Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 22:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 cze 2009, 15:44 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
witam mam do was dwa pytania
1. Czy opuszczenie iglicy w gazniku zmniejszy spalanie i czy zbyt wysoko podniesiona moze miec niekorzystny wplyw na osiagi?
2. Wazniejsze. Od dluzszego czasu walcze z regulacja napedu w mojej hani. Bez wiekszych efektow. Czy mozliwe jest ze nie moge go dobrze wyregulowac (ani rolkami ani sprezynami) ze wzgledu na to:(sory za jakosc ale nie miale aparatu pod reka)
Obrazek




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2009, 18:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2009, 9:46
Posty: 45
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
1) im wyżej iglica w gaźniku tym więcej paliwa , im niżej tym mniej jak dasz za nisko może gasnąć z powodu za małej dawki paliwa , za mało paliwa spadek przyspieszenia i prędkości maksymalnej , za dużo paliwa taki sam efekt, przy czym zalewanie świecy i problemy z odpalaniem


2)stary jak masz rowek taki na wario to się nie masz co dziwić ze nie możesz wyregulować napędu , pasek wskakuje w rowek i się ślizga , proponowałbym zakupienie nowego wariatora , polecam polini speed control nie drogi a dobre efekty sam używam i śmiało polecam , sprawdź również stan paska zmierz szerokość jaka jest i w danych katalogowych przeczytaj jaka jest jak jest właściwa to pasek szerokościowo masz w porządku jak nie to do wymiany


myślę że pomogłem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2009, 19:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
ero_wsp - a wiec to na zdjeciu to NIE wario tylko talerze przy sprzegle!!! A wario mam polini speed control i nic mi praktycznie nie dalo - no moze minimalnie. A iglice mialem podniesiona na max, dzisiaj ja opuscilem na sam srodek i tak jakby lepiej bylo ale trzeba jeszcze pojezdzic.Pasek mam nowy - firmowy hondy




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2009, 19:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2009, 9:46
Posty: 45
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
no może sorki za pomyłkę nie przypatrzyłem się dokładnie , może masz mieszankę źle ustawioną




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2009, 10:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
mieszanka jest dobrze ustawina. inne propozycje?




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2009, 11:00 
*

Rejestracja: 25 sty 2009, 15:54
Posty: 74
Lokalizacja: ozorków
Pojazd:
Też mam ten sam problem :evil: Kupiłem nowy pasek, Polini Race ale jeszcze nie wiem czy będzie dobrze bo mam silnik rozłożony i dopiero we wtorek będę wiedział. A ty też masz takiego muła (ja mam od 35 do 40) i jak przekroczysz tą prędkość to idzie super?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2009, 11:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
mula tez mialem tak jak ty. Srodkiem zapobiegawczym jest mocniejsza centralka. u mnie mul znikl na mocniejszej a po wymianie wentylatora waria i na seryjnej centralce nie ma mula. Nie masz na wentylatorze rowkow od paska??




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2009, 22:59 
*

Rejestracja: 25 sty 2009, 15:54
Posty: 74
Lokalizacja: ozorków
Pojazd:
Nie nie mam rowków. A czy hebo niebieska da rade bo gdy ja założyłem to mi tłok poleciał, ale nie jestem pewien na 100% czy to przez nią. Mam multivara, ZX, hebo N, Stage 6 winding cooler. To możliwe że przez nią? Teraz mam zółtą Malossi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2009, 1:24 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
polini speed control akurat jeśli chodzi o jakość wykonania to nie jest wario które bym polecił.

u mnie w sxr, seria cyl, po bagatela 500km pojawiły się ROWY na wariatorze.

więc pfff ;-) 500km i wżery na nowym wariu? a mowa właśnie o SC (dokładnie cały kit, czyli pasek, sprężyna, wariator). żeby wszystko ładnie grało wymieniłem też wentylator wariatora - naturalnie na polini airspeed.

co do tych tarcz z tyłu... raczej nie powinno to wpłynąć na osiągi jakoś strasznie. możesz spróbować kupić te podkładki-krążki malossi, te takie żółte pod centralkę.

ponoć dają trochę przy tej dziurze podczas przyśpieszania.

do mnie dwa jadą, więc będę mógł coś więcej opisać osobiście, zarówno przy 70cc jak i przy serii 49cc.

co do iglicy, powinna być na środku (optymalnie).




_________________

150


Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 1:26 przez imachine, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2009, 9:44 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
imachine - to co widac na zdjeciu to jest dosyc gleboki row. Takze jesli skuter sie rozpedza, pasek z tylu schodzi coraz nizej(i tak ma ciezko bo musi sie centralce przeciwstawic) a jescze jak wpadnie w ten row to tym bardziej mu ciezko z niego wyjsc. Co do mulow to nie mam juz wcale(po wymianie wentylatora waria). Ale wydaje mi sie ze musze sie zaopatrzyc w centralke polini +7% bo rolki juz w sumie dobralem - 7.6 gr i przy tych rolkach na serujnej centralce tak jakby ma za niskie obroty podczas rozpedzania a na tr+15% te obroty sa troche za wysokie.
I tu moje pytanie Czy na tych samych rolkach i roznych centralkach (powiedzmy z przedzialu - seria - +22% top racing) predkosc maksymalna bedzie sie zmieniac? Obroty na pewno, a v max?


Edit - gaznik jest nie do konca wyregulowany (chyba). Ogolnie wkreca sie ladnie, schodzi z obrotow tez ladnie, swieca - kawka z mlekiem. Moje pytanie - Jade przykladowo 60 km/h na 1/2 manetki, odkrecam na full i slychac po silniku ze troche wyzsze oboty dostaje a predkosc bardzo powoli rosnie. W tej samej sytuacji - 60 km/h, 1/2 manetki i odkrecam nie do konca a mniej wiecej na 3/4 manetki - obroty delikatnie rosna a predkosc zdecydowanie szybciej rosnie niz na full manetce.
Za duzo czy za malo powietrza??




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 19:34 przez hondax8rs, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 20:01 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
za mało powietrza w mieszance, raczej. ale na "górze" obrotów to ciężko jest to regulować, chodzi o to, że jeśli regulujesz mieszankę pod górę to może CI potem kiepsko palić, kiepsko się rozpędzać, startować...

a ten rów.. on "działa" tylko na wysokich obrotach że tak powiem. czyli sam sobie odpowiedz na pytanie - nie podałeś nam bowiem (albo nie doczytałem) w jakim zakresie obrotów nie możesz napędu wyregulować.

co do tych sprężyn... przy kicie polini, w moim wypadku, najchętniej kupiłbym sprężynę +10%... jeśli takie by robili ;-)))) (honda SFX)




_________________

150




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2009, 20:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
imachine pisze:
nie podałeś nam bowiem (albo nie doczytałem) w jakim zakresie obrotów nie możesz napędu wyregulować.
- nie rozumie tego??
imachine pisze:
za mało powietrza w mieszance, raczej.
- tak tylko zapytam - jak jest za malo powietrza to nie przerywa? a jak za duzo to nie muli? Cos takiego gdzies kiedys wyczytalem.
"a ten rów.. on "działa" tylko na wysokich obrotach że tak powiem" - tego tez nie rozumie




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 20:22 przez hondax8rs, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 cze 2009, 18:36 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
hondax8rs pisze:
imachine pisze:
nie podałeś nam bowiem (albo nie doczytałem) w jakim zakresie obrotów nie możesz napędu wyregulować.
- nie rozumie tego??
imachine pisze:
za mało powietrza w mieszance, raczej.
- tak tylko zapytam - jak jest za malo powietrza to nie przerywa? a jak za duzo to nie muli? Cos takiego gdzies kiedys wyczytalem.
"a ten rów.. on "działa" tylko na wysokich obrotach że tak powiem" - tego tez nie rozumie


ad 1) napisz w takim razie konkretnie gdzie leży błąd u Ciebie lub gdzie uważasz, że można poprawić działanie napędu poprzez regulację.

ad 2) jak jest za mało powietrza to dusisz silnik - silnik mógłby jeszcze pojechać, ale żeby spalanie nastąpiło, potrzeba więcej powietrza. marnujesz wachę, świecę, itp. Można to poznać np. po tym że czuć zapach benzyny jak jedziesz (chociaż to może być mylne - upewnij się np. czy nie masz gdzieś jakis przecieków pierw ;)).

ad 3) nie rozumiesz, ale zasady działania wariatora i przekładni w skuterze. poczytaj to zrozumiesz - dlaczego właśnie na wysokich obrotach tylko może ten "rów" wpływać na cokolwiek, no i dlaczego w ogóle się wytworzył w tym a nie innym miejscu. jak doczytasz ze zrozumiemieniem, to zczaisz, że nie powinien w żaden sposób wpływać negatywnie na osiągi :) (przynajmniej jakoś bardzo drastycznie ;p) a jeśli chodzi o regulację - także nie powinien robić różnicy... ale to zależy od odpowiedzi na ad 1).




_________________

150


Ostatnio zmieniony 26 cze 2009, 18:37 przez imachine, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2009, 12:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
imachine pisze:
ad 1) napisz w takim razie konkretnie gdzie leży błąd u Ciebie lub gdzie uważasz, że można poprawić działanie napędu poprzez regulację.

chcialbym zwiekszyc predkosc bo przyspieszenie jest zadowalajace caly czas a predkosc max nie przekraczajaca 70 km/h przy wario polini ,przeciwtalerzu polini, nowym pasku, dzwonie i sprzegle,i zdjetych blokadach troche mi nie odpowieda.
imachine pisze:
ad 2) jak jest za mało powietrza to dusisz silnik - silnik mógłby jeszcze pojechać, ale żeby spalanie nastąpiło, potrzeba więcej powietrza. marnujesz wachę, świecę, itp. Można to poznać np. po tym że czuć zapach benzyny jak jedziesz (chociaż to może być mylne - upewnij się np. czy nie masz gdzieś jakis przecieków pierw ;)).

Tu mozesz miec racje - dalem wiecej powietrza o 1/4 obrotu i juz jest jakby lepiej ale to jeszcze nie to. I po trasie ok 90 km widac ze spalanie troche spadlo.
imachine pisze:
ad 3) nie rozumiesz, ale zasady działania wariatora i przekładni w skuterze. poczytaj to zrozumiesz - dlaczego właśnie na wysokich obrotach tylko może ten "rów" wpływać na cokolwiek, no i dlaczego w ogóle się wytworzył w tym a nie innym miejscu. jak doczytasz ze zrozumiemieniem, to zczaisz, że nie powinien w żaden sposób wpływać negatywnie na osiągi (przynajmniej jakoś bardzo drastycznie ;p) a jeśli chodzi o regulację - także nie powinien robić różnicy... ale to zależy od odpowiedzi na ad 1).

Czytalem artykuly rozne i uwierz mi wiem o co chodzi w pracy wario. Co do rowu to poprzedni wlasciciel mial w tym skucie seryjne wario ktore jest o 7mm mniejsze od psc. Jesli caly duzo jezdzil na max to pasek caly czas najdowal sie w jednej pozycji na talerzach z tylu i wytarl owy row. Teraz na nowym wario (ktore jest wieksze ) pasek moze wyzej sie wspiac na wariu a przez to z tylu przy sprzegle powinien zejsc nizej, I owszem schodzi ale motrzebyje wiekszej sily zeby przejsc przez ten row. Przeciez plaszczyzny po ktorych porusza sie pasek (czy to wario+przeciwtalerz czy talerze przy sprzegle powinny byc idealnie rowne, kazdy rowek wplywa negatywnie na jazde.
Dodam jeszcze ze przy tych 70km/h czuc ze skuter ma jeszcze moc, potencjal ale nie chce juz wiecej jechac.
a czy na tych samych rolkach i roznych centralkach (powiedzmy z przedzialu - seria - +22% top racing) predkosc maksymalna bedzie sie zmieniac? Obroty na pewno, a v max?




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2009, 19:22 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
pokombinuj. cięższe rolki (przynajmniej w moim wypadku, sfx+psc kit+rms race/dzwon rms) dały sporo, ale tylko z górki - tzn przy tam chyba 10g (bo takie są w zestawie) było z górki zamykanie licznika, ale rozpędzanie wątpliwie.

ogółem te hondy wydaje się że lubią ciężkie rolki - tzn 8-10g.

jeśli nie zmieniałeś wydechu to w ogóle uważam że 9-10g to dobra opcja, i te cięższe z zestawu polini sc bym właśnie sugerował, jeśli Ci zależy na vmax.

przy przyśpieszeniu teraz już nie pamiętam, ale na tych rolkach nawet ciężkich nie zauważyłem jakiejś wielkiej poprawy.

należy też dodać że ta moja honda w ogóle ma osłabiony silnik, nie wiem, coś jest tam w każdym razie nie tak jak być powinno, i to było już wcześniej (myślałem że pasek, wario, itp, ale okazało się że to nic z tego), więc też efekty pewnie były by inne jeśli wszystko było by okej tam, gdzie obecnie nie jest ;-)

teraz do x8r (70cc itp) wkładam malossi, jutro o 14 odbieram od mechanika sprzęt, to powiem jakie efekty. malossi multivar + żółta centralka, maloss torsion controller, malossi fly + białe, 70cc polini + 17,5 dell'orto + red sponge malossi. teraz (bez zmian w przekładni) jedzie zadowalająco :-)




_________________

150


Ostatnio zmieniony 29 cze 2009, 19:23 przez imachine, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2009, 10:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
W zestawie z wario mialem 7.7 i 8.4 gr. Poziej kupilem testowe i ze wszystkich najlepiej moim zdaniem wypadaja 7.6 gr. Tylko kwestia centralki. Bo na seryjnej ma za niskie obroty tak mi sie wydaje.Czyli co? probowac ciezsze rolki?? Znam goscia ktory ma tylko zdjete blokady i wario top racing i centralke malaossi mhr (najtwardsza) w x8r i na rolkach 5 gr lata 87-90. Dokupil sobie leo zx ale nic mu to nie dalo bo seryjny tlumik mial odblokowany i rozwiercona zwezke. A resza czesci to seria.




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2009, 19:21 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
jakie wario itp?

z reguły z wario masz centralkę, i ta jest często tak zrobiona i dopasowana do zestawu że powinna wystarczyć.




_________________

150




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lip 2009, 20:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Tak ale z moim wariem byly tylko dwa zestawy rolek i tyle - bez centralki. a wario to polini speed control. W kitach polini sa centralki - +7 i +15%i wydaje mi sie ze u mnie pasowala by ta z kitu - (nie wiem czy niebieska czy biala, wiem ze mi trzeba chyba +7%). Bo rolki moga byc 7.6gr ale przy nich na seryjnej centralce ma troche malo sily i mocy i dosyc niskie obroty przy przyspieszniu, natomiast na +15% z top racing(jezdze na niej teraz) obroty przy tych rolkach sa ciut za wysokie i mam wrazenie ze cala moc nie jest przekazywana na kolo (zbyt wysoko kreci)




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lip 2009, 10:25 
*

Rejestracja: 29 kwie 2009, 15:35
Posty: 12
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
witam sory ze zminenie temat ale mam problem z honda x8r poprosty nie wiem czego to jest przyczyna ale nie mam swiateł mijania ani z przodu ani z tyłu i musze jezdzic na długich czego to jest przyczyna ? błagam pomocy wykonczy mnie ten motor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy