Dzisiaj jest 19 mar 2024, 3:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 mar 2009, 22:53 
*

Rejestracja: 13 mar 2009, 19:02
Posty: 35
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd:
Cześć :)
Mam pytanie czy w tłoku może wypalić się dziura z powodu zbyt malej ilości mieszanki??
Ja w swojej Aprilia Sr z minarelli horizontal LC mam zamontowany cylinder Stage6 Streetrace`a i seryjny gaźnik 12mm i dyszy również nie zmieniałem a mam bodajże 6mm i silnik niby w porządku pracuje może mi się coś z tłokiem lub cylkiem na dłuższą metę stać??
Czy lepiej po prostu zmienić dyszę na większą i na jaką mniej więcej skoro mam 6mm chodzi mi o wielkość?? Wiem, że to robi się metodą prób i błędów ale według was jaką dyszę mam wsadzić??


PS
Oczywiście skuter jest dopiero na dotarciu i mam przejechane dopiero 40km a na gaźnik 17,5 nie mam na razie kasy.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2009, 23:02 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
przemos10 pisze:
czy w tłoku może wypalić się dziura z powodu zbyt malej ilości mieszanki??
Nie ilość a ,,nasycenie"jest ważne.Za uboga,tzn mało paliwa w powietrzu dostarczanym do cylindra przy smarowaniu 1:50 jest szkodliwa.Po zwiększeniu smarowania tłok przeżyje uboższą mieszankę pal-pow.Tylko zaczną się historie typu ,,mostek na świecy".




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2009, 23:07 
*

Rejestracja: 13 mar 2009, 19:02
Posty: 35
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd:
Czy na tym gaźniku i dyszy głównej co teraz mam może mi się coś zepsuć?? Silnik niby pracuje ok. i wyjmowałem niedawno świece żeby sprawdzić jaki ma kolor to podchodziła coś pod kawę z mlekiem i wydaje mi się że kolor był całkiem dobry a co za tym idzie regulacja też chyba jest w miarę.


Ostatnio zmieniony 20 mar 2009, 23:08 przez przemos10, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2009, 23:18 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Kolor jest OK.Biorąc pod uwagę docieranie dawaj dodatkowo do baku oleju,żeby stosunek wynosił 1:40.może nawet 35 na początku..




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 12:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2009, 22:25
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Ja teraz jak docieram to mieszanke mam ustawioną na lekkie przylewanie paliwem. Tzn żeby deczko mieszanka była bogatsza w benzyne. Leje 80/100 ml na 5-6 litrów benzyny. i jak narazie jest okey.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 14:25 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Czyli lejesz w stosunku 1:50, na docieraniu to trochę zamało, Mycen radzi 1l oleju na 35 l paliwa. Ja dodawałbym nawet w stosunku 1:30. W instrukcji starych motocykli na pierwszych 1500km , dodawano olej 1:15




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 14:28 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
adames pisze:
Ja dodawałbym nawet w stosunku 1:30


Nie przesadzajmy. :shock: 1:40 będzie ok.


P.S Widze że kolega z moich okolic. :mrgreen:


Ostatnio zmieniony 21 mar 2009, 14:30 przez OniLL, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 14:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2009, 22:25
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
adames ja trochę przy dużo teraz leje po 100 ml na 5 litrow fachy + dozownik. Teraz będę lal 50-60 ml na 5 litrów benzyny + dozownik. Trochę przesadziłem chyba :D

Jak radzicie ;>?


Ostatnio zmieniony 21 mar 2009, 14:39 przez nvu, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 14:41 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
nvu pisze:
Jak radzicie ;>?


Na 5l beny dolewaj z 50ml, czyli tak jak mówisz. :>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 14:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2009, 22:25
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
czyli połowe tego co teraz dolewałem :D świeca miała troche nagaru ale cylkowi nic nie powinno się stać. W takim razie przy następnym tankowaniu za 50 km wleje 50 ml oleju.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 16:28 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Ok wyjaśniłeś , że lejesz 1:50 (1l oleju na 50l paliwa) plus dozownik . Wcześniej nie podałes , że te 1:50 to dodatkowo, oprócz dozownika. Bo gdyby to była jedyna mieszanka paliwa to byłoby to stosunkowo za mało.
OniLL - z ilością oleju nie przesadzam, po prostu wyznaję zasadę, że lepiej dać więcej oleju niż gdybym miał zatrzeć cylka z powodu niedoboru.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 17:02 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
adames pisze:
OniLL - z ilością oleju nie przesadzam, po prostu wyznaję zasadę, że lepiej dać więcej oleju niż gdybym miał zatrzeć cylka z powodu niedoboru.


Jak zadużo oleju to też nie dobrze,jak za mało to też nie . :???: 1:40 jest okey.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 17:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2009, 20:23
Posty: 39
Lokalizacja: Elbląg
Pojazd:
Robienie proporcji mniejszej (np. 1:30) niż 1:40 mija się z celem, bo większości oleju nie przepali, i nawali od cholery nagaru w komorze oraz wydechu.




_________________

Obrazek

Chcesz zobaczyć mojego gratka ?
Po prostu kliknij...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 17:21 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Taki stosunek oleju warto dać w trakcie docierania, przez tych kilkaset kilometrów




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 17:25 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
adames, Jaki 1:30 czy 1:40?? Bo 1:30 to lekki syf się zrobi bo silnik nie będzie w stanie tego przepalić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 17:38 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
To ciekawe co powiesz na te wiadomości z instr. obsługi Panoni 250.
do 1500km- 1:15
1500-5000km - 1:20
po 5000km na stałe 1:25
olej klasy SAE 30-40
W komarkach, rometach, trabantach i wartburgach jeździło sie 1:33 I nikt nie narzekał że za dużo oleju tylko wtedy nie słychać było , że ktoś zatarł cylek.
Nadal uważam, żeby w trakcie docierania dać trochę więcej oleju, no chyba , że jesteś sknerą i żałujesz parę zł na troszkę oleju




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 17:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sty 2009, 22:25
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Czyli ile mam dolewać teraz do 5 litrów benzyny 50 ml ? + dozownik ? narazie docieram. A ile potem po dotarciu ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 17:49 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
adames, Większy silnik,więcej potrzebuje,ale nie jestem pewny musze jeszcze poczytać zasade działa 2T :P . :wink:

adames pisze:
Nadal uważam, żeby w trakcie docierania dać trochę więcej oleju


Z tym się zgodze,ale nie przesadnie chyba że chcesz żeby ci się świce psuły,tłumiki zapychały... W skuterach 50cc seryjnie zastosowano mieszanke w proporcji 1:50 a w trakcie docierania można zastosować 1:40 :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 17:56 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Cytuj:
adames, Większy silnik,więcej potrzebuje,ale nie jestem pewny musze jeszcze poczytać zasade działa 2T :P . :wink:
Tu nie chodzi o ilość, ale o proporcje.




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2009, 17:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2009, 20:23
Posty: 39
Lokalizacja: Elbląg
Pojazd:
1:40 w zupełności wystarczy, 1:30 to przesada.

Mój simson nie ma dozownika, normalnie powinienem lać 1:50, na dotarciu 1:40.
Np. motocykl 2T "MZ" jeździ 1:50 czy to na dotarciu, czy normalnie.

Dawanie dużej ilości oleju, poskutkuje dużą ilością nagaru w cylindrze, na tłoku, w głowicy, w układzie wydechowym. Nie mówiąc już o świecach...

Ważne jest co pisze producent danego silnika / kitu (cylinder, tłok, głowica) jaką stosować mieszankę, za dużo i za mało środka smarnego mają swoje złe skutki uboczne.




_________________

Obrazek

Chcesz zobaczyć mojego gratka ?
Po prostu kliknij...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy