Dzisiaj jest 29 mar 2024, 5:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 wrz 2017, 12:10 
*

Rejestracja: 17 wrz 2017, 11:58
Posty: 2
Pojazd: Grande 50
Cześć niedawno kupiłem nowego Rometa Grande 50 2016 rok i wczoraj szukałem blokad jednak znalazłem tylko złotą śrubkę w gaźniku. Tulejki na wariatorze nie ma, zawirowacza spalin brak, żadnej zwężki w filtrze powietrza nie ma, tak samo w wydechu. Podkładka między gaźnikiem założona poprawnie. Skuter osiąga licznikowe 60 km/h przy 8 tyś obr/min i na tym koniec. To już jest jego maks czy jeszcze gdzieś szukać blokad ?
Rolki około 5,1 grama pasek 729 17.7 30 dość krótki bo ciężko było go założyć. Dysza główna 84. Zdjęcie CDI:
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 wrz 2017, 10:45 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8323
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jak CDI odblokowane to będzie już jego max. Można jeszcze poregulować napęd to powinieneś zyskać jeszcze te +5km/h




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2017, 21:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
60 to raczej jego górny pułap, choć można trochę podciągnąć.

U mnie dysza była 88, rolki dałem ~5.3g, pasek standardowo miałem 749x17,7x30. Z tym zestawem wyciskał prawie 70 ale trwało to długo. Na trasie można było trzymać 55...58km/h i nic się nie działo a jeszcze trochę miejsca na rozpędzanie było (tylko ten czas!).
Z dłuższym paskiem jest mocniejszy w chwili ruszania (napęd ma większe przełożenie).
Po przemyślanym założeniu dobranej przedniej szyby, jechał jakby lżej - powietrze nie waliło w klatę i był mniejszy opór.

Nie spodziewaj się cudów - Grande to ciężki skuter na swoje 3KM i rakiety z tego nie będzie. Aktualnie mam 125ccm, ciut większy, cięższy o 23kg, ale moc 11,5KM to już coś w stosunku do 3KM. Inna bajka w czasie jazdy.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2017, 22:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2016, 16:52
Posty: 135
Pojazd:
Mój wójek ma takiego z tego co pamiętam. I 70km/h wyciągnie spokojnie.
Co do blokad to sprawdz czy przy CDI masz różowy kabelek. Z tego co mi się wydaje to jest blokada.
Spróbuj go odłączyć i sprawdz rezulatay.




_________________

Obrazek
Gilera DNA

Obrazek
Romet 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 wrz 2017, 17:30 
*

Rejestracja: 17 wrz 2017, 11:58
Posty: 2
Pojazd: Grande 50
Ok Panowie dzięki za informacje. Zdjęcie CDI wstawiłem w pierwszym poście. Różowego kabla nie mam. Jest 5 kabli. CDI seryjne, nieodblokowane. Dzisiaj sprawdziłem z GPSem 62 licznikowe to 56 km/h. Wydaje mi się, że jednak trochę więcej powinien jechać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 wrz 2017, 11:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Weź pod uwagę, że 'Grande' to chyba największy i najcięższy skuter z 50-tek. Waży ok. 120kg + paliwo + ładunek + Ty, to te 3KM mają co robić żeby się rozpędzić. Bez większej ingerencji w napęd (pojemność) nic więcej raczej nie będzie a i tak nie dorównasz mniejszym i lżejszym skuterkom. Masa robi swoje to tym bardziej ważne jest pilnowanie jak pracuje reszta czyli czy np. nie ma za dużych oporów toczenia (hamulce dobrze wyregulowane).

Mogę Ci podpowiedzieć, że największy moment jest przy 7500obr/min i tyle powinieneś mieć bez zmian cały czas na obrotomierzu gdy się rozpędzasz. Wyższe obroty dadzą tylko wieksze spalanie, a niższe za małą moc na kole. Możesz to ustawić (te 7500) dokładnym dobieraniem wagi rolek (zabawa w zmiany co 0,1g) - im lżejsze, tym wyższe obroty. Podejrzewam, że masz ok 6800 gdy się rozpędzasz a to za mało.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2017, 10:30 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Posiadam Rometa 787 125ccm z 2014r, jest niewiele cięższy od Twojego Grande dopiero po zmianie na 150ccm jestem zadowolony




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2017, 13:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Tylko że Ty masz 150 (125) a kolega ma 50-tkę. Nie porównuj 3KM z ponad ~10KM bo to nijak ma się do rzeczy.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2017, 17:19 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Sorry dałem tylko przykład, pewnie, że nie ma co porównywać, jeśli kolega zmieni cylinder na 80ccm na pewno poczuje różnice, zmieni się stosunek mocy do masy i osiągi na pewno się poprawią. W moim przypadku mam wszystko seryjne tz. wariator, korektor, sprzęgło, filtr powietrza, w gaźniku wymieniłem dysze z 102 na 110 oraz dyszę wolnych obrotów 35 na 45 oraz najważniejsze rolki 12.5 na 13.5 skuter jeździ aż miło, wiadomo, że z 50-tki tego nie uzyska ale dodatkowe 30ccm zrobi swoje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy