Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 paź 2018, 21:51 
*

Rejestracja: 28 lis 2015, 14:57
Posty: 18
Pojazd: Aprilia SR 50
Witam
Pacjet Cagiva Raptor 125 2008r
Kupiłem z 4 miesiace temu, moto sprawowało sie okej, zrobilem dol silnika poniewaz bylo slychac lozyska, tloka i cylka nie wymienialem bo byl bez skaz.
Po jakims czasie cos sie zaczelo pieprzyc, złapał jakiegoś dziwnego "muła"..
Przedtem v max był 150 spokojnie, troche naciągane 155-160.
Teraz? Moto nie jedzie tak jak powinno, od 130 buja się jak taczka gnoju.. Tyle że są momenty że idzie dobrze. Na przykład dziś wsiadłem, rozgrzałem, wyjechałem na główną drogę i cyk?? 150 w moment.. Dobra, jezdze po miescie, i bum.. Znowu złapała muła.. generalnie jak ją przymuli, to od 130 buja się słabiutko, do tej prędkości bym powiedział że jest ok..
Wydaję mi się, też że moto na 6 biegu ma największego muła..
Przykładowo, dzisiaj była sytuacja jak jechałem że pociągnąłem go do 140 na 5, gdzie wcześniej to było 130 i koniec (nie nie było to z górki ani nic).
Natomiast czasami jak wrzuce 6, to moto idzie okej, ale od jakiegos czasu jest tak ze nie chce sie zbytnio bujać... Do 130 i koniec, potem idzie cienko.. Ale tak jak pisze, są chwilowe momenty w których było okej..
Miałem też taką sytuacje ze myslalem ze to uszczelka pod glowica, zdjalem glowice, wymienilem uszczelki i co? I moto chulało przez pierwsze 50km, potem znowu muł...

Czyli podsumowując, było okej, ale coś się popsuło.. Samo z siebie, nic nie grzebałem.. Dopiero gdy dzieją się takie zjawiska paranormalne zrobiłem to co napisane niżej.
Nie, to nie przez opory powietrza, nie wymyslajcie głupot bo pisze ze było dobrze i ewidentnie czuje ze to nie jest to co kiedyś..

Wiem że muł na 6 biegu, to objawy kompresji ale tak jak pisze, myślałem ze to tłok, wymieniłem na nowy, dotarłem i nic.. Zero poprawy, cylinder również bez rysek..

Co wymieniłem bo myślałem że to jest powód:
Nowy tłok (w tamtym zaczemy lekko przpuszczac pierscienie wiec wymienilem juz caly tlok..) - brak popraw
Była lekko peknieta płytka membrany, wymieniłem.. - Brak poprawy
Gaznik czyscilem - brak poprawy
Zawór wydechowy wyregulowany idealnie..

Co powiecie??? :)))) Nie mam pomysłów.
Dla osoby która znajdzie problem, na pewno coś pocztą ciekawego przyjdzie :))

Próbuje jeszcze ostatni raz samemu kombinować, jak nie oddaje do mechanika..

Dodam że mam wrażenie, że moto od tego czasu równiez wiecej pali


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 paź 2018, 6:29 
**

Rejestracja: 06 sty 2018, 10:51
Posty: 425
Lokalizacja: Dragany
Pojazd: Baotian bt49qt9 / Saxo VTS
Imię: Gerard
Ja obstawiam regulację gaznika albo kompresję. Tak wiem , że cylinder nie ma rys ale może po prostu się zużył. Zobacz świecę i opisz jej stan :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2018, 9:56 
*

Rejestracja: 28 lis 2015, 14:57
Posty: 18
Pojazd: Aprilia SR 50
No gaźnik regulowany na różne sposoby..
Cylinder nie może być zużyty, mierzony mikromierzen luz tłoka dobrany dobrze .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2018, 20:29 
**

Rejestracja: 06 sty 2018, 10:51
Posty: 425
Lokalizacja: Dragany
Pojazd: Baotian bt49qt9 / Saxo VTS
Imię: Gerard
A może drożność układu paliwowego czy dolotowego jest do sprawdzenia. Albo może wydech gdzieś przypchany ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2018, 20:51 
*

Rejestracja: 28 lis 2015, 14:57
Posty: 18
Pojazd: Aprilia SR 50
Powiem tak, jakby uklad paliwowy byl zapchany moto by przerywało, a ono sie wkręca bez zadnych przerywań ani nic w tym stylu..
Co do wydechu, myslalem o tym ze koncowka sie przypchala wiec odkrecilem i przejechalem sie bez ale bez popraw..

A sam dyfuzor w srodku raczej nie mial jak sie zapchac, bo nie ma tam srednicy 2cm ze cos tam moze stanąć w srodku tylko wiecej.. Wiadomo ze jakis nagar tam jest, ale taki zeby moto miało muła? No wątpie, ale slucham waszej opinii..

jezdzilem rowniez bez gabki filtra powietrza i to samo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 paź 2018, 21:49 
**

Rejestracja: 06 sty 2018, 10:51
Posty: 425
Lokalizacja: Dragany
Pojazd: Baotian bt49qt9 / Saxo VTS
Imię: Gerard
Ciężka sprawa. Wiesz , silniki mają to do siebie , że do do jednego objawu możesz wymienić całą czapkę potencjalnych usterek :D Mi już kończą się chyba pomysły. Chociaż może warto jeszcze sprawdzic czy coś nie ociera np. o koło i nie zabiera mocy :?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 paź 2018, 20:15 
*

Rejestracja: 28 lis 2015, 14:57
Posty: 18
Pojazd: Aprilia SR 50
Mi tez sie skonczyly pomysly.. Z silnikiem juz nie mam pojecia co moze byc, dzis ktos mi napisal ze mial podobnie i magneto mial luzne, dokrecil i latał i było okej. Wiec sprwadzilem to cale magneto ale dokrecone mocno bez luzów takze sam juz nie wiem.. Silnik niby nowy, ale moze jeszcze zmierze kompresje?

-- 08 paź 2018, 20:15 --

Właśnie... Dodam jeszcze
Kiedys, (to było jeszcze przed wymiana tloka) gdy moto mialo mula przed wszystkimi czynnosciami ktore opisalem sciagnąłem głowice aby sprawdzic stan cylka czy tloka moze sie tam cos działo, ale nic, gładz byla ok.. uszczelka była zerwana ( w cagivie mam 2 uszczelki typu oringi) czy przy sciaganiu ją zerwalem, czy jak nie mam pojecia.. Ale dobra, mniejsza..

Kupilem nowe uszczelki pod glowice i zlozylem
I szczesliwy pojechalem na jazde probna i moto mialo kopa przez pierwsze 50km szlo super a potem juz jak dawniej, moze to ma jakis zwiazek z ta uszczelka? Wymienic ja jeszcze raz, zmierzyc kompresje czy co zrobic?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 paź 2018, 21:26 
**

Rejestracja: 06 sty 2018, 10:51
Posty: 425
Lokalizacja: Dragany
Pojazd: Baotian bt49qt9 / Saxo VTS
Imię: Gerard
Spróbować nie zaszkodzi :mrgreen: Kup może jakąś lepszą uszczelkę i próbuj . I zdawaj na bierząco relację to będziemy działać :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 paź 2018, 12:04 
*

Rejestracja: 28 lis 2015, 14:57
Posty: 18
Pojazd: Aprilia SR 50
no lepszej uszczelki niz oryginaly atheny nie kupie :P Zmierze kompresje, jak bedzie slaba to wtedy zajrze do uszczelek. Ewentualnie jeszcze przeczyszcze dyfuzor w srodku cały moze jest jakis pozapychany




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2018, 20:23 
**

Rejestracja: 06 sty 2018, 10:51
Posty: 425
Lokalizacja: Dragany
Pojazd: Baotian bt49qt9 / Saxo VTS
Imię: Gerard
I jak postępy w sprawie ? Rozwiązałeś problem ? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy