Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 4:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 cze 2018, 10:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Cześć.

Gdy miałem swój skuterek z silnikiem 139QMB z ciekawości kupiłem rolki w kształcie litery 'D', znane także jako 'DrPulley'. Efekt mi się podobał, skuter miał lepszy zryw i szybciej jechał. Trzymał też równe obroty w całym zakresie jazdy. Oczywiście nie obyło się bez zmian wagi tych rolek żeby znaleźć tą optymalną.
Teraz już silnika 139QMB nie mam, ale został mi kompletny wariator (SV1) z różnymi rolkami - okrągłymi i 'D'. Postanowiłem znaleźć powód dla którego na rolkach 'D' skuter jeździł lepiej. Zabrałem się za dokładne mierzenie - z czystej ciekawości :)

Okazało się, że na rolkach 'D' wariator pracuje w znacznie szerszym zakresie przesuwania niż na okrągłych. Chował się głębiej a wysuwał bliżej przeciwtalerza. U mnie z rolkami okrągłymi przesuwał się w zakresie ~9,7mm, a z rolkami 'D' zakres wyniósł już ~10,9mm. To jest o całe 1,2mm większy skok! Biorąc pod uwagę skos wariatora, daje nam to w efekcie zejście paska bliżej tulejki na starcie (czyli większa siła przy starcie) i wspięcie się pasa na wyższy obwód wariatora (czyli większe przełożenie w czasie jazdy = szybciej) - pod warunkiem że korektor nam nie "zablokuje" przesunięcia się pasa swoją ograniczoną konstrukcją.

Wychodzi na to, że przy dobrym zestrojeniu całości rolki 'D' dają sporo. Mój ciężki Router-Grande bez problemu stawiał wskazówkę szybkościomierza pionowo w dół i ruszał spod świateł z niezłym duchem.
Dla mnie było warto i do końca jeździłem już tylko na rolkach 'D'.




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 cze 2018, 16:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2018, 18:13
Posty: 22
Lokalizacja: Pomorskie
Pojazd: Ducato 17, Fabia 18, R125 09
Bardzo cenne spostrzeżenie. Dzięki Smok_Telesfor

Uwaga do moderatora - uważam, że temat warty podklejenia, niekoniecznie w tym dziale.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2018, 15:56 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Gdzie kupiłeś takie rolki?

Sam bym zakupił z ciekawości...

Znalazłem coś takiego na OLX

https://www.olx.pl/oferta/tanio-wariato ... 2de88266a7

Co to za wynalazek?

edit.

Sąhttps://motor-x.pl/rolki-wariatora-16x13mm-ksztalt-d-dr-pulley-rozne-wagi,p.html
Cena 67,00 zł

Cena trochę zabija bo może lepiej kupić jakieś używane wario za 150zł. niż te rolki
Z drugiej strony Multivar ciągle daje radę




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy