Dzisiaj jest 07 lip 2024, 11:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 wrz 2009, 11:02 
*

Rejestracja: 19 cze 2009, 15:14
Posty: 10
Pojazd:
Witam,
posiadam motor Sherco Hrd 50ccm 2004r. Obecnie mam problem - mianowicie, motor nie chce zapalić. Tzn sytuacja wygląda tak:
Moto nie chce odpalić ani z pychu, ani z kopa, iskra jest, wszystkie płyny są uzupełnione, a motor ani rusz. Kiedy został podczepiony na linkę, rozpedzony samochodem do 20-25km/h i zarzuciłem 2-jkę motor załapał, ale jedynie na najniższych obrotach. Kiedy samochód lekko przyspieszał motor dostawał troszke więcej mocy, kiedy zwalniał, motor zaczynał gasnąć.. Tak jakby brakowało mu mocy, nie chciał wejść na wysokie obroty, nie reaguje na ruszanie manetką. Dodatkowo, gdy jechał te 25km/h czasami "strzelał", było też coś w stylu dławienia się. Tak jakby coś się zapchało/ paliwo nie dopływało?
Wszystko zaczęło się od tego, że jadąc (zrobiłem wtedy jakieś 15km) nagle zaczęły spadać obroty i w końcu motor stanął. Myślałem ze to brak benzyny, jednak jak się okazało było jeszcze 3l. Inne płyny były w normie.

Mam pytanie - co to może być? To mój pierwszy motor, nie znam się zbytnio na tym, nie wiem co mam sprawdzić, obejrzałem gaźnik, wyczyściłem, wszystko jest okej, benzyna do niego dopływa, tak samo woda. Co może być w takim wypadku przyczyną?

Pozdrawiam i proszę serdecznie o pomoc :)
Jamal


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 wrz 2009, 12:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
witaj

bardzo egzotyczny sprzęt, zapodaj fotkę :D

Czy on ma silnik minarelli am? (jesli tak, będzie to na nim napisane na lewym karterze przy mocowaniu silnika do ramy, przy dolnej bądź górnej śrubie - mam na mysli tylną część silnika) Sprawdź ustawienie zapłonu oraz czujnik stopki jeśli posiada. Dalej do sprawdzenia jest moduł i ceka. Jaka jest swieca zapłonowa? czy jest mokra, jaki ma kolor. Czy w ogóle jest sprawna i nie ma przebicia?

na razie tyle sprawdź
pozdr

edit: jaka woda do gaźnika dopływa? Podgrzewany? To ze do niego samego paliwo dopływa to jescze nic, on musi jeszcze przygotować mieszankę i dostarczyć ja do cylindra, i w tym celu pytanie o świecę.


Ostatnio zmieniony 18 wrz 2009, 13:03 przez MVP, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 wrz 2009, 13:13 
*

Rejestracja: 19 cze 2009, 15:14
Posty: 10
Pojazd:
Jak zrobię fotkę to wrzucę :]

Silnik Minarelli Am6, jak reszta tych 50tek typu DT, RR, SR itp.. ;)

Świeca była sprawdzana i czyszczona, wszystko wygląda przyzwoicie.
Spróbuję w miare możliwości sprawdzić ten moduł i cewkę.

Czy coś jeszcze może być przyczyną?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 wrz 2009, 13:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 12:21
Posty: 1116
Lokalizacja: Miami
Pojazd: 5 jachtów w porcie 8 ferrari
Takie zachowanie kojarzy mi się z Simsonem jak się zapłon przestawi.




_________________

razor99 pisze:
jedyne i słuszne auto to golf w dieslu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 wrz 2009, 17:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Zobacz czy ci się klin nie ściął ten co koło magnesowe ustala.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2009, 8:25 
*

Rejestracja: 19 cze 2009, 15:14
Posty: 10
Pojazd:
Hmm tak poszperałem w necie trochę i chyba jednak ten zapłon się rozregulował :P Wszystkie objawy na to wskazują.. :) Poza tym miałem wcześniej problemy z wykrecająca się świecą podczas jazdy (powoli się wykręcała) i może w końcu coś się przestawiło..
Jak to jest z regulacją zapłonu? Macie jakiś link do regulacji dla motoroweru AM6 50ccm ? Z tego co widziałem w necie to bardzo dziwnie to przebiega, a nie chce czegoś sp...dolić :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2009, 12:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Ustawianie zapłonu - link.

Tam nie ma czego schrzanić. Co do świecy to daj podkładke sprężynową (chyba dobrze podałem nazwę), powinno pomóc, dokręć kluczem z wyczuciem, zeby nie zerwać gwintu. Odkręcanie się śrub jest często następstwem wibracji genrowanych przez silnik.

pozdr




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy