli AC.Nie trzeba kombinować z umiejscowieniem chłodnicy i dodatkowymi kosztami związanymi z układem chłodniczym,ale i tak musimy kupić felge.
Koszt takiego silnika waha się w granicach 250-400zł.(wszystko zależy od stanu technicznego)


Wybór należy do was.

Następnie gdy już mamy silnik ściągamy pompę wody (w przypadku silniku LC) lub wiatrak(w przypadku silniku AC).Ściągamy magneto za pomocą ściągacza magneta (koszt 20-30zł lub 2 piwa u tokarza).Gdy już mamy to zrobione bierzemy się za silnik cpi/keeway i robimy dokładnie to samo co w silniku minarelli.

Teraz wyjmujemy silnik cpi z ramy,(nie będę pisał co nam do tego potrzeba i co trzeba zrobić żeby go wyjąć,to powinien każdy wiedzieć).

Teraz przekładamy iskrownik od silnika cpi/keeway do silnika minarelli. Następnie zakładamy magneto z YAMAHA (ducati się nie uda!!!)
Zakładamy wiatrak lub pompę wody.
Teraz przekładamy rurkę od silnika cpi/keeway do silnika minarelli (ta co idzie przez zaczepy silnika).
Następnie możemy wkładać silnik do ramy :wink:.

Przykręcamy koło i amortyzator,i możemy odpalać (jeżeli mamy AC,jeśli jest LC nie zapomnijmy zalać układu chłodniczego płynem !!!!)

A przewody od układu chłodniczego podłączamy w następujący sposób:
No więc tak:
Górne wyjście od pompy wody idzie do cylindra.
Od cylindra(wejście nad świecą) idzie do górnego wejścia w chłodnicy.
Od dolnego wyjścia z chłodnicy idzie do dolnego wejścia w pompie wodnej.

Teraz możemy się ciszyć że nasz skuter ma nowe serce :wink:


Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 19:05 przez capekpl1, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 18:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
Ogólnie wszystko fajnie opisałeś mógłbyś również dla mniej obeznanych opisać np, że od pompy wody, cylindra i chłodnicy odchodzą węże chłodnicze i które jak się podłącza, ale ogólnie poradnik na +




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 19:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2010, 18:58
Posty: 432
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
tego brakowało +




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 19:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
klarok,
No więc tak:
Górne wyjście od pompy wody idzie do cylindra.
Od cylindra(wejście nad świecą) idzie do górnego wejścia w chłodnicy.
Od dolnego wejścia z chłodnicy idzie do dolnego wejścia w pompie wodnej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 20:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
capekpl1, doklej do głównego posta.




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 21:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 13:32
Posty: 304
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd: Hrr Evo
dobry poradnik




_________________

Projekty :
*Hrr Evo denerwowacz Mordoru
*Suzuki DR Evo 125 Pogromca Dzikich pól



http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=241796

http://ask.fm/EvoMen




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 22:27 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Dobry poradnik , szkoda ze zdj nie ma ale i tak + :P




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 14:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2010, 10:16
Posty: 285
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Pojazd:
Bardzo dobry poradnik, tylko szkoda, że zdjęc nie ma.




_________________

Roxi 70ccm '00 by rAm3o




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 19:27 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2011, 22:21
Posty: 1290
Lokalizacja: Łuków
Pojazd: Gp1 Racing, TZR 125
A nie powiedziałeś nic o elektryce, pasuje?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 19:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 13:32
Posty: 304
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd: Hrr Evo
iskrownik wkładasz swój , ze swojego silnika{np.cpi,keeway}




_________________

Projekty :
*Hrr Evo denerwowacz Mordoru
*Suzuki DR Evo 125 Pogromca Dzikich pól



http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=241796

http://ask.fm/EvoMen




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2012, 19:01 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
duży plus!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 12:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2011, 19:01
Posty: 104
Pojazd: swap P/G RaCing
a np przy swapie z gilery LC full tuning do chinola będzie jakiś problem z elektryką??
planuje za ok miecha coś takiego zrobić ale narazie jestem w tym ciemny .. :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 12:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Stryju_96, Teraz przy chinolku masz dolne mocowanie?
Co do elektryk to będzie Ci potrzebny moduł z P/G :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 12:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 12:52
Posty: 248
Lokalizacja: Jaworzno
Pojazd:
capekpl1 pisze:
Teraz przekładamy iskrownik od silnika cpi/keeway do silnika minarelli. Następnie zakładamy magneto z YAMAHA (ducati się nie uda!!!)
Zakładamy wiatrak lub pompę wody.


Jeśli w silniku minarelli mamy zapłon Yamahy to nic nie trzeba przekładać. Bo zazwyczaj kostka na przewodach od statora jest taka sama. Jedynie spotkałem się z inną w Keeway Flash

Jeśli wychodzi taka sama to niema co przekładać pod warunkiem że zapłon jest Yamahy ;P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2012, 12:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2011, 19:01
Posty: 104
Pojazd: swap P/G RaCing
@capekpl1 Widze że jesteś w tym ogarnięty. Pogadamy na gg ?? 13849982

[ Komentarz dodany przez: faciu3: Czw 02 Lut, 2012 13:06 ]
Regulamin pkt. 7





Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2014, 22:09 
*

Rejestracja: 16 lut 2012, 19:06
Posty: 128
Lokalizacja: Świebodzice
Pojazd: Keeway Matrix swap
Ściągacz magneta jest taki sam w obu silnikach tzn. Keeway i Mina AC?




_________________

Keeway Matrix 2011 SWAP Minarelli AC!
keeway-matrix-2011-swap-mina-ac-by-sevenpro-t403042.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2014, 16:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2011, 13:16
Posty: 1122
Lokalizacja: Łosice
Pojazd: Mk3 cabrio, apka i inne
sevenpro, Tak.




_________________

Mk3 cabrio na glebie :)
vw-golf-mk3-cabrio-t337487-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2014, 17:43 
*

Rejestracja: 16 lut 2012, 19:06
Posty: 128
Lokalizacja: Świebodzice
Pojazd: Keeway Matrix swap
A jak kupiłem silnik od Yamaszki to mam pewność, że będzie tam zapłon Yamaha a nie Ducati czy inne?




_________________

Keeway Matrix 2011 SWAP Minarelli AC!
keeway-matrix-2011-swap-mina-ac-by-sevenpro-t403042.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2014, 18:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2011, 13:16
Posty: 1122
Lokalizacja: Łosice
Pojazd: Mk3 cabrio, apka i inne
Na magnecie masz napis. Jak Ducati to bd pisało Ducati a jak yamaha to bd znaczek yamahy.




_________________

Mk3 cabrio na glebie :)
vw-golf-mk3-cabrio-t337487-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2014, 21:52 
*

Rejestracja: 16 lut 2012, 19:06
Posty: 128
Lokalizacja: Świebodzice
Pojazd: Keeway Matrix swap
@Hurox, dzięki za pomoc ;)

-- 28 lip 2014, o 21:52 --

Pojawił się problem. Dzisiaj przyszedł silnik od Yamahy Jog R i zastałem tam taki iskrownik:
https://db.tt/Ca2J0sSs
Nie wiem jak go ściągnąć to primo (mam ściągacz 27x1mm), ale tu nie ma gwintu.
Po drugie silnik idzie do keewaya. A więc czy te magneto podejdzie bez problemu do oryginalnego iskrownika Keewaya? Jakie to w ogóle magneto?




_________________

Keeway Matrix 2011 SWAP Minarelli AC!
keeway-matrix-2011-swap-mina-ac-by-sevenpro-t403042.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy