DOTYCZY GÓWNIE SILNIKÓW PIAGGIO/GILERA
Witam dzisiaj opisze w jaki sposób wymienić paski w skuterze po pierwsze pasek napędu pompy wody i oleju bardzo ważny pasek jeżeli ulegnie on awarii w większości przypadków kończy się to zatarciem cylindra z powodu baku chłodzenia i smarowania.
1) po zdjeciu klapy, odkręceniu i wyjecie wariatora ukazuje się nam pompka oleju po wykręceniu jej śrub oraz odczepieniu linki można ja swobodnie wyciągnąć i mamy pasek na wierzchu teraz wyciągamy kółko zębate oraz podkładkę na wale na którym pasek się znajduje i wymieniamy pasek i wkładamy razem z kółkami zębatymi na miejsce skręcamy pompkę tak aby wszystko weszło na swoje miejsce i możemy zabierać się do wymiany paska napędowego
2) jak już mamy otwartą klapę i wykręcony wariator to możemy przy okazji wymienić pasek napędowy chyba każdy wie do czego służy a konsekwencjami urwanego paska mogą być uszkodzenie wariatora pompki oleju oraz odciski na stopach po pchaniu skutera do domu
pasek zużyty poznajemy po jego zamieszonej szerokości względem oryginalnych wymiarów oraz odstające z niego sznurki. objawami zużycia paska jest spadek prędkości maksymalnej skuter zwalnia też wtedy znacząco pod górkę i więcej pali z powodu że musi się więcej namęczyć żeby osiągnąć pożądany efekt wyprzedzenia puszek na światłach
3) ja wymieniam pasek bez odkręcania sprzęgła po prostu biorę sobie murzyna jakiegoś do pomocy ja ściskam przeciw talerze korektora momentu obrotowego do dzwonu sprzęgła wtedy pasek się daje wyciągnąć ze sprzęgła w ten sam sposób zakładam nowy. zakładamy pasek na tuleje wału i przykręcamy przeciw talerz wariatora oraz zbierak kopniaka (startera nożnego) zakręcamy kilka razy wałem żeby pasek się napiął i zamykamy klapę. I ogień na tłoki
poradnik opracował driwer88 zakaz kopiowania wszelkie pytania w komentarzach lub na GG
_________________
100 km/h LICZNIKOWE i po co mi jakiś tuning