Dzisiaj jest 28 mar 2024, 18:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 lis 2017, 12:19 
*

Rejestracja: 13 lis 2017, 11:56
Posty: 6
Pojazd: Yamaha Aerox 124
Siemanko
Kupiłem ostatnio roxa z 2004 r. wersja Max Biaggi
Poprzedni właściciel zainwestował trochę w sprzęt:

Cylek: Malossi Sport 124cc
Tłumik: LEOVINCE ZX-R
Gaźnik: STAGE6 Racing TM 24mm
Króciec: STAGE6 MKII
Sprzęgło z dzwonem: Malossi Delta system do tego żółta sprężyna centralna i czerwone sprężynki
Wariator: Malossi Multivar 2000

co mógłbym jeszcze wymienić, żeby skuter był szybszy?? Jakie rolki polecacie do takich pojemności?
Myślałem, o tym, żeby zainwestować w coś takiego jak Przekładnia wtórna Malossi [15/42].

A tak btw. nie działa obrotomierz :D przyczyny- pomysły>??


Ostatnio zmieniony 23 lis 2017, 13:45 przez Aerox 124 malossi, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 13 lis 2017, 15:14 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Dłuższe przełożenia pakuj ale pierw wylicz jakie masz i jakie będą po zmianie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lis 2017, 18:50 
*

Rejestracja: 13 lis 2017, 11:56
Posty: 6
Pojazd: Yamaha Aerox 124
Ok, wymienić i pierwotne i wtórne ? Czy wystarczy tylko pierwotne, a wtórne mogą zostać seryjne ? i przede wszystkim jak je odpowiednio dobrać ....?

znalazłem coś takiego:

https://sklep.mieloch.pl/szukaj/przekla ... ek%C5%82ad




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lis 2017, 19:11 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Obliczasz przełożenia wg. poradnika na mielochu, każdą zębatkę liczysz i obliczasz wg. wzoru. Potem podmieniasz wartości na te nowe i obliczasz na nowych. Strasznie duży gaźnik jak do 100cc mało wysilonego, 21mm by starczyło. Daj do porta cylek, do tego wydech mhr replica (chyba jest taki do roxa 100cc) i przełożenia dłuższe o 1 np. jak masz 11/1 to 10/1 zrób. Obrotami i przełożeniami kilkanaście km/h spokojnie zyskasz jeszcze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lis 2017, 19:55 
*

Rejestracja: 13 lis 2017, 11:56
Posty: 6
Pojazd: Yamaha Aerox 124
W standardzie jest przełożenie:
pierwotne 47/15 (3,133) x wtórne 43/13 (3,308)= 10,364

Po zastosowaniu pierwotnego 42/15(2,8) zmienia się to do 9,26, więc byłoby chyba spoczko

Moim zdaniem też ktoś przesadził z gaźnikiem, zerknąłem na dyszę, a tam 132




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lis 2017, 20:40 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
No masz od jakiegoś hajenda 70cc gaźnik. Będzie ci palił jak smok a nie da wcale więcej mocy, wręcz może obniżyć reakcję na gaz. Zmień jak najszybciej na 21mm, zarobisz jeszcze na tym. 9,2:1 powinny być git.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2018, 23:02 
*

Rejestracja: 13 lis 2017, 11:56
Posty: 6
Pojazd: Yamaha Aerox 124
Nie wiem jeszcze co z rolkami - teraz pasek się wypina na maksa ( wariator jest idealnie przetarty do samej góry ) ale co będzie po zmianie przekładni ? lżejsze rolki?

-- 14 lis 2017, 11:59 --

I mam jeszcze jeden problem, a mianowicie chodzi o przelewające się paliwo w gaźniku...
PO krótkiej przejażdżce 5km i wyłączeniu silnika zaczyna kapać paliwo
Wylatuje tym kranikiem od spustu na samym dole gaźnika https://ibb.co/k2JVqw

Wymiana kranika podciśnienia powinna pomóc ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy