Dzisiaj jest 29 mar 2024, 5:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 lip 2018, 21:55 
*

Rejestracja: 27 lip 2018, 21:09
Posty: 3
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd: Longija RS.LJ50QT-L
Imię: Mirosław
WItam serdecznie

Na wstępie pragnę zaznaczyć, iż przeszukałem już forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi (oczywiście mając na uwadze moją ograniczoną wiedzę w zakresie serwisu i napraw skuterów mogłem nie zrozumieć / nie odszukać odpowiedniego wątku)

Ad rem: mam skuter jak w temacie. 50ccm, 4 suw, kupiony w Carrefour jakieś 8 lat temu. Przejechane ma dopiero 5000km.
Syn jak poszedł na studia (do innego miasta) przestał go używać i tak skuter stał...
W końcu postanowiłem - albo go uruchomię (ostatnio, 2 lata temu jak działał to już niedomagał z mocą itp) albo zaprowadzę na złom.
Zakasałem rękawy i zacząłem rozkręcać wszystko co potrafiłem.
Ściągnąłem wszystkie owiewki i obudowy i dobrałem się do gaźnika.
Odkręciłem go i rozebrałem na elementy składowe.
Wyczyściłem wszystko benzyną, przedmuchałem i złożyłem. Rozebrałem również pokrywę "skrzyni biegów", rozmontowałem wariator, no i po wyczyszczeniu złożyłem.
Wyczyściłem również zbiornik paliwa, sprawdziłem czy działa zawór podciśnieniowy, wywaliłem tymczasowo filtr paliwa bo był już zatkany.
Okazało się również że od tego stania padła pompa hamulcowa przedniego hamulca tarczowego (okienko kontrolne płynu hamulcowego "wyparowało") więc wymieniłem pompę na nową i zalałem płynem hamulcowym. Zauważyłem że mocno zużyły się również przełącznik kierunkowskazów i świateł, ale na razie tylko wyczyściłem sprayem CONTACT no i jakoś działają (do wymiany)
Wyczyściłem ramę, wywaliłem wyłącznik na stopce bocznej, poskręcałem wsio do "kupy" , założyłem nowy akumulator i ... skuter zapalił :-)
Szukałem ograniczników prędkości max i mocy - wywaliłem w filtrze powietrza tą dodatkową rurkę / zwężkę; w wariatorze jakąś podkładkę (chyba tą co powinienem), nie zauważyłem w gaźniku jakiejś dodatkowej śruby ale to może być moja niewiedza, no i jest jeszcze na tłumiku mam ten zawirowacz z połączeniem przez wężyk gumowy do rury z filtra powietrza do gaźnika. Też myślałem by to wywalić... Ale nie wiem czy to wszystko...?
Mam jeszcze zamiar wymienić moduł elektroniczny, ale skuter kilka lat temu był w serwisie i nie wiem czy to nie zostało już zrobione: jak rozpozanać oryginalny, zablokowany?
Co mnie boli:
1. Skuter ma dość słaby prąd ładowania: przy obrotach biegu jałowego jakieś 9V idzie na aku. Przy obrotach średnich (tak na połowę gwizdka) jest już jakieś 14V - czy to wystarczy? Widać to też po światłach - dopiero przy wyższych obrotach świecą jaśniej.
2. Przy odkręceniu manetki do połowy (nieważne czy skuter jest na stopce czy nim jadę, bardzo często spadają obroty, wręcz idą do 0. Muszę zmniejszyć gaz, wówczas ponownie skuter odzyskuje moc.
3. Skuter niestety ma jej (mocy) bardzo mało. Jak jadę sam to bardzo długo trwa rozpędzanie się do maksymalnych 50 km/h. Pod górę motocykl ledwo co się wdrapuję przy prędkości około 30 km/h lub nawet wolniej jak nie ma czasu się wcześniej rozpędzić...
4. Mieszkam w Tarnowskich Górach a tu niestety nie ma sensownego serwisu... jest tylko gwarancyjny i drugi do którego jeszcze się nie dostałem. ale skoro sam już tyle zrobiłem to chciałbym temat zamknąć do końca.

Bardzo proszę o pomoc kogoś kto zna temat jak powyżej i jest w stanie mi pomóc.
Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania , wasze wątpliwości. Pewnie nie napisałem wszystkiego zbyt precyzyjnie i fachowo więc jestem otwarty na krytykę ale najlepiej konstruktywną.
Obrazek
Mirek

ps. Nie jestem mechanikiem (jestem finansistą), nie mam takiego doświadczenia ani kompetencji więc traktuje to raczej jako hobby.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 lip 2018, 12:32 
**

Rejestracja: 06 sty 2018, 10:51
Posty: 425
Lokalizacja: Dragany
Pojazd: Baotian bt49qt9 / Saxo VTS
Imię: Gerard
1. Słaba prądnica albo ,,ten model tak ma "
2. Zle wyregulowany gaznik
3. Słaba kompresja ( padający cylinder, tłok, nieszczelna głowica , pierścienie itd )
4. Nie jestem z tamtych stron więc nie znam mechaników.
No to tak wygląda moje zdanie w tej sprawie. Dobry cylinder , głowica i ogólnie cały zestaw to koszt około 200 zł ( marka moretti , szału nie ma ale są dobre ). O regulacji gaznika jest sporo poradników więc tu nie będzie problemu. Jeśli chodzi o ładowanie akumulatora to tak strzelałem na czuja , bo u mnie też słabo ładuje ale mi to nie przeszkadza :D . Mam nadzieję , że chociaż trochę pomogłem :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2018, 11:12 
*

Rejestracja: 27 lip 2018, 21:09
Posty: 3
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd: Longija RS.LJ50QT-L
Imię: Mirosław
Dzięki serdeczne za wskazówki.
Z tą prądnicą to też tak podejrzewam. Ale w rzeczy samej: ten typ tak ma... ZObaczę czy ładuje akumulator podczas normalnego użytkowania....
Gaźnik - muszę wyregulować. Poszukam jakiegoś dokładnego opisu jak to zrobić, choć już kilka czytałem i dalej nic nie wiem :-)
Z tym silnikiem to mnie trochę przeraziłeś... nie wiesz jak mogę domowym sposobem to sprawdzić? Czy jakoś to widać po spalinach etc?

Pozdrawiam
Mirek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2018, 7:04 
**

Rejestracja: 06 sty 2018, 10:51
Posty: 425
Lokalizacja: Dragany
Pojazd: Baotian bt49qt9 / Saxo VTS
Imię: Gerard
Najlepszy sposób na sprawdzenie kompresji to zrobić pomiar manometrem. Niektórzy doświadczeni mechanicy potrafią to wyczuć poprzez opór na kopce. Tak więc najlepszy sposób to manometr. Ewentualnie porównaj sobie kompresję sprawdzając opór na kopce w nowym skuterze 4t ale jednak to co pisałem wyżej to najlepsze wyjście. Pocieszę Cię jeszcze , że nawet jak będziesz zmuszony zmienić cylinder a głowica i inne podzespoły są dobre to sam cylinder z tłokiem od moretti kosztuje około 70 pln :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2018, 19:04 
*

Rejestracja: 27 lip 2018, 21:09
Posty: 3
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd: Longija RS.LJ50QT-L
Imię: Mirosław
Serdecznie dziękuję za wskazówki.
Postaram się wykorzystać.

Mirek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2018, 19:56 
**

Rejestracja: 06 sty 2018, 10:51
Posty: 425
Lokalizacja: Dragany
Pojazd: Baotian bt49qt9 / Saxo VTS
Imię: Gerard
Cieszę się, że mogłem pomóc :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy