Dzisiaj jest 28 mar 2024, 11:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 cze 2017, 19:13 
*

Rejestracja: 30 lip 2016, 22:46
Posty: 2
Pojazd: Yamaha TZR
Witam, mam takiego [cenzura] jakim jest TZR, problem polega na tym że się znowu zatarła.
Set:
Cyl: Polini 80 Żeliwo
Gaźnik: Motoforce 24mm PWK (Dysza wcześniej 110, teraz 115)
Sprzęgło: Polini Evo
Zawór membranowy: Malossi VL6 Carbon
Wydech: Yasuni R2
Filtr: Stożek Polini Airbox
(w oryginalnym filtrze wycięta jest dziura i tam włożony żeby syfu nie łapał)
Olej leje Castrol Power 1 syntetyczny.

Pierwszy raz jak się przytarła leciałem 110km/h przy 12 tyś obrotów (testowałem v-max), cylek miał wtedy nalatane już 3 tyś km. Potem przytarła się jeszcze 5 razy przez 2 dni, po zdjęciu cylka okazało się że tłok jest pęknięty, kolor świecy przed zatarciem był kawa z mlekiem. Tłok najbardziej przytarło z dwóch stron od sworznia. Kupiłem nowy cylek (identyczny), wszystko dobrze złożyłem, docierałem przez 800km i latało git, po przejeżdżeniu ok. 1,3 tyś km chciałem przetestować v-max więc maneta opór i lecę, [cenzura] po dosłownie chwili znowu złapał więc się zatrzymałem i poczekałem aż ostygnie, zapaliłem i latał normalnie, dzisiaj lecę sobie 60km/h - 6 tyś RPM i znowu koło zablokowało, temperatura wody była jakieś ~70 stopni po zatrzymaniu skoczyło do 98, poczekałem aż ostygnie i już nie zapaliła :/ Zaprowadziłem do domu i kompresji brak. Dodam jeszcze że wcześniej zdjąłem osłonę ze stożka, kolor świecy jak odkręciłem można powiedzieć że biała... Przytarty w podobnych miejscach. Jakie powody przytarcia? Zła regulacja czy są inne opcje? Chyba pora na coś większego bo mam dosyć 2t :P Dzięki za pomoc.

Poprzednio zatarty tłok:
https://zapodaj.net/ba71d0cb1c63d.jpg.html
https://zapodaj.net/1c8c46dc46145.jpg.html
https://zapodaj.net/47fc8084d2b8c.jpg.html

Aktualnie zatarty:
https://zapodaj.net/aaf52112fee8a.jpg.html
https://zapodaj.net/117f58eda3bea.jpg.html
https://zapodaj.net/a93dbe5f101e8.jpg.html
https://zapodaj.net/45808d39933c6.jpg.html


Ostatnio zmieniony 16 cze 2017, 19:13 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz
Regulamin pkt. 10


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 cze 2017, 9:27 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Może być za mały luz montażowy w co wątpię, termometr ci złe wartości pokazuje i tu problem. Możesz lecieć na vmax i 3km ale jak masz poniżej 100 stopni. Termometr jest fabryczny? Miałem lc i nigdy nie było tak że skacze o 30 stopni po zatrzymaniu. Do tego dziwi mnie tylko 70 na vmax, w upał i na 12k rpm. Zatarcie typowe przez przegrzanie. Co więcej, jak mi pompa padła to dobił do 115 stopni i nadal chodził. W ac 130 dobijam i chodzi. Sprawdź luzy na łożyskach wału, korba może do wymiany?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 cze 2017, 15:29 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
Luz montażowy mógłbyć za mały, ale przyczyną jest zbyt uboga mieszanka, a Poliniaki tego baardzo nie lubią. Powinieneś ustawić gaźnik na trochę bogato. Przy takich obrotach i przy ubogiej mieszance, temperatura była bardzo wysoka przez co spuchł tłok, a przy tym zatarł się. Dlaczego zdjąłeś osłonę ze stożka? Przecież to śmierć dla cylindra bez regulacji. Po zdjęciu osłony, dostawał bardzo dużo powietrza przez co świeca była biała. Jeżeli jeździłeś bez osłony to masz winowajcę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy