Dzisiaj jest 29 mar 2024, 12:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 125 czy 50
Post: 14 wrz 2009, 20:40 
*

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:54
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Wiem że były takie tematy ale chciałbym mieć w swoim poście:D
A więc mam 15 lat za rok kończę 16 i pytanie słyszałem że A1 jest od 16 i czy opłaca mi się kupić 125 czy 50...
Dodam że jeżdżę od 5,6 lat(na manualnej)...
A więc z 50cc myślałem że Tzr a ze 125 myślałem o CBR, NSR, i YZF
Co radzicie??
Jakie motory jakiej marki opłaca się kupować...
Dodam że chce stylowy, zrywny i szybki.
Cena na razie mnie nie obowiązuje to są plany:D

Z góry Dzięki




_________________

Pozdro Kujda


Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 20:42 przez Kujda, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 wrz 2009, 22:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2009, 20:16
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
A więc:

Jestem w tej samej sytuacji, za rok kończę 16 i robię prawko. Tak dobrze słyszałeś Prawo Jazdy A1 można robić 3 miechy przed 16. Zdecydowanie polecam A1 i jakąś 125. 50-tka hmm no nie wiem jak chcesz ... Hmm Stylowy,zrywny-Yzf r125 szybki-Rs, Cagiva.

Pozdrawiam. :P




_________________

YAMAHA YZF R125

Zapraszam do oglądania i komentowania.

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=32779




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 16:15 
*

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:54
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
znaczy no raczej 125 jeżeli tata mi pozwoli...
Tylko tak kupić nową czy używaną?? Moim zdaniem jak kupie nowa to nie sprzedam po 1 roku tylko będę jeździł wiele lat zapewne a tata mówi że lepiej kupić używaną na krótką chwile....




_________________

Pozdro Kujda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 18:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2009, 20:16
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
ja kupiłem używaną 125, a i tak mam zamiar jeździć nią dłużej. Kupowanie nowej jak i używanej ma swoje wady i zalety.




_________________

YAMAHA YZF R125

Zapraszam do oglądania i komentowania.

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=32779




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 19:54 
*

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:54
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
A co sie bardziej opłaca nowa czy używana??
Wiem że nową będzie trzeba dotrzeć itp. a używana może mieć wady np.: może miała jakiś wypadek albo coś nie działa, coś starte itp... :(




_________________

Pozdro Kujda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 20:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2009, 20:16
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Hmm no chyba bardziej się opłaca kupić nową bo masz wszytko pewne. No ale tyle kasy trzeba wydać i jak masz zamiar jeździć tym 2 lata i sprzedać to jednak zły pomysł. Lepiej kupić używaną, co prawda można natrafić na uszkodzoną, no ale ... Jak posiedzisz na necie poszukasz ofert pojedziesz oglądniesz ją z jakimś mechanikiem to będzie gites :]




_________________

YAMAHA YZF R125

Zapraszam do oglądania i komentowania.

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=32779




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 20:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2009, 20:48
Posty: 164
Lokalizacja: P-ce /Kraków
Pojazd:
No to tak ja na twoim miejscy zrobil bym tak :D Moj kuzyn ktory taez ma 16 lat kupil se rometa 125 i musi jezdzic rok w strachu ... to jest troche glupie ja bym zrobil na twoim miejscu kupil jakas tzr-ke na allegro sa 80/50 tuningowane !! i taka leci z 130 spokojnie .. tak wiec sie zastanow !




_________________

Zapraszam do mojej YAMAHY YZF-R125

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=326869




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 20:36 
*

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:54
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
też myślałem o TZR, ale zaraz bede miał 16 lat w sierpniu wiec 3 miesiące pzred podobnie można czyli w maju zrobie i zanim uzbieram to zdąże zrobić A1...
A więc czy polecacie YAMAHE YZF 125R??
A w ogóle w strachu jeżdżę już 5 lat na simsonku(nie mam karty motorowerowej...)




_________________

Pozdro Kujda


Ostatnio zmieniony 15 wrz 2009, 20:36 przez Kujda, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 20:46 
*

Rejestracja: 24 sie 2009, 14:29
Posty: 12
Lokalizacja: Mielec
Pojazd:
nie oplaca sie robi prawa jady A1 bo to tylko do 125 a poczekasz 2 lata i bedizesz mogl juz jezdzic o wiekszej mozcy ja jak mialem 16 lat na 50cc jezdzilem a po 18-stce zdalem za pierwszym razem i teraz kupielm sobie honde fireblade RR 900 :) ale i tak czesciej na skuterze jezdze :)




_________________

**Wariator Malossi Multivar
**Cylinder Polini Sport 70cc
**Gaźnik Dell'orto 19mm - Stage6
**Sprzęgło Polini 2G
**Wał korbowy Stage6
**Zawór + króciec Stage6
**Wydech Yasuni R

Wszystko czeka na zime :)


JAK NARAZIE SERIA!! :D:D

[you] chcesz pomoc w stund-zie pisz :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 20:52 
***

Rejestracja: 17 sty 2009, 15:52
Posty: 532
Pojazd: Brak :O
Moim zdaniem opłaca się robić a1 ;P pojeździsz dwa lata na spokojnie, nie boisz się policji itp, a za dwa latka bez testu teoretycznego robisz A (tak mówil koleś u mnie w mieście ), ja jak na razie mam 14lat i mam zamiar robić a1. Więc moim zdaniem rób a1 i kupuj 125 ;p


Ostatnio zmieniony 15 wrz 2009, 20:52 przez TeDeX, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 20:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2009, 20:16
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Dwa lata pojeździ i zrobi A ? Sory ale chyba wejdzie kategoria A2 od 18, wiec musi poczekać nieco dłużej chyba, że zakupi 250 ccm. :P

Rób A1 Kupuj Yzf r125 , Gorąco Ci ją polecam. :D




_________________

YAMAHA YZF R125

Zapraszam do oglądania i komentowania.

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=32779


Ostatnio zmieniony 15 wrz 2009, 21:01 przez Franko, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 21:01 
*

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:54
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Właśnie nie wiadomo co nowego wejdzie w przepisy...
A w ogóle wole jeździć na 125cc dłużej niż zabić się na 600cc
A czy YZF 125 ma jakies blokady??




_________________

Pozdro Kujda


Ostatnio zmieniony 15 wrz 2009, 21:34 przez Kujda, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 22:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2009, 20:16
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Nie yzf r125 nie posiada żadnych blokad. Możesz zmienić wydech na sportowy to ponoć dodaje mocy i wgrać nową mapę zapłonu Power Comanderem czy jakoś tak.
To nie jest tak że na 125 ccm sie nie zabijesz a na 600 ccm tak. Możesz nawet jechać motorynką a ktoś inny się w Ciebie wjebie i papa.
No nie wiadomo co wejdzie oby nie wchodziło A2 ...

Tak jak napisałem wyżej, kupuj yzf r125 i rób A1. :P

Pozdrawiam i wpadnij do mojej Yzefki :)




_________________

YAMAHA YZF R125

Zapraszam do oglądania i komentowania.

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=32779




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2009, 22:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 14:07
Posty: 235
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
A czy ktoś może wie jak to jest np z rs mito lub gpr?? ona mają niby 125 ale ponad 11kw więc to nie jest już a1 tylko na A jak mają wpisane w dowodzie?? nie pytam jak można wpisać :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2009, 13:23 
*

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:54
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
piękna naprawdę... ciekawi mnie tlyko czy da sie więcej wyciągnąć z Yzf 125...??




_________________

Pozdro Kujda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2009, 13:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2009, 20:16
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
No tka jak Ci napisałem, wydech i nowa mapa zapłonu. No i możne w przyszłości jakieś kity 190 ccm czy coś tego pokroju.




_________________

YAMAHA YZF R125

Zapraszam do oglądania i komentowania.

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=32779




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2009, 23:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Witaj
Nie opłaca się kupować motoroweru zdecydowanie. Jeśli nie masz karty motorowerowej to i tak i tak (125 czy 50) odpowiadasz za brak uprawnien. Różnica jest jedynie taka, ze możliwość śmigania na względnie mocnej 125 ccm jest warta tego "dreszczyku emocji". Innym argumentem może być kupno 125ccm zarejestrowanego na 50ccm, lub zdlawionej do ok.15 KM 125ccm (jeśli rodzice nie godzą się na pełne 125ccm). Aha, bo niektóre 125 pomimo mocy ok. 30KM mozna prowdzic mając kat.A1 ponieważ maja zaniżona wartość mocy wpisana w dowód rejestracyjny. I tak np. mozesz na A1 jeździc KTM exc 125 o mocy chyba ze 40 KM czy nawet więcej, zupełnie legalnie. Nie mówie tu o sytuacji zdarzenia drogowego, kiedy oczywiście wszystko wychodzi na jaw, no ale coś kosztem czegoś).

Poza tym współczesny motorower z silnikiem np minarelli am pod względem kosztów eksploatacji jest porównywalny do motocykla klasy 125 ccm (ceny części - chodzi o ogólna koncepcje budowy: silnik wysokoobrotowy, chłodzenie cieczą, dozownik oleju, zawieszenie wzorowane na motocyklach 125 i takie tam - ogólnie wychodzi porównywlnie lub nieznacznie taniej dla 50 ccm, którego trwałość obniża dodatkowo przelitrazowanie na 70 lub 80 ccm.). Za to na 125ccm jeździ się zupełnie inaczej: znacznie większy moment obrotowy, solidniejsze wykonanie i zawieszenie. No i trwałość większa, spalanie niestety troszkę też (np dt 125 ok. 7 L /100 przy takiej "ciekawszej" jeździe). Sprawdzilem to niestety osobiście, ale moze komus innemu ta wiedza się przyda i nie wpakuje w 50ccm majątku.

Jeśli tylko Twój ojciec zgadza się na A1 i 125 ccm, to zdecydowanie podejmij ta opcję. Widać, że to mądry człowiek i warto go słuchać. Warto jest natomiast kupić uzywany motocykl, tylko poszukać egzemplarza w dobrym stanie. Za 4-5 tys zł wyrwiesz ciekawą 125, przynajmniej enduro. Ceny nowych pewnie nie schodzą poniżej 10 tys zł, a po dwóch latach w sytuacji odsprzedaży wartość spada, i to dołująco. A opłaca się kupować takie marki i modele, do ktorych są części dostepne i w normalnych cenach. Dobrze jest nie wybierać zbyt młodego rocznika aby ceny części używanych byłyjuz dostepne (za ludzkie pieniądze).

Co wejdzie do przepisow w zycie za dwa lata to sie okaże, byc może nic nie wejdzie (ja mam kat.A od 7 lat, więc pewnie widzę problem z innej perspektywy, ale mam nadzieję, ze nie wypaczam tematu). zreszta A2 z tego co słyszałem ma być do 50 KM niezależnie od pojemności, więc załapują sie np. KTM LC4 620, XR650, KLX650R, DR650, XT600, różne choppery, a z szosowych np. ER5, CB500, GS500 (to ostatnie może byc nawet w ciekawej wersji zabudowanej) i wiele innych naprawdę ciekawych i mocnych motocykli, dla których bardzo warto mieć kat.A2. ja miałem DR650 i nie chciałbym juz nic mniejszego (szukam KLX 650R), brat młodszy ma teraz aprilię rx 50 i nosimy się ze sprzedażą, bo to małe i drogie shit, którego ci nie polecam.

Podsumowując: 125 ccm.

pozdrawiam.

Ps: jaki typ motocykli lubisz: enduro, sport, naked, chopper... ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2009, 14:32 
*

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:54
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Wole jakąś sportową wersje...
myślałem nad Yamaha yzf-125r...
Co o tym myślisz?? :D :D




_________________

Pozdro Kujda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2009, 17:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Ja? Nigdy nie maiłem, więc za bardzo ci o niej nie opwiem. Tyle tylko ze to czterosuw, i będzie słabszy od dwusuwa. Musisz się dokładnie dowiedzieć jak się reguluje zawory, no chyba ze ci to ryba bo dajesz na serwis. Jak ma na srubki to spoko, można ustawic samemu, albo jak by miała hydrauliczne to tez by było dobrze, bo by były bezobsługowe, ale jak sa na płytki to kaszana. Poza tym to w miarę nowy sprzęt, moze nie być części uzywanych zamiennych (mam na mysli coś co jest bezsensowne jeśli kupujes to jako nowe np owiewki - łamią sie w ścigaczach, czasem nawet jak się motor w garażu przewróci) a nowe będą drogie. No i będzie pierdział ja traktor, bo to jednocylindrowiec (np jak enduro 4T), no chyba ze czegos nie wiem.

A nie podchodzi ci np supermoto? Takie przerobione z DT wyszłoby o wiele taniej w zakupie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2009, 19:02 
*

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:54
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
czyli jaki supermoto 125??




_________________

Pozdro Kujda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy