Dzisiaj jest 27 kwie 2025, 7:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 wrz 2013, 20:44 
*

Rejestracja: 28 wrz 2013, 8:33
Posty: 36
Pojazd: yarox
Chcialbym rozwiazac spor dotyczacy uszczelniaczy walu.
Mianowicie czy ich uszkodzenie powoduje slaba kompresje silnika dwusuwowego 2t.

Jedni twierdza ze uszkodzenie uszczelniaczy nie powoduje spadku kompresji, poniewaz za kompresje odpowiada tlok z pierscieniami a przez uszczeliacz jedynie zaciaga lewe powietrze, co nie ma wplywu na kompresje poniewaz to z drugiej strony tloka robi sie cisnienie ktore nazywamy kompresja silnika.

Drudzy natomiazt twierdza ze uszkodzone uszczelniacze sa powodem slabszej kompresji poniewaz jak i z gory czy tez przodu tloka jest cisnienie tak i na wale musi byc owe cisnienie a poprzez uszkodzenie zimeringu traci polowe kompresji.

Jedno jest pewne, napewno silnik lapie lewe powietrze przez co slabo skuter chodzi badz wgl nie odpala, zachowuje sie jakby bylo za duzo powietrza.

Teraz pytanie kto ma racje??? Prosilbym o opinie bo co forum to inne zdania. Podkreslam w silniku 2 t


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 29 wrz 2013, 21:40 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Łoo powiem Ci, temat z butów wyrywa. Z tego co słyszałem, to w 2t od wału zależy kompresja, jego skoku itd. więc biorąc na logikę, gdy dostaje lewe powietrze, to kompresja mniejsza jest, ale to tak wg. mnie na chłopski rozum, niech wypowie się ktoś, kto się z czymś takim spotkał, ja tylko napisałem, co słyszałem, bo styku z takim przypadkiem nie miałem, na pewno skuter będzie słabszy to wiadomo, ale niech się wypowie ktoś jeszcze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 21:57 
*

Rejestracja: 28 wrz 2013, 8:33
Posty: 36
Pojazd: yarox
Ja ci powiem ze moim zdaniem to musi byc slabsza kompresja bo jednak kanalami laczy sie z komora spalania w posuwie tloka wiec jesli tu to powietze ciagnie przez dziure w uszczelniaczu to slabiej spreza, ale patrzac na innych forach twierdza co innego.

-- 29 wrz 2013, 22:57 --

Ja ci powiem ze moim zdaniem to musi byc slabsza kompresja bo jednak kanalami laczy sie z komora spalania w posuwie tloka wiec jesli tu to powietze ciagnie przez dziure w uszczelniaczu to slabiej spreza, ale patrzac na innych forach twierdza co innego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 22:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
A w 4T to chyba nie powinna być mniejsza. Pozd : matys187




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2013, 9:33 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
matys187 pisze:
A w 4T to chyba nie powinna być mniejsza. Pozd : matys187


Tu jest mowa o 2t, on się pyta, czy w 2t nie spadnie, a nie 4t :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2013, 10:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
Jakub03 pisze:
matys187 pisze:
A w 4T to chyba nie powinna być mniejsza. Pozd : matys187


Tu jest mowa o 2t, on się pyta, czy w 2t nie spadnie, a nie 4t :D


Sorry, tam miał być pytajnik. Tak z czystej ciekawości pytałem, bo pewny nie byłem.




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2013, 10:10 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Spoko, ciekaw jestem, czy wypowie się ktoś, kto sam tego doświadczył.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 9:53 
*

Rejestracja: 28 wrz 2013, 8:33
Posty: 36
Pojazd: yarox
Wymieniłem uszczelniacze i szczerze mówiąć nie ma wielkiej różnicy, może trochę ciężej chodzi kopka ale to nie wiadomo czy poprostu lepsza kompresja czy nowy uszczelniacz nie robi większego tarcia na wał.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 21:10 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jest zależnośc pomiędzy kompresją [nad tłokiem] a podciśnieniem [pod tłokiem] ,brak szczelności simerów powoduje spadek podciśnienia które i tak nie jest wielkie [ w granicach 0,5-1Bar],występują też problemy z regulacją gaźnika,ponieważ zassana mieszanka ucieka przez nieszczelne simery,zasyssa też tkzw lewe powietrze, podciśnienie w skrzyni korbowej wacha się w granicach 0,5-1Bar, ale bez niego nie odpalisz skutera,[mając np.nowy cylek i brak uszczelniaczy] bo nie zassie wachy z gaźnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2013, 23:37 
*

Rejestracja: 08 paź 2013, 17:25
Posty: 72
Pojazd: piaggio
Kompresja mierzona w miejscu na świece nie jest zależna od uszczelniaczy! Raz i na zawsze mówię, NIE nie i jeszcze raz NIE. Nie wiem kto taką głupotę wymyślił... Jest to po prostu sprężenie powietrza, które następuje po zamknięciu WSZYSTKICH kanałów dolotowych / wylotowych, więc nie mają do tego nic uszczelniacze, które są odizolowane w tym momencie. Chcecie dowód? Wyjmijcie zawór membranowy i zakręćcie silnikiem, zobaczycie, że kompresja będzie taka sama. A większość pseudo-mechaników, którzy sądzą że jest inaczej, proszę o powrót na lekcje fizyki... Przecież po ruchu tłoka do dołu, otwiera się kanał wylotowy ( do tłumika) którym ciśnienie "zeruje się" czyli wyrównuje do takiego jakie panuje w środowisku zewnętrznym.
Przy pracy silnika, gdzie następuje zapłon w niektórych tłumikach powstaje "fala", która tak jakby izoluje cylinder od tłumika, ale podkreślam, na działającym silniku, i w niektórych przypadkach tłumików.
Teraz sedno sprawy: uszczelniacze nie mają nic do kompresji mieszanki nad tłokiem. Koniec i kropka!

Co innego jak mówi kolega wyżej. Podciśnienie w skrzyni korbowej już zależy od uszczelniaczy, gdyż to one odpowiadają za izolację tej komory, która powinna być szczelna, od reszty środowiska.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy