Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 kwie 2018, 14:01 
*

Rejestracja: 20 kwie 2018, 13:49
Posty: 22
Pojazd: Gilera Runner 70 SP
Witajcie,

jestem posiadaczem zadbanej Gilery SP rocznik 2008.

W skuterze:
Stage 6 Streetrace 70 CC
Yasuni R
Dell'orto 17,5 mm
Revo S-type

reszta seria

chciałbym zainwestować w napęd: planuję Stage6 WingCooler jako dzwon, jakie sprzęgło do tego dobrać?

Chciałbym także wymienić pasek i wariator. Lepiej kupić jakiś KIT z paskiem i wariatorem łącznie, czy może oddzielnie? Jeśli tak to jaki pasek? Tyle się naczytałem o wario, że już mam sieczkę. Obecnie mam małego muła między 50 a 65 km/h (pewnie gaźnik do czyszczenia lub regulacji). Zastanawiam się również nad wrzuceniem nowego cylka typu Top Performances Due Plus (i tu pytanie czy Mieloch ma Modular wersję?), czy lepiej sobie odpuścić i kupić nowy tłok do Stage 6 Streetrace (jest już jeden sezon na nim, więc wypadałoby wymienić). Wydech zostawiać, wymieniać na jakiś mocniejszy z serii C? Obecnie w serii są rolki wariatora 5,3 g o ile się nie mylę. Ma dobre przyspieszenie od dołu, tylko jak wspomniałem, lekki muł między 50-65 gdzie wolniej przyspiesza i potem od 65 km/h ponownie strzała do setki prawie. Thx za rady/pomoc bo już wariuję z tym doborem setupu.

+ debilne pytanie na koniec, wiem że dellorto 17,5 ma ssanie automatyczne, ale widzę że jakbym chciał dać większy gazior typu 19 czy 21 to inne mają już ssanie ręcznie? Laik jestem, czym to się różni z perspektywy mojej? Coś muszę wtedy dodatkowo robić podczas jazdy? Czy da się kupić 19, 21 z ssaniem automatycznym?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 kwie 2018, 21:01 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Każdy gaźnik może mieć ssanie ręczne, ja np. mam z ręcznym, kup 19mm i będzie najlepiej wtedy. Nie wiem czy mają modulara, zapytaj ich emailowo. Wariator weź sport pro bo te z powłoką po paru tysiącach dostają wżerów, które niszczą pasek a sport pro jest bez powłoki.
Nowy tłok do streetrace? To jest żeliwo a nie alu, tutaj się szlif robi a nie zmienia tłoki... :roll: :roll:
Mierzyłeś kompresję, że wiesz iż wymaga wymiany? Po sezonie to on ledwo dotarty się twierdzić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 kwie 2018, 21:57 
*

Rejestracja: 20 kwie 2018, 13:49
Posty: 22
Pojazd: Gilera Runner 70 SP
Gdzieś tam w necie przewertowałem, że po "intensywnym" sezonie tłok należy wymienić, bo jego właściwości spadają. Przejechałem na tym tłoku jakieś 10-12 tys. km, więc nie tak mało :) Mi bardziej zależy na gaźniku z ssaniem automatycznym, stąd moje pytanie, czy 19 lub 21 mogą być automaty, czy same ssanie ręczne i czym to się technicznie różni z pozycji kierowcy? Który Sport Pro wariator? Stage 6? On chyba z tego co widzę ma rolki 16x13 a w moim są 19x15,5. Tak, mierzyłem. Spadła tak o 10-20% w stosunku do stanu po dotarciu rok temu. Generalnie przy większej ilości obrotów 10-11 tys. zaczyna mi też trząsać ostro i wibrować szczególnie da się to odczuć na podłodze i podnóżku, wina wału korbowego? Nie jestem jakoś ograniczony finansowo, mogę w to i owo zainwestować, tylko chcę to zrobić mądrze.

Dzięki za już poczynioną pomoc i odpowiedź! :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 kwie 2018, 22:11 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
10-12 tysięcy w rok? Ludzie tyle samochodem nie robią...weź lepiej jakąś 125cc bo nie wyrobisz z hajsem na części... Masz tam pół napędu już pewnie do wymiany: wariator, przeciwtalerz, pasek, rolki- radzę przejrzeć. Skoro kompresja spadła to szlif+nowy tłok, w żeliwie nie wymienia się samych tłoków, nie wiem co piszą na jakiś stronach, wiem że 90% to bzdury. Po takim użytkowaniu na pewno wał do sprawdzenia na czujnikach, mi przy 10800rpm trząsł ale nie jakoś tragicznie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 kwie 2018, 22:23 
*

Rejestracja: 20 kwie 2018, 13:49
Posty: 22
Pojazd: Gilera Runner 70 SP
Trochę w trasy nim jeżdżę ;) Ale spokojnie wytrzymuje, co jakiś czas przerwy, nie katuję go jakoś mocno. Inna sprawa, że LC to jednak lepsze chłodzenie jednostki. Przejrzę na dniach napęd i silnik i zobaczymy co dalej, ale pewnie z 1000 trzeba będzie władować, na co jestem spokojnie przygotowany :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 kwie 2018, 8:31 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Skuterek masz idealny pod tuning.

Koniecznie Wariator Malossi Multivar, w silnikach PG genialny wariator na pewno lepszy od sport pro, jak chcesz Stage6 to tylko R/T. Gaźnik 19 BE, wywal stożek daj puszkę seryjną. Wydech zostaw, masz bardzo dobry, łatwy w regulacji mocna góra i dół. Cylinder bym zostawił, jak robić szlif to i sprawdzić stan tłoka, jeśli zły to zmienić, polecam Vertexa. Ale pierw wymontuj obejrzyj zobacz gładź cylindra dopiero myśl co dalej. Ja jak bym robił szlif od razu zmieniał bym tłok. Koszta rzędu 200 zł ale spokój na długi czas zresztą co to jest 200 zł na szlif z tłokiem. Ssanie ręczne w Runnerze jest wygodne, bo dostęp masz jak się tylko nachylisz, robisz go na Przycisk nie na linke. 10-11 k rpm za wysokie strojenie masz, powinieneś go stroić w okolicach 9-9.5 rpm regulacja się kłania.

W skrócie:
Gaźnik 19 Be 80-82 dysza główna, wolnych 40-45
Seryjna puszka, dodatkowym dolotem powietrza ( dziurki )
Wariator Malossi Multivar 2000
Pasek Malossi X-Special
Regulacja od 6.5g do 7.5g
Sprężyna Centralna Biała/Zielona Malossi


Jak dobrze to ogarniesz to na Streecie 105 km/h GPS powinieneś złapać, przy bardzo dobrym przyspieszeniu.
Pamietaj lepiej idealnie wyregulować Sporta niż szukać mocniejszego, czym większa moc na cylindrze tym trudniejszy w strojeniu. Podstawowy błąd 70% tunerów, że dobrze nie ogarną sporta a już zmieniają na większy bo mocy mało.

Co do przebiegów, tygodniowo zipkiem robię 200 km, a 10-12 tyś na samochód to jest pryszcz tyle to się robi w nie całe pół roku.




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2018, 0:14 
*

Rejestracja: 20 kwie 2018, 13:49
Posty: 22
Pojazd: Gilera Runner 70 SP
Bardzo mocno dziękuję. Obecnie mam stożek, od biedy nie da rady tego Black Edition ze stożkiem jakoś połączyć? Myślałem nad 21 mm jak już mam kupować z naciskiem "na przyszłość". Wczoraj zamówiłem pasek, o którym wspomniałeś, wariator, nie wiem w sumie w jakim stanie sprzęgło jest i dzwon (dowiem się jak szpec będzie to robił). Trzy sprężony Top Racing powinny załatwić sprawę do regulacji. Dodatkowo, zamówiłem testowe rolki Polini, ale w gramaturze 5,5-6-6,5-7 (+ wiadomo w zestawie z wario dają 7,2), myślę że starczy to do odpowiedniego przystrojenia. Dysze mam 6 mm Stage6 do 17,5, będą pasować pod 19 mm lub 21 mm gaźnik, chyba 5 mm powinny być, jaki zestaw kupić testowy? Obecnie mam 80 6 mm. Przy szlifie ew. i wymianie tłoka chciałbym też hurtowo zainwestować w sensowny wał korbowy, jakie pozycje są do rozważenia bez wywalania 700 zł na wał? Czyli rozumiem, że jeśli wymiana tłoka to nie musi być pod Stage6 firmowy, tylko Vertexa (zamiennik), wtedy tłok musi być ciut większy od obecnego?

Dziękować,

pozdrawiam!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2018, 9:03 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Kupowanie gaźnika 21 do sporta jest nie potrzebne, 19 jest bardzo dobre, optymalne i na przyszłość też Ci spokojnie wystarczy tym bardziej że silnik masz chłodzony cieczą. Można połączyć stożek z 19 gaźnikiem ale po co ? stożek daje się do sprintów, do jazdy codziennej to tylko szkodliwość silnika + problemy z regulacją i wiocha bo słychać z kilometra, piasek, woda, stożek wszystko chwyta. Seryjna puszka bardzo dobrze wyrabia.
Kupowanie rolek testowych jest niestety nie opłacalne. Lepiej zainwestować w rolki Motorforce, jak dopasujesz to od razu masz do założenia a na testowych nie pojeździsz co daje Ci dodatkowe koszta.
Dysze 5 mm. Testowe nie ma potrzeby.
Seryjna Puszka 80-82 dysza, stożek 83-85. Dysza wolnych 40 i takie kup do 19.
Sprężyny Centralne zacznij od najmiększej i reguluj.

Wał korbowy polecam Top Racing Hi Tech + łożyska z uszczelniaczami RMS NTN - komplet około 400 zł na mielochu. Napisz a zrobią Ci fajną cenę.

Co do tłoka i szlifu wyślij do firmy która się tym zajmuje oni dobiorą z odpowiednim luzem. Vertex dla mnie najlepszy kiedyś montowany był własnie w StreeRace.




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2018, 14:07 
*

Rejestracja: 20 kwie 2018, 13:49
Posty: 22
Pojazd: Gilera Runner 70 SP
Bardzo dziękuję za Twoje, cenne rady. Przyszły z Mielocha dziś sprężyny i wariatora. Z tym, że mam wrażenie, że sprężyna Malossi z zestawu wariatora jest dłuższa od zestawu trzech sprężyn Top Racing. Czy to normalne? Nie przeszkodzi to ew. w regulacji napędu? :)

Wał 400 PLN + łożyska 100 = 500? Jest szansa, że sprzedadzą za 400, jak wspomniałeś? :) Wiem tylko o 6% promce na hasło forum, ale to nadal bliżej 500 niż 400 :D

https://sklep.mieloch.pl/produkt/lozysk ... aggio.html
https://sklep.mieloch.pl/produkt/wal-ko ... aggio.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 kwie 2018, 14:52 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Grubość ma się zgadzać. Biała jest długa i taka ma być :) . Na razie ją załóż i na niej reguluj. Mogę się założyć że przy niej zostaniesz tak samo jak i rolki daj z zestawu. Obserwuj jeździć, pamietaj skuter ma się ułożyć na nowych częściach nie zmieniaj od razu jak coś będzie nie tak, wybierz się na przejażdżkę i obserwuj. Wszystko na spokojnie nie na wariata "bo zmieniłem pasek wariator i nie jedzie jak powinien". Gaźnik również dobrze ustaw bo to podstawa. Ciemna Kawa z Mlekiem na świecy musi być. Zrób kreskę na wariatorze pisakiem i patrz czy go wyciera całego i gdzie widać ślad paska. Czy wariator został zamknięty do końca.




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 kwie 2018, 14:49 
*

Rejestracja: 20 kwie 2018, 13:49
Posty: 22
Pojazd: Gilera Runner 70 SP
Założyliśmy dziś wariator, sprężynę, pasek, został z serii sprzęgło i dzwon. Pojechałem zobaczyć czy chodzi lux i dobijał świetnie przyspieszając do 80 km/h i STOP. 2x spróbowałem sprawdzić czy to wina, że brakuje powietrza/mieszanki i też 80 km i stop. Nagle zaczął zwalniać i zgasł. Od tej pory nie chce zapalić. Gaźnik przeczyszczony, paliwo idzie, kompresja niby jest niezła bo czuć, ale świecy nie zalewa paliwem. Z kopki również kaput. Co prawda króciec jest w kiepskim stanie i nie było od dawna śrubki regulacji składu mieszanki, ale do tej pory chodził i jeździł dobrze. Nie mam pojęcia co może być przyczyną :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 kwie 2018, 15:16 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Dziwna sytuacja, napęd dobrze złożony ? czarna podkładka za wariatorem zamiast seryjnej ?
Cały układ dobrze sprawdź dolot itp, i dobrze wyreguluj gaźnik bo obstawiam że to jego wina, zrezygnuj ze stożka daj puszkę seryjną. Usiądź na spokojnie zaparz sobie kawy i ogarniaj. Jak nic nie daje rady zobacz tłok od góry wyjmując zawór membranowy lub od dołu przez okno wydechowe.




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 kwie 2018, 15:26 
*

Rejestracja: 20 kwie 2018, 13:49
Posty: 22
Pojazd: Gilera Runner 70 SP
Były dwie czarne takie tulejki plastikowe, ale majster pozostawił starą bo mówił, że seryjna lepszej jakości niby. Jedna nie wiedzieliśmy do czego służy druga to chyba jakaś blokada była, podobnych gabarytów były.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 kwie 2018, 15:30 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Co za majstry bosze... Jedna to blokada na tuleje, drugą się wkłada zamiast oryginalnej i jak może być gorszej jakość jak to tylko służy do dystansu. Mówimy po podkładkach tak ? Bo tuleja to jest to co w wariator wchodzi.




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 kwie 2018, 15:37 
*

Rejestracja: 20 kwie 2018, 13:49
Posty: 22
Pojazd: Gilera Runner 70 SP
Tak, jedna do blokady i druga podobna, chyba ciut większa była, ale minimalnie. To wyjął ją i zostawił seryjną. Czy to mogło spowodować cały problem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 kwie 2018, 15:48 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Nie, tam różnica jest w 1mm chyba z tego co pamiętam, nie wpływa to na osiągi, raczej nie powinno to sprawić problemu ja bym ją zmienił żeby lepiej spać :D. Jak dają do zestawu to się taką zakłada ktoś to do silników P/G projektował i nie na kolanie.
Regulacja gaźnika coś go tam boli. Na odległość ciężko cokolwiek podpowiedzieć w tym przypadku.




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 kwie 2018, 16:12 
*

Rejestracja: 20 kwie 2018, 13:49
Posty: 22
Pojazd: Gilera Runner 70 SP
Dzięki stary, że Ci się chce odpisywać na moje wypociny. Zastanawiam się...czy aby nie zainwestować w tym momencie w 19 mm i życie nie podpowiada mi, że tak Przemku, czas kupić gaźnik 19 z ręcznym i nowy króciec i nowy przewód paliwa kochany. :mrgreen: Co oprócz gaźnika 19 mm trzeba dokupić? Jaki króciec i przewód jest najlepszy? Zostanę na razie przy stożku bo jak go zdjęliśmy to syfu w środku nie było, więc poniekąd spełnił swoją rolę, nie jest też taki głośny bo to trochę droższa pozycja, więc puszka odpowiednio zabezpieczona przed wodą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 kwie 2018, 7:57 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Przewód Paliwa Tec, posiadam bardzo fajny.
Filtr Paliwa np: Fast Flow - koniecznie
Dyszę jak chcesz stożek kup 82,85,88 - wiem że na Streecie przy seryjnej puszcze dobrze się zgrywała 80/82, na stożku te pare oczek musi być więcej.
Dyszę wolnych 40, 45 jest seryjnie w gaźniku przeważnie
Króciec Tec 21 mam, sprawdza się bez zarzutu.

Gaźnik: Polecam 19 Racing Force ( montowałem regulacja bez problemowa ), 19 Tec, lub Używany Dellorto jak masz hajsik to nowe :) Oczywiście wszystkie z linii Black Edition.

Dodatkowo sprawdź zawór Membranowy, polecam płytki Athena.




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 kwie 2018, 18:37 
*

Rejestracja: 20 kwie 2018, 13:49
Posty: 22
Pojazd: Gilera Runner 70 SP
Gracias por todos. Czemu black edition akurat? Coś w niej lepszego?

P.S. Ogarniacie może, gdzie znajdę info jaki olej do lag Runner i ile go wlać, żeby zbyt twarde nie były? Wymieniam właśnie uszczelniacze a za Chiny znaleźć nie mogę info xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 kwie 2018, 10:12 
**

Rejestracja: 23 sie 2017, 15:11
Posty: 233
Pojazd: Gilera Runner SP 2011
Łatwiejszy w eksploatacji. Metalowa komora plywaka. Pokrywa przepustnicy odkrecana, nie na śrubki i nie plastikowa. Latwiejszy dostęp do dyszy głównej no i wygląd ;)




_________________

Top Performance Due Plus 70cc LC
Racing Force 21 BE
Yasuni R Black Edition
Wariator Kit Overrange Malossi 7.2g
Korektor Overrange Malossi
Pasek Overrange Malossi
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 R/T CNC 460
Filtr Oem Puszka + wkładka Polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy