Dzisiaj jest 25 kwie 2025, 9:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 lis 2010, 17:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 14:25
Posty: 548
Lokalizacja: Nowa Huta
Pojazd:
Elo przestawię wam jak poprawić osiągi silnika 2 T !
W kroku pierwszym zajmiemy się głowicą. Na głowicy możemy uzyskać około 1 do 4 KM. Głowicę należy splanować, czyli obniżyć każdą jego płaszczyznę o wartość od 1 do 4mm, ale nie więcej, ponieważ stopień sprężania nie może przekroczyć 10,5 MPa, ponieważ będzie występował samozapłon ( po wyłączeniu silnika będzie pracował on dalej), co wpływa również na podwyższenie temperatury pracy silnika i jego przegrzanie. Niewiele da nam zastosowanie świec zapłonowych cztero elektrodowych, więc nie ma co zawracać sobie tym głowy.
Następnym krokiem będzie wypełnienie wszystkich możliwych zbędnych przestrzeni w skrzyni korbowej. Przez "to, co pod tłokiem" należy rozumieć: objętość kanałów płuczących, objętość skrzyni korbowej i objętość kanału ssącego od zewnętrznej powierzchni filtra gaźnika. Czym mniej przestrzeni pod tłokiem , tym większa sprawność silnika. Wycięcia na wale korbowym wypełniamy bardzo lekkim drewnem modelarskim( balsa). Klocki bardzo dokładnie dopasowane, należy zaimpregnować żywicą epoksydową. Powinny one być zamocowane za pomocą wysokiej jakości kleju (POXIPOL)w miejscach wycięć. Należy pamiętać o bardzo precyzyjnym oczyszczeniu elementów, na których będą umieszczone wypełniacze nieetylizowaną benzyną w celu ich odtłuszczenia. Pomiędzy wałem korbowym a Ścianami skrzyni korbowej powinna pozostać przestrzeń nie większa niż 1 mm. Wypełniacze na ścianach skrzyni korbowej mogą być wykonane z lekkiej blachy np. aluminium.
A teraz zajmiemy się korbowodem. Jak wszyscy wiemy korbowód ma w przekroju kształt litery H . Jeżeli jest gruby zmniejszymy jego rozmiary i wagę, ale wpłyniemy również na zmniejszenie jego wytrzymałości. Przed zamontowaniem korbowodu musimy go uprzednio wypolerować nie zostawiając na nim zarysowań i pęknięć. Po odchudzeniu korbowodu należy go dokładnie zważyć, co będzie miało duży wpływ na wyważenie wału.
Układ ssący i wydechowy:
Króciec ssący i kolektor wydechowy powinny być bardzo dokładnie wypolerowane i zaokrąglone wszystkie kanty pozostałe po odlewach. Powinny one mieć powierzchnię gładką, po, której mieszanka i spaliny mogą łatwo przepływać nie tworząc zawirowań.
Tłok:
Dolną część tłoka należy stoczyć od wewnętrznej strony do szpica tak, aby przy suwie w dół nie stawiał on oporów, standartowo ścianka tłoka ma około 2-3mm a po stoczeniu powinna być nie grubsza niż 1mm.
Układ zasilania:
Odradzam ingerencję w dysze gaźnika, ponieważ są one dobrane fabrycznie i zwiększenia lub zmniejszenie wpłynie nie korzystnie na pracę silnika i moc. Możemy jedynie zaostrzyć do szpica część przepustnicy, która kieruje się ku dołowi po otwarciu, czyli po wciśnięciu przyspiesznika, co wpłynie na zmniejszenia zawirowań mieszanki wpadającej do króćca ssącego. Pamiętajmy, że wszystkie te przeróbki robicie na własną odpowiedzialność, więc "nie przesadzajcie!!!!!!!!" Może się to skończyć poważnym uszkodzeniem silnika.

Nie jestem autorem tego tematu !
Pozdro All :mrgreen:


Ostatnio zmieniony 19 lis 2010, 17:59 przez Zwierzak, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2010, 18:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Wszystko ładnie pięknie, ale mało wnosisz do tematu poprzez skopiowanie. Jak byś sam to jakoś opatentował, porobił zdjęcia to było by Joo. Ale ogólnie materiał interesujący :D.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2010, 18:15 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
Tak, trudno mi uwierzyć, że sam to napisałeś, ale materiał pomocny.

EDIT: pumba10022, przepraszam nie doczytałem. :S


Ostatnio zmieniony 19 lis 2010, 18:36 przez Falcao, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2010, 18:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Falcao pisze:
trudno mi uwierzyć, że sam to napisałeś


Zwierzak pisze:
Nie jestem autorem tego tematu !
Pozdro All :mrgreen:


:roll:




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2010, 19:14 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Coś mi tu śmierdzi Tomaszem Sałkiem... Ogólnie okej tylko że to dotyczy motocykli typu WSK 125, w naszych 50tkach 1-4 kuca na głowicy - marzenie...




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2010, 21:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2008, 10:33
Posty: 839
Lokalizacja: Koronowo
Pojazd:
Artykuł bardzo przydatny ale splanowanie głowicy nie da ci 4 koni. Zastania mie jak zrobić te wypełniacze jeśli ktoś ma jakieś fotki proszę wrzucić bo jestem ciekawy jak to zrobić




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=203709
damiankozba pisze:
Witam. KUPIE KARTE MOTOROWEROWĄ Prosze o kONTAKT GG 7139932 DOBRZE PŁace


Sprzedam Przełozenia sportowe wtórne Polini 61/20 do morini GG 7063101




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy