Dzisiaj jest 28 mar 2024, 13:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 kwie 2018, 7:49 
*

Rejestracja: 10 kwie 2018, 7:30
Posty: 3
Pojazd: Rozne
Witam, szukam na różnych forach informacji odnoście jak sprawdzić poprawność działania elektrycznej pompy oleju (dozownika)
Skuter to Suzuki katana z silnikiem ditech na wtrysku.
Uległ najprawdopodobniej zatarciu.
Po ściągnięciu przewodu od pompki do silnika i uruchomieniu silnika nie pojawia się ani kropelka oleju.
Sprawdziłem, że po zapłonie do pompki dociera napięcie 12V
Po podłączeniu napięcia "na krótko" pompka reaguje cykając. Podając napiecie w postaci pulsacyjnej z przerwami pompka przepuszcza olej.
Pytanie jak sprawdzić czy winna jest pompka czy ECU źle podaje napięcie na pompkę.
Z góry dziękuję za odpowiedź


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 kwie 2018, 15:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Zobacz po prostu czy sygnał sterujący pompką dociera do pompki z ECU.
Najlepiej by było to sprawdzić na oscyloskopie, bo to sygnał PWM jest.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2018, 18:25 
*

Rejestracja: 10 kwie 2018, 7:30
Posty: 3
Pojazd: Rozne
Nie mam niestety dostępu do oscyloskopu.
Pompka ma działać tylko po uruchomieniu silnika czy też po włączeniu zapłonu?
Jaką macie częstotliwość cykania pompki na zapłonie jeżeli powinna cykać lub na wolnych po uruchomieniu?
W trybie testu pompka działa (gaz do oporu -> włączamy zapłon -> czekam aż pompka zacznie tłoczyć)
Z jakiegoś powodu silnik się zatarł ;/ może ECU świruje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2018, 18:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Według mnie pompka ma działać tylko po uruchomieniu silnika.
Częstotliwość będzie zależeć od obrotów silnika.

Problem może być w takim przypadku tylko w ECU, co według mnie możliwa diagnostyka jest tylko przy użyciu oscyloskopu. Ewentualnie można wykorzystać chociażby Arduino.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2018, 18:56 
*

Rejestracja: 10 kwie 2018, 7:30
Posty: 3
Pojazd: Rozne
Arduino?
Myślę, że jak pompka działa w trybie testu to normalnie też musi działać jeżeli ECU da sygnał. Może uda się usłyszeć pracę pompki tylko żebym wiedział kiedy i z jaką częstotliwością mniej więcej ma ona pracować.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2018, 19:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Wątpię, żeby tak z niczego padło sterowanie pompki lecz jest to możliwe, nawet jeśli w trybie testu jest uruchomiana. Wszystko ładnie by można było sprawdzić przez wspominany już kilkukrotnie oscyoskop.


Arudino to platforma, na której można zrobić bez problemu szybko prosty oscyloskop.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy