Dzisiaj jest 30 lis 2024, 7:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 maja 2010, 20:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2009, 19:53
Posty: 114
Lokalizacja: Niemce
Pojazd:
Tak jak w poprzednim temacie wspomniałem piszę poradnik jak ja to zrobiłem :)

Potrzebne nam będą:
- wiatraczek komputerowy,
- kątownik,
- jakiś przełącznik,
- coś do cięcia plastiku (jeśli tak jak u mnie trzeba było to niestety uczynić :/),
- trochę wolnego czasu no i jakieś narzędzia typu śrubokręty, klucze imbusowe, lutownica :P

No to do dzieła! :lol:

Na początku zdejmujemy plastiki, żeby ułatwić sobie dostęp do chłodnicy.

Obrazek
Gdy mamy ją już 'na wierzchu' to sprawdzamy ile trzeba obciąć kątownik.

U mnie to wyglądało tak:
Obrazek

Obrazek


Potem sprawdzamy czy pasuje. Jeśli pasuje to przykręcamy do niego wiatraczek (trzeba pamiętać, żeby od razu nie montować kątownika z wiatraczkiem na chłodnicy, ponieważ trzeba jeszcze przylutować przełącznik i jakoś go założyć gdzieś xD)
Obrazek

Obrazek

Następnie bierzemy coś takiego do ręki (jeśli macie coś lepszego to też może być xD) i usuwamy zbędne kawałki plastiku (oczywiście jak nie trzeba to szkoda czasu :P)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Później to wiadomo - robimy dziurkę gdzie chcemy mieć przełącznik, zakładamy przełącznik, lutujemy do jednej nóżki kabelek PLUS z wiatraczka, a do drugiej PLUS z akumulatora, no i składamy wszystko do kupy i cieszymy się (prawdopodobnie :D) polepszonym chłodzeniem :)

Tak wygląda to mniej więcej w kupie xD :
Obrazek

Obrazek

Dzięki za uwagę! Mam nadzieję, że poradnik przyda się ;)
Elo!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 21:21 
Zbanowany

Rejestracja: 07 lut 2010, 12:42
Posty: 266
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
A daje radę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 22:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2009, 19:53
Posty: 114
Lokalizacja: Niemce
Pojazd:
Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia :P Ale to tylko dlatego, że jeszcze nie byłem w jakiejś dalszej trasie albo gdzieś w mieście, gdzie się stoi w korku i w ogóle :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 22:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 19:47
Posty: 310
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Pojazd:
Według mnie to to tylko taki bajer. Jadąc np 70 km\h powietrze robi o wiele lepsze chlodzenie chlodnicy niz wiatraczek. A jak sa razem to wiatraczek jest niepotrzebny. Moj kolega ma w rozie wiatrak z przodu i traktuje to jak tuning optyczny :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 22:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2009, 19:53
Posty: 114
Lokalizacja: Niemce
Pojazd:
Ale wiatraczek jak widać jest za chłodnicą i przeciąga powietrze przez nią :) Więc powinno być lepsze chłodzenie :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 14:02 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
Witam No poradnik super jest...Tez chce sobie cos takiego zamonotwac ale nie mam akumulatora no i własnie czy da rade jakos inaczej jak nie mam akumulatora ?? :?: :cry:




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 14:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2009, 19:53
Posty: 114
Lokalizacja: Niemce
Pojazd:
Ouuu... tego to nie wiem niestety :/ Ale wydaje mi się, że chyba nie za bardzo...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 14:52 
*

Rejestracja: 07 mar 2010, 18:12
Posty: 72
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Da rade wystarczy że podłączysz pod przewody te co podłączasz akumulator i na odpalonym silniku bd ci śmigac bez przeszkód :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 16:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
ShadowRider
Aha Myślisz ze będzie działać :?:
Poczekam jeszcze na wypowiedzi innych ;d




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 17:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2009, 21:14
Posty: 417
Pojazd:
no powinien chodzic na właczonym silniku




_________________

APRILIA SR 95'

Hebo New Performer
Top Racing Next Generation
Hebo Special
Wkład filtra Polini
Hebo +60%
Hebo Racing

...::DzonySr

Cytuj:
Po pierwsze, zwiększ mase




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 17:18 
*

Rejestracja: 11 gru 2009, 17:29
Posty: 63
Pojazd:
prąd ładujący akumulator ma coś ok 0,6 A wątpie zeby udzwignął większy wiatrak.. strzelam że potrzeba conajmniej 1-2 A.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 17:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2010, 17:14
Posty: 76
Pojazd:
git444 pisze:
Jadąc np 70 km\h powietrze robi o wiele lepsze chłodzenie chłodnicy niż wiatraczek.
Ale jak stoisz w korku to już nie ma takiego dobrego chłodzenia ;p Moim zdaniem to zda egzamin xD




_________________

Obrazek Staram się pisać poprawnie :)

]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2010, 11:55 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
to tylko na korki się przyda , seryjnie nie było wiatraka ?
przecież to nie jest sprzęt wyczynowy :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2010, 13:26 
**

Rejestracja: 15 kwie 2010, 23:07
Posty: 355
Pojazd:
Takim wiatrakiem, to naprawde tylko w korkach poczujesz różnice. Ja to bym dźwignął ze złomu jakiś wiatrak samochodowy, ale taki mały. Ewentualnie wiatrak od chłodzenie ksera, ale nie wiem czy to nie na zmienny prąd jest, bo one to nieźle dmuchają. A co do tego wiatraka, to może od tico??




_________________

Axis racing:
- Airsal 50cc racing
- Malossi Dellorto 17,5mm
- Hebo Air system
- Polini Speed Control
- Polini Speed Bell
- Tec Racing
- Tecnigas next-r
- Widełki od neosa + felga
- Stage6 Sport Pro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2010, 19:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2009, 19:53
Posty: 114
Lokalizacja: Niemce
Pojazd:
Ludzie! ;| Gdzież od samochodu wiatrak na tak małą chłodnicę? :/
Jak ktoś chce mieć MEga efekt to może sobie kupić chłodnicę, albo sam wiatrak z chłodnicy, od jakiegoś maxiskutera typu Majestry itp...
To ma za zadanie chłodzić w korkach ciecz tylko. Przecież w trakcie jazdy to wiatr wystarczająco w normalne dni daje chłodzenia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2010, 20:27 
*

Rejestracja: 04 maja 2009, 19:38
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
jeszcze opcja do stuntu :)




_________________

ZAPRASZAM !!!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=62001




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2010, 11:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2010, 20:42
Posty: 276
Lokalizacja: Kępno
Pojazd:
Ja tam kiedyś założyłem taki bajer ale to hu** dawało bo te wiatraczek od kompa jest za słaby!!!
Trzeba by mieć jakiś mocniejszy wiatrak to powinien dawać radę.




_________________

...Bo życie jest po to by latać na moto...
Szerokości,lewa i w górę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2010, 20:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2009, 21:02
Posty: 231
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Pojazd:
Możecie mi jechać ile chcecie ale mam to głęboko :mrgreen:

Przecież taki inżynier jak sobie myślał np nad speedem LC to on wiedział że ten speed bd chodził po mieście i np w takim kraju jak Hiszpania czy południowa Francja, no z geografii wiadomo że jest tam ,,trochę cieplej " :mrgreen: Kurde rozumiem jak ktoś ma moce przeróbki ale nie przesadzajcie że jak założy sportowy komin i wariator to mu się bd grzał :shock:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2010, 21:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 sie 2009, 20:58
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
temperatura silnika w skuterze jest mniej wiecej 70 stopni wiec nie wiem ile musial bys stac
w korkach zeby sie silnik zagotowal no bez przesady

a ten patent z wiatraczkiem to tylko dla skuterow do stuntu ktore sa chlodzone ciecza

i jak zakladac wiatraczek to nie od kompa tylko od jakiegos wiekszego skutera




_________________

motorynka stella 3km ---> malaguti f10 70ccm 8km ---> cagiva elefant 125ccm 32km

TomekT. pisze:
moze kota ci wciagło w gaznik xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2010, 13:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2009, 11:43
Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Od Runnera 125 pasują doskonale wiatraczki na każdą chłodnice skuterową. Zrobić sobie pstryczek elektryczek, gdy silnik się zagrzeje - włączasz wiatraczek, schłodzi - wyłączasz. Podczas jazdy tylko zaburza przepływ powietrza włączony wiatrak. Nawet w samochodach i większych motocyklach wiatraki włączają się gdy wyłączymy silnik lub samochód porusza się powoli.




_________________

Hondziałke


Ostatnio zmieniony 26 maja 2010, 13:07 przez Rumek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy