Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 0:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 cze 2009, 11:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2008, 19:12
Posty: 87
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd:
Witam...

Obrazek

Dziś miałem trochę wolnego czasu dlatego postanowiłem wyczyścić w Rox'ie gaźnik (Dellorto 12mm) i filtr powietrza. W połowie prac stwierdziłem że może komuś to się przyda i zabrałem ze sobą aparat.

1. Idziemy do garażu sprawdzamy czy mamy potrzebne narzędzia. W moim przypadku były to:

- klucz widlasty 10mm
- klucz nasadowy 10mm
- kombinerki
- imbus 4mm
- śrubokręt zwykły
- śrubokręt gwiazdkowy
- pojemnik z benzyną
- sprężarka do powietrza (kompresor)

Obrazek
Obrazek

2. Jeśli mamy to co trzeba, bierzemy skuter na warsztat.
W przypadku Roxa trzeba zdjąć:
- siedzenie pasażera
- rączki pasażera
- boczki
- pokrywy boczne silnika (podnóżki)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Potem odkręcamy:
- moduł
- zamek kufra
- kufer

Obrazek
Obrazek

3. Mamy już bardzo dobry dostęp do gaźnika, więc musimy:
- odkręcić filtr powietrza (dwie śruby przy przekładni)
- ściągnąć filtr powietrza

Obrazek

Następnie:
- odkręcamy przepustnicę
- odkręcamy przepustnicę ssania
- odłączamy wszystkie wężyki idące do gaźnika:
(podciśnienie, paliwo, olej)
- ściągamy opaskę z króćca ssącego i możemy wyciągnąć gaźnik

Obrazek
Obrazek
Obrazek

4. Mamy gaźnik w dłoni. Widzimy dwie śrubki.
Pierwsza idąca prostopadle do przepustnicy jest od regulacji obrotów.
Wkręcamy ją do oporu licząc ile obrotów się wkręci.
(Jeśli wcześniej obroty naszego skutera były prawidłowe, ułatwi nam to późniejszą regulację).
Teraz możemy ją odkręcić.
Druga śrubką idąca pod kątem jest do regulacji dawki powietrza (mieszanki).
Wkręcamy do oporu licząc obroty, po czym wykręcamy (tak jak w przypadku śrubki od obrotów).

Obrazek


Teraz odkręcamy dolną część gaźnika. Widzimy pływak oraz trzy dysze. Największa to dysza główna. Możemy sprawdzić teraz jej rozmiar ( u mnie 86). Wykręcamy wszystkie trzy.

Obrazek

Bierzemy nasz pojemnik z benzyną i pędzelkiem bardzo dokładnie myjemy gaźnik.

Teraz czas użyć kompresora. Sprężonym powietrzem czyścimy gaźnik, wszystkie otwory i dysze. Robimy to bardzo dokładnie.

Jeżeli wszystko mamy bardzo ładnie wymyte i wyczyszczone możemy brać się za składanie gaźnika.
Wkręcamy wszystkie dysze, zakręcamy dolną część gaźnika (zwróćmy uwagę na stan uszczelki). Przyszedł czas na śrubki od regulacji obrotów i składu mieszanki. Wkręcamy je do oporu i wykręcamy do takiej pozycji jak były przed wykręceniem (dlatego właśnie liczyliśmy obroty). Oczywiście jeśli gaźnik był źle wyregulowany, będziemy się i tak musieli nim później zająć. Gaźnik mamy kompletny, czas zająć się filtrem powietrza. Rozkręcamy go i wyciągamy wkład. Moim oczom ukazał się piasek i masa brudu.
Poszedłem po wiaderko, nalałem gorącej wody z płynem do mycia naczyń i wyprałem filtr.
Potem wysuszyłem go suszarką siostry. Potem możemy go nasączyć specjalnym olejem (ja tego nie robiłem). Obudowę filtra dokładnie myjemy benzyną, i możemy składać filtr.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W miedzy czasie możemy sprawdzić stan króćca i zaworu membranowego. Warto też wyczyścić okolice króćca, dozownik, kartery.

Obrazek

Gdy gaźnik i filtr mamy wyczyszczony i gotowy, możemy zacząć ostateczne składanie.
Gaźnik wkładamy w króciec, zaciskamy opaskę. Nakładamy filtr powietrza i tu również zasikamy opaskę. Przykręcamy obudowę filtra do karterów. Podłączamy wężyki i możemy odpalać :)

Obrazek

Jeśli obroty są dobre, a silnik (musimy rozgrzać silnik) pracuje równo, możemy pracę uznać za udaną i zacząć składać skuter.

Jeśli silnik ma za niskie obroty śrubę wkręcamy (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), jeśli ma za wysokie śrubę wykręcamy (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara).
Pamiętajmy, robimy to na rozgrzanym silniku.

Śrubę od mieszanki (przy seryjnym filtrze powietrza) wkręcamy do oporu i wykręcamy o 720st. (2 obroty). Jeśli silnik nadal źle pracuje zmniejszamy lub zwiększamy dawkę powietrza.

Obrazek


(PS. Będzie jeszcze filmik z pierwszego odpalenia)

Jeśli się to komuś podoba i przyda, proszę o podklejenie.
Liczę także że ktoś bardziej kompetentny poprawi błędy.

Pozdrawiam :)

Podklejam !
M_LoT




_________________

Krzysiek


Ostatnio zmieniony 26 cze 2009, 11:30 przez krzysi1991ek, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2009, 15:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Bardzo dobry temat na pewno się przyda :mrgreen: . Wszystko dokładnie opisane

Edit.

jak dokręcamy to zwiększamy dawkę powietrza czy zmniejszamy??

Edytuj swoje posty! nie pisz post pod postem!/Suchy


Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 18:16 przez mateusz24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2009, 11:35 
*

Rejestracja: 01 sty 2008, 18:45
Posty: 81
Pojazd:
Dobry temat, ja w mojej Aprili czyściłem niedawno z Mati590 gaźnik i powiem tak...
W SR z silnikiem minarelli jest tak z****ny dostęp do gaźnika, że to jest pomiana....
A tak to masz zajefajnie wyposażony garaż :P Elegancko wszystko po ustawiane :roll: Respect "!!"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2009, 11:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2008, 19:12
Posty: 87
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd:
mateusz24, dokręcamy = zmniejszamy...

Karol_Volvo, miałem Aprilie SR z Minarelli Horizontal LC.
Wydaje mi się że i tak było tam lepiej niż w Roxie.




_________________

Krzysiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sie 2009, 21:27 
*

Rejestracja: 25 sie 2009, 22:57
Posty: 156
Lokalizacja: POLANIN
Pojazd:
Bardzo trafiony temat.

Tylko ja mam jedno pytanie.

Mój skuter jak sie rozgrzeje ma normalne obroty chodzi "elegancko" a czasem bardzo wolne, że prawie gaśnie, ale jak zrobie kółeczklo po podwórku to znów ma dobre.

I przy regulowaniu gaźnika jak go wyregulować, jak skuter ma różne obroty?




_________________

TGB'uś the best

Taiwan Golden Bee czyli Taiwańska złota pszczoła

Dla tych co nie wiedzą :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2009, 9:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 23:25
Posty: 1409
Lokalizacja: Płock
Pojazd: mamy, taty i siostry
Witam!!
Od dłuższego czasu mam problem z wyregulowaniem gaźnika.
Możliwe że, filtr powietrza od strony wlotu(tam gdzie filtr łapie dopiero powietrze, później przechodzi ono przez gąbkę, czyli do gaźnika idzie już przefiltrowane) łapie lewe powietrze...
Na początku regulowałem samą śrubką, ale to nic nie dawało.
Później przestawiłem iglicę na przedostatni rowek(chyba 4). Skuter jeździ troszkę lepiej, nie jest tak tragicznie, ale na zimnym silniku zalewa go...
Moim zdaniem jest to wina tej iglicy. Chciałbym wrócić do starego ułożenia(2 rowek).
I teraz moje pytanie: Jeśli mam dyszę #83 to na jaką polecacie zmienić(będę ją rozwiercał, ponieważ w zakładzie Yamahy w Płocku robią to za darmo;))??

Proszę o pomoc;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 0:04 
*

Rejestracja: 26 paź 2009, 20:46
Posty: 6
Lokalizacja: Ostrołęka
Pojazd:
A jak przestawić iglice żeby skuter odblokować??? I gdzie sie to znajduje??? Jak by co to Yamaha neos czyli to samo co aerox - minarelli horizontal. Z gory thx...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2009, 16:08 
*

Rejestracja: 03 lis 2009, 17:50
Posty: 46
Lokalizacja: Koniecpol
Pojazd:
Ja mam tak samo jak ty mówisz mam od obrotów i od mieszanki
ale która jest od powietrza??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2010, 22:27 
*

Rejestracja: 27 kwie 2009, 23:09
Posty: 9
Pojazd:
Ciężka sprawa. Jeżeli ktoś mógłby zrobić taką relację jak to zrobić w 4T to bym był wdzięczny :) Bo ja jestem początkujący dopiero i często czego się nie dotkę to zepsuję ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2010, 20:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2009, 19:53
Posty: 114
Lokalizacja: Niemce
Pojazd:
A ja mam takie pytanko... Te wężyki to trzeba jakoś zatkać szybko albo zacisnąć, żeby nie wyleciała z nich waha albo olej?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2010, 21:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:39
Posty: 1337
Lokalizacja: Ciechanowiec
Pojazd:
pavcio Jak chodzi Ci o wężyk z paliwem to wyciągasz i kierujesz go do góry i nie wylatuje :D
Rati Poszukaj mojego poradnik tam jest mniej więcej jak to robić w 4t i wymiana dyszy:<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2010, 12:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2008, 20:26
Posty: 67
Lokalizacja: Luboń
Pojazd:
pavcio jak wyciągniesz najpierw wężyk od podciśnienia, a następnie od benzyny to nic nie wyleci, ewentualnie tylko to co jest w wężyku paliwowym ;)

Poradnik bardzo dobry, bardzo dobrze zaopatrzony garaż, aż miło popatrzeć :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 kwie 2010, 21:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
krzysi1991ek pisze:
4. Mamy gaźnik w dłoni. Widzimy dwie śrubki.
Pierwsza idąca prostopadle do przepustnicy jest od regulacji obrotów.
Druga śrubką idąca pod kątem jest do regulacji dawki powietrza (mieszanki).

Mogłeś je pokazać na zdjęciu i zaznaczyć bo nie wiadomo które to śrubki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2010, 19:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 22:28
Posty: 110
Lokalizacja: Bytom.
Pojazd:
Poradnik bardzoooo mi się przydał. Troszkę inaczje się rozbierało mojego mikuniego, ale dałem rade. Tu kilka fotek Przed i Po czyszczeniu.
W 2 przypadku już gaźnik założony, ale efekt widać :)
Wielkie dzięki za poradnik.


Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 19:00 przez Adamus21, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2010, 19:35 
Zbanowany

Rejestracja: 31 maja 2010, 18:59
Posty: 2
Lokalizacja: Kadzidło
Pojazd:
Adamus21, o ile obrotów od wkręconej na maxa śrubki mieszanki wykręciłeś ją ? bo nie moge tego wyregulować porządnie mamy te same gaźniki ;P brat w 101s wykręci o 1 obrót i mu dobrze się sprawuje a ja tak samo wykręcę i łapie czasem malutkiego muła ze startu ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2010, 21:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 22:28
Posty: 110
Lokalizacja: Bytom.
Pojazd:
Orginal, korzystałem z tego poradnika LINK. Wymieniałem też dyszę na mniejszą;p.
Co do pytania to tak jak napisane w poradniku, najpierw do oporu potem cały obrót i potem tak jak w poradniku. Spróbuj może się uda ;)
Tylko przeczytaj dokladnie i kilka razy ten poradnik ;P

Pozdrawiam

Ps.W razie jakiś problemów pisz na gg :)


Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 21:12 przez Adamus21, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2010, 21:03 
*

Rejestracja: 11 lip 2010, 15:13
Posty: 109
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Malaguti F12
Jak sprawdzic ten rozmiar dyszy głównej ?
ten rozmiar jest wybity na tej dyszy bo u mnie jest chyba 80.


Ostatnio zmieniony 12 lip 2010, 21:05 przez damiank, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2010, 21:15 
**

Rejestracja: 03 cze 2010, 20:11
Posty: 284
Lokalizacja: Kalisz
Pojazd:
damiank, tak jest wybity




_________________

Sprzedam części : GILERA ICE/RUNNER,YAMAHA BWS,PEUGEOT SPEEDFIGHT 1, SILNIKOWE P/G 125/150/50.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2010, 14:34 
*

Rejestracja: 18 sie 2010, 10:14
Posty: 2
Lokalizacja: gniezno
Pojazd:
witam mam piaggio zip sp 2 :cool: i mam takie pytanie czy to so podobne gaźniki ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2010, 14:47 
*

Rejestracja: 22 sie 2010, 14:44
Posty: 1
Pojazd:
Witam!
Ja mam taki problemik mianowicie po zmianie cylka na 80ccm po przejechaniu 700km zaczeło mi strzelać z tłumika. I to tak ostro bez przerwy że aż spada z mocy. Może być to niedokręcona głowica? Śrubkę od powietrza w gaźniku mam na 2 obroty. A jak dam ją na 3,5 to jest prawie ok ale podobno od tego więcej pali.
Co to może być?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy