|
Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:58
|
Posty bez odpowiedzi | Aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Krzychu Wodzień
|
: 10 kwie 2018, 7:49 |
|
Rejestracja: 10 kwie 2018, 7:30 Posty: 3
Pojazd: Rozne
|
Witam, szukam na różnych forach informacji odnoście jak sprawdzić poprawność działania elektrycznej pompy oleju (dozownika) Skuter to Suzuki katana z silnikiem ditech na wtrysku. Uległ najprawdopodobniej zatarciu. Po ściągnięciu przewodu od pompki do silnika i uruchomieniu silnika nie pojawia się ani kropelka oleju. Sprawdziłem, że po zapłonie do pompki dociera napięcie 12V Po podłączeniu napięcia "na krótko" pompka reaguje cykając. Podając napiecie w postaci pulsacyjnej z przerwami pompka przepuszcza olej. Pytanie jak sprawdzić czy winna jest pompka czy ECU źle podaje napięcie na pompkę. Z góry dziękuję za odpowiedź
|
|
Na górę |
|
|
Maciek1997
|
: 10 kwie 2018, 15:34 |
|
Ex Moderator |
|
Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53 Posty: 2808 Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
|
Zobacz po prostu czy sygnał sterujący pompką dociera do pompki z ECU. Najlepiej by było to sprawdzić na oscyloskopie, bo to sygnał PWM jest.
_________________
Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD
|
|
Na górę |
|
|
Krzychu Wodzień
|
: 10 kwie 2018, 18:25 |
|
Rejestracja: 10 kwie 2018, 7:30 Posty: 3
Pojazd: Rozne
|
Nie mam niestety dostępu do oscyloskopu. Pompka ma działać tylko po uruchomieniu silnika czy też po włączeniu zapłonu? Jaką macie częstotliwość cykania pompki na zapłonie jeżeli powinna cykać lub na wolnych po uruchomieniu? W trybie testu pompka działa (gaz do oporu -> włączamy zapłon -> czekam aż pompka zacznie tłoczyć) Z jakiegoś powodu silnik się zatarł ;/ może ECU świruje
|
|
Na górę |
|
|
Maciek1997
|
: 10 kwie 2018, 18:38 |
|
Ex Moderator |
|
Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53 Posty: 2808 Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
|
Według mnie pompka ma działać tylko po uruchomieniu silnika. Częstotliwość będzie zależeć od obrotów silnika.
Problem może być w takim przypadku tylko w ECU, co według mnie możliwa diagnostyka jest tylko przy użyciu oscyloskopu. Ewentualnie można wykorzystać chociażby Arduino.
_________________
Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD
|
|
Na górę |
|
|
Krzychu Wodzień
|
: 10 kwie 2018, 18:56 |
|
Rejestracja: 10 kwie 2018, 7:30 Posty: 3
Pojazd: Rozne
|
Arduino? Myślę, że jak pompka działa w trybie testu to normalnie też musi działać jeżeli ECU da sygnał. Może uda się usłyszeć pracę pompki tylko żebym wiedział kiedy i z jaką częstotliwością mniej więcej ma ona pracować.
|
|
Na górę |
|
|
Maciek1997
|
: 10 kwie 2018, 19:18 |
|
Ex Moderator |
|
Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53 Posty: 2808 Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
|
Wątpię, żeby tak z niczego padło sterowanie pompki lecz jest to możliwe, nawet jeśli w trybie testu jest uruchomiana. Wszystko ładnie by można było sprawdzić przez wspominany już kilkukrotnie oscyoskop.
Arudino to platforma, na której można zrobić bez problemu szybko prosty oscyloskop.
_________________
Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD
|
|
Na górę |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość |
|
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|