Dzisiaj jest 28 mar 2024, 23:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 sty 2017, 13:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2009, 20:59
Posty: 438
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Pojazd:
Witam!

Mam pewien kłopot i liczę na Waszą pomoc. Otóż po zatarciu swojej Aprilli RS 125 - rocznik 2003, silnik Rotax 122 zacząłem rozglądać się za kompletnym używanym zestawem (cylinder + tłok) w dobrym stanie.

Zakupiłem używany cylinder - oryginalny z oznaczeniami Rotax itp (gilardoni 1). lecz bez zaworu wydechowego. Cylinder całkowicie nie ma otworu na zawór. Jest z nieco nowszej RS'ki. Sprzedający twierdził, że jest to cylinder z nieco 'usportowionej wersji' różniący się tym, że ma większą komorę sprężania, okno wydechowe jest umieszczone niżej, powiększone są kanały (faktycznie tak jest porównując poprzedni cylinder) oraz tłok jest z płaskim denkiem.

Otóż teraz mam dylemat, czy faktycznie montować ten zestaw czy może jednak spróbować go wymienić na cylinder z zaworem wydechowym.

Zestaw mam w niemalże idealnym stanie lecz nie chciałbym jakiś spadków mocy etc.

Pod względem wytrzymałości, są one podobno "trwalsze" lecz chciałbym się Was poradzić co na ten temat myślicie.

Przeszukałem troszkę google i zdążyłem dowiedzieć się, że motocykle bez zaworu wydechowego ciągną lepiej "z dołu" lecz nie mają takiego mocnego przypływu mocy w wyższym zakresie obrotów. Jak sprawa wygląda patrząc na konie mechaniczne, v-max itp?

Z góry dziękuje za pomoc Smile




_________________

' Żyje by jeździć, jeżdże po to by żyć ' - Malina!

I ♥ STUNT!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 sty 2017, 14:56 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Haha, gościu sam nie wie co ma, większa komora spalania - niższe osiągi, niżej okno wydechowe - można wnioskować, że mniej wysilony, jednak nie zawsze tak jest! Zawór wydechowy jest po to, aby kąt wydechowego się zmieniał wraz z obrotami, pomaga to głównie w niższych obrotach aby przejść szybciej w rezo bez mułów. Jak dla mnie każdy cyl z zaworem wygrywa z takim bez niego. Każdy road racer czy cross ma zawór. Np. jak teraz ciąg był od 6k rpm, to z tym innym cylem może od 8k rpm ciągnąć, max moc zapewne spadnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2017, 16:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2009, 20:59
Posty: 438
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Pojazd:
Nie wiem co mam? To faktycznie zabawne :lol:
Forum jest od tego, żeby się poradzić w różnych kwestiach a to, że masz podświetlony nick nie zwalnia Cię z pewnych zasad.

RSka była z zaworem wydechowym a zamierzam założyć zestaw bez tego zaworu i w tej sprawie pisze, żeby dowiedzieć się czy będzie to mimo wszystko dobrze współgrać.




_________________

' Żyje by jeździć, jeżdże po to by żyć ' - Malina!

I ♥ STUNT!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2017, 17:24 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Miałem na myśli typa, od którego ten cyl masz a nie to, że nie wiesz o masz :) Trochę luzu :roll: Resztę masz opisane. Nikt tu nie jest wróżką żeby przewidzieć jak będzie chodzić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy