Dzisiaj jest 28 mar 2024, 20:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 lut 2019, 14:20 
*

Rejestracja: 08 lut 2019, 13:59
Posty: 58
Pojazd: Malaguti XSM
Witajcie,
jestem nowym posiadaczem Malaguti XSM i od samego początku chciałbym uzyskać kilka odpowiedzi na moje pytania.
Kupiłem okazyjnie od gościa którego syn wyjechał i zostawił moto i wiedział tylko, że został w nim wymieniony tłok i cylinder na 70cc.

1. Z moich obserwacji tylko widzę, że cylinder jest koloru żółtego. Czy można po tym stwierdzić jakiej jest on firmy?
2. Po czym stwierdzić, że moto ma pozdejmowane blokady?
3. Wczoraj niemiła niespodzianka. Wyciągam filtr powietrza a ten cały zawalony, myje go pod wodą a ten się rozwalił. Była to taka gąbka w kształcie trójkąta którą zakłada się na taki stelaż i wkłada do airboxa. Ja zrobiłem nowy filtr tylko z takiej bardziej sztywnej gąbki. Obecnie efekt na tym nowym filtrze jest taki, że na ciepłym silniku zmalała prędkość biegu jałowego i moto gaśnie. Co jest nie Tak?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 lut 2019, 16:11 
**

Rejestracja: 06 sty 2018, 10:51
Posty: 425
Lokalizacja: Dragany
Pojazd: Baotian bt49qt9 / Saxo VTS
Imię: Gerard
Witaj :lol:
1. Podejrzewam , że to najtańsza ,, cytryna " z allegro więc nie jest to jakiś szałowy cylinder .
2. Po tym jak jezdzi :mrgreen: Jeżeli się rozpędza do więcej niż 50 km/h to jest odblokowany. Poza tym siedzi tam 70 cc wię na pewno nie ma blokad :wink:
3. Nowa gąbka ma za małą przepustowość przez co silnik dostaje za mało powietrza i gaśnie. Kup oryginalną gąbkę i będziesz śmigał :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lut 2019, 16:30 
*

Rejestracja: 08 lut 2019, 13:59
Posty: 58
Pojazd: Malaguti XSM
A jakbym mu podkręcił obroty na luzie? Jak trzymam go na 1500 to jest ok.
Jakie powinny być obroty na luzie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lut 2019, 19:20 
*

Rejestracja: 09 lut 2019, 19:10
Posty: 3
Pojazd: CPI SX
Zależy w sumie ale 1500 moim zdaniem ok ale jak by było mniej czy więcej 200 obrotów nie zrobi różnicy. Tak jak pisał kolega filtr mało przepuszcza powietrza i lipa. Kup oryginalny filtr i spróbuj wyregulować jakoś sprawdź jaki gaźnik i jaka dysza. Na seryjnym wydechu to gaźnik min. 17,5mm dysza 75 i iglica w granicy środka. Sprawdź kompresję wykręć świece przytkaj palcem i spróbuj kopać jak nie odepcha ci palca to raczej klapa jak odetka to jeszcze coś ma. Ogólnie to te tanie zestawy zazwyczaj uszczelki nie najlepsze i tłok totalne gówno więc myślę że bez ściągania góry się nie obejdzie żeby sprawdzić jak to wygląda.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lut 2019, 20:54 
*

Rejestracja: 08 lut 2019, 13:59
Posty: 58
Pojazd: Malaguti XSM
Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Dziś miałem trochę czasu by spędzić z moto i udało się coś zrobić.
Wyczytałem gdzieś na ang stronie, że am6 powinien mieć 1800obr więc aby tyle osiągnął musiałem wkręcić śrubę obrotów na gaźniku do końca. Po tym zabiegu już nie gasł ale nie wkręcał się na obroty dlatego śrubę od mieszanki zacząłem wykręcać i po półtorej obrotu wszystko wyglądało ok także pojechałem się przejechać. Na teście doznałem szyku bo moto było 2 razy mocniejsze i szybsze niż wcześniej! Także wszystko zostawiłem na razie jak jest aczkolwiek kupię ten ori filtr i wtedy też wyczyszczę gaźnik i airbox. Obecny filtr mam z pochłaniacza oparów z warsztatu ojca.
Teraz moje pytania:
Gaźnik mam dollorto, czy mogę stwierdzić jaki model bez odkręcania?
Dziś na końcówce wydechu zobaczyłem "masło " i trochę pluł olejem, po jeździe tego nie było, co to znaczy?
Z wydechu słychać cykanie które zaczyna się w okolicy cylindra ale z wydechu bardziej słyszalne, co to?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lut 2019, 8:07 
*

Rejestracja: 09 lut 2019, 19:10
Posty: 3
Pojazd: CPI SX
Moim zdaniem to olej z mieszanki się nie przepala i stare paliwo może tak działać. Skład mieszanki to 100ml oleju do 5l paliwa i nie więcej chyba że na dotarciu by był. Widziałem post na forum jak ktoś w tzr litrem oleju pokonał bardzo dużo kilometrów chodzi mi tu o dozownik i właśnie nalatal bardzo dużo kilometrów z ubogą mieszanką i dopiero po dużym przebiegu mu się lekko zatarł. Teraz pytanie czy właśnie masz wszystko dobrze pod względem uszczelnienia. Co do gaźnika to głupia linijka gaźnik wyciągasz i zmierz średnicę gaźnika czyli tej mniejszej strony od środka wiadomo i będziesz wiedział jaki to gaźnik mniej więcej a jak będzie 1.7cm około wo wiadomo że 17,5mm. Jak jeździ fajnie i Te obroty to zostaw.

-- 10 lut 2019, 8:07 --

Raczej się nie da chociaż specem nie jestem wcale odpowiadam z własnego doświadczenia i jak czegoś nie wiem to nie powiem ale możliwe że się da chociaż ja bym go ściągnął.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy